Biblioteket som fremtidens Kolonihave Skole og bibliotek samskaber – Danmarkskanon i Horsens DB Topmøde 30. marts 2017 Birgitte Nielsen, Horsens Byskole:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Folkeoplysnings Samråd Folkeoplysningspolitik.
Advertisements

Dias 1 D E P A R T M E N T O F M E D I A, C O G N I T I O N A N D C O M M U N I C A T I O N Kulturens medialisering Danmarks Biblioteksforening Årsmøde.
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Forandringsteori for Frue i Eget Liv / Indvandrerkvindecenteret 2013
Informationsaften Aftenens program:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Rykker vi? Eller er alt ved det gamle?
Formandens mundtlige beretning. ET FORRYGENDE ÅR - MED BIBLIOTEKERNE PÅ DAGSORDNEN.
Forældremøde X årgang.
Erhvervs- uddannelser (HG). Det bedste mix af skole og praktik Grundforløb – 2 år på skolen Hovedforløb – 2 år i praktik inden for butik, handel eller.
 Præsentation  Baggrunden for projektet  Formål, metode og projektdeltagere  Ungeprojekter  DIT Slagelse  Hvordan har det været?
Bibliotekerne lige nu Vagn Ytte Larsen, formand Danmarks Biblioteksforening Repræsentantskabsmøde d
Nye veje Sundhedscafeen på Greve Bibliotek Formidlingschef Berit Sandholdt Jacobsen DB Kulturkonference - Brande den 16. september 2008.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Er folkeoplysning og folkebiblioteker hinandens modsætninger? Tidl. Formand for Folkeoplysningsudvalget Jens Stenbæk.
LOF Ikast/Brande Samskabelsesprojekt vedr. sundhed og frivillighed.
Fritidspas.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Den unge projektgeneration - om det lokale guld, deltagelsesstrategier og medborgerskab. KL’s kultur- og fritidskonference Kolding maj 2011 Flemming.
Nye tider, ny kultur- og fritidspolitik Årsmøde i Biblioteksforeningen i region Syddanmark 25. februar 2008 Oplæg af Klaus Majgaard, administrerende direktør.
Hvordan samarbejder vi om kulturen?
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Borgermillionen 2015 Indledende drøftelse, Økonomiudvalget.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
”Læsning giver livsglæde” - et tværgående projekt Temadag, Horsens 25. februar 2016 v/ Thomas Behrmann og Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker.
Velfærdseksperimentarium, Odense Samarbejdsforum for frivilligt socialt arbejde Den 14. marts 2013.
MARTS 2011 DET FÆLLES ANSVAR II Title slide EVALUERING AF DET FÆLLES ANSVAR II ERFARINGER OG PERSPEKTIVER.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Kulturhuse og folkeoplysning. Hvem er/var vi i By- og Kulturforvaltningen? Adm. direktør Økonomifunktionen Ledelsessekretariatet Rådmanden By- og Kulturudvalget.
Urban Lab. 8 kommuner Favrskov, Herning, Holstebro, Horsens, Randers, Silkeborg, Viborg og Aarhus. Baggrund i Aarhus 2017’s kortlægning af Region Midtjyllands.
Kommune 3.0 Teknik og Miljø. Kommunen er mere end 6000 medarbejdere Det er borgere!
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Uledsagede flygtningeunges perspektiver på deres hverdagsliv i Danmark
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Mine spilområder Faglig og kompetencemæssig koordination og synergi
Udvikling af natur og videnskabsfestival
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Unge på kanten af fællesskabet
Når alle er forskellige er ingen anderledes
BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
Metamodel for domænemodellen
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Nye forstander på efterskoler 2016
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Velkommen.
[klik og indsæt kommunenavn]
Alder Bedst Masterplan – opsamling på input.
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Evaluering FERIEHJÆLP 2018
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Temagruppe Alkohol Sund By Netværket 20. november 2017
Det hele begyndte i de dage, hvor disse rapporter udkom fra Tænketanken Fremtidens Biblioteker
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
Forretningsdomænemodel 30/5-2018
Metamodel for domænemodellen
Kultur i Lemvig Kommune
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Biblioteket som fremtidens Kolonihave Skole og bibliotek samskaber – Danmarkskanon i Horsens DB Topmøde 30. marts 2017 Birgitte Nielsen, Horsens Byskole: birgitte.t.nielsen@hotmail.com Vibeke Elizabeth Mygind, Horsens Bibliotek: bibvm@horsens.dk

Hvad har vi lavet? Demokrati, globalisering og folkevandringer: info & kildekritik Biblioteket som demokratisk rum – Udstilling i Kolonihaven Frivillig-praktik og Horsens Sund By Kulturmøde: Hvor kommer I fra - Hvilke kulturer bringer I med jer? Naboskabet – skolen i dialog med Biblioteket oa naboer

Hvad har rykket? Elevproduceret teater til skolefesten med 500 kammerater og deres familier Styrket naboskab via Frivilligheds-praktik Elevproduceret udstilling på Biblioteket

Biblioteket som Fremtidens Kolonihave – hvad sker der? Eleverne tager biblioteket til sig, når info-søgning, kildekritik og booktalk er integreret i undervisningen bibliotekarerne følger elevernes impulser de oplever ”at der er mere, der binder os sammen, end der skiller os ad” Demokratisk rum: Biblioteket er aktiv i netværkspartner: videnspersoner og institutioner ~ info Plads og rum til borgere/foreninger/institutioner’s udstillinger og dialog Faciliterer lokale aktiviteter, der indgår i regionale/nationale kampagner Fremtidens Kolonihave: Kultur er for alle – og giver ”noget” til alle Fællesskab med plads til forskellighed og dialog Et rart sted at være Biblioteket som demokratisk rum – Udstilling i Kolonihaven Info-søgning, kildekritik og booktalk