IT-værktøjer i Jobrettet indsats

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Advertisements

Velkommen til Nyledigmøde i MA.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Velkommen til vejledningsmøde i MA. Dagens program Fælles information ca. 45 min. (slides på ma-kasse.dk) Medlemstilbud Rådighed og jobsøgning MA, jobcenter.
Velkommen til vejledningsmøde i MA
Magistrenes Arbejdsløshedskasse
Kontanthjælpsreformen
Kommune: Længde af undervisningen: Målgruppe af frontpersonale:
Center for Job- og Erhvervsservice - få det bedste frem.
Uddannelsesafklarende samtaler
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Magistrenes Arbejdsløshedskasse 23. marts Magistrenes Arbejdsløshedskasse Dagens program 1.Fælles information (ca. 45 min) Medlemstilbud Rådighed.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
8. april 2017.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer 14 medarbejdere.
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Progression i arbejdsmarkedsparathed Et kvalitativt forløbsstudie af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtageres forløb mod arbejdsmarkedet Sophie Danneris.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Tværfagligt ungeteam i et uddannelsesmiljø  Baggrund/Hvorfor  Vision  Hvordan  Gør det en forskel? Bornholms Regionskommune Allan.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Digitale redskaber i beskæftigelsesindsatsen v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen, BRHS.
Velkommen til cv-møde i MA. Dagens program Fælles information ca. 45 min. (slides på ma-kasse.dk) Medlemstilbud Rådighed og jobsøgning MA, jobcenter og.
Hedensted 1 Fastholdelse via tidlig virksomhedsrettet indsats Hedensted Ålborg den 18. september – opstartsseminar om sygedagpengereformen.
Beskæftigelsesreformen - uddannelse til arbejdsløse v/Uddannelsespolitisk konsulent Claus Eskesen.
Organisering og samarbejde i Job- og Aktivhuset omkring den virksomhedsvendte indsats Virksomhedscenter Generation 2 Organisering Samarbejde på tværs Motivation.
Kontanthjælpsreformen - jobparate kontanthjælpsmodtagere Oplæg den 5. december.
Selvbooking Planner Glostrup d Udvikling indkaldelser Skanderborg 2.1.
Job og virksomhed Arbejdsmarkedsudvalget Mandag d. 1. februar
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen og Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
Mangel og paradoksproblemer RBR´s Beskæftigelseskonference, april Kontorchef Maria Nørby, Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Investeringer og nye tiltag i lyset af refusionsomlægningen pr. 1. januar v. Beskæftigelseschef Katrine Birk.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
Netværksmøde: Nye digitale redskaber til understøtning af borgerens ejerskab og ansvar for egen indsats STAR, Kirsten Vestergaard, 30. april 2014.
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering Fremtidens digitale værktøj i Grønlands Selvstyre judr dok. nr
En jobrettet indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Netværksmøde på Sjælland 10. december 2014.
Netværksmøde Matchningsprojekt STAR, Kirsten Vestergaard, 6. februar 2014.
Jobnet - hvad har vi i pipeline AMS, Kirsten Vestergaard november 2013.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,
/ Anne-Sofie Skovmand Karrierestedet, Jobcenter København
Velkomstmøde i MA Sommer 2017.
”Hurtig i gang” 19. juni 2008 Per Bech Grønning
Pårørende samtale Er du tæt på en stressramt som ægtefælde, kæreste, barn, forældre, ven, veninde, kollega eller chef? Og har du svært ved at forstå, hvad.
Velkommen til cv-møde i MA
Marselisborg rapporten
Velkommen til cv-møde i MA
Velkomstmøde i MA
Velkommen til cv-møde i MA
Velkomstmøde i MA Forår 2018.
Temadag om produktionsstyring af jobrettede samtaler
Produktionsstyring af jobrettede samtaler
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Velkomstmøde i MA
Velkomstmøde i MA
Obligatorisk selvbooking for dagpengemodtagere
Velkomstmøde i MA
Velkomstmøde i MA
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Velkomstmøde i MA
Velkomstmøde i MA
Velkomstmøde i MA
Præsentationens transcript:

IT-værktøjer i Jobrettet indsats Viborg d. 5.12.16 Anette Clausen – Sagsbehandler Jobparate kontanthjælpsmodtagere Maria Tribler – Projektleder Jobrettet Samtale

Joblog, CV og selvbooking Baggrund Skanderborg jobcenter deltog i projekt Jobrettet samtale i 2015 Grundet deltagelse i projektet, kom der stort fokus på de digitale redskaber, bl.a. Joblog, CV og selvbooking

Joblog Øget fokus på Joblog grundet projekt forhøjet antallet af jobs der skal søges Joblog er et godt redskab til sagsbehandleren, der kan forberede sig inden samtalen kvalitet i vejledningen Joblog et godt redskab for borgeren til at holde styr på jobsøgningen. jobsøgning er samlet ét sted Jobloggen holder fokus på arbejdsmarkedet frem for ret og pligt

Statistik dfdg - Joblog Andel der benytter Joblog 2.2. på landsplan

CV Under projekt Jobrettet samtale, kom der mere fokus på borgerens CV Vi vejleder borgerne, så de får en forståelse for, hvad CVét bruges til Bl.a. kontaktoplysninger er vigtige Tættere samarbejde med Udvidet Erhvervsservice Borgerne kan selvbooke virksomhedskonsulent Nyt og tidssvarende design der bevirker, at borgeren ser CVét som et nyttigt redskab Hjælp til udarbejdelse af CV på Kompetencecenteret

Selvbooking Automatisk udsendelse af breve til alle jobparate kontanthjælpsmodtagere ved tilmelding på Jobnet Vejledning på kommunens hjemmeside Udleverer folder eller visitkort til alle samtaler med dato for næste samtale Undervisning i selvbooking Ringe op til borgerne - reminder

Visitkort & Folder

Gevinst ved selvbooking… Tilfredse borgere, der oplever ejerskab til deres egen proces Borgerne er glade for at kunne flytte samtalerne hvilket også sparer tid for sagsbehandleren Højere fremmødeprocent

Sæt mål! Chefen skal have fokus på selvbooking og stille krav til sagsbehandlerne.. Udvikling i selvbooking 2.2. under projektet

Statistik dfdg - selvbooking Selvbookingsprocent 2.2.

Gode råd For alle digitale redskaber gælder det, at sagsbehandlerne skal have tid til at sætte sig ind i systemerne, så de selv bliver trygge ved at bruge dem Medarbejderne skal have en øvebane Læringsgruppemøder hvor det aftales hvad der skal fokus på til næste gang ex. selvbooking, Joblog eller CV Supervisionssamtaler kollegaerne imellem ex. med fokus på de digitale redskaber

Gevinst Når de digitale redskaber er indarbejdet som en naturlig del af hverdagen, oplever sagsbehandlerne, at borgerne tager ansvar for egen jobsøgning, og at de får øget fokus på at komme i job = Færre ledige

Tak for nu 