Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Arbejdsgivernes bidrag til beskæftigelsesplan 2009 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Virksomhederne og mangel på arbejdskraft.
Advertisements

Hvad kan jobcentrene tilbyde?
Arbejdsgivernes forslag til beskæftigelsesplan 2010 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Fokus på en målrettet indsats.
IKV konsulentseminar 11. juni 2014 Hedensted. Strategi Job og uddannelse → klare sig selv Borgeren ser sig først og fremmest som sit eget ansvar at have.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Understøtning af jobcentrenes matchning af ledige borgere og virksomheder 1.
Matchningsprojektet Resultater og anbefalinger Den 20. november 2013.
24. November 2014 Ved Arbejdsmarkedschef Torben Bahn Petersen.
1 Udvikling af skolens samarbejde med interessenter Fælles indsats for murerfaget.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Bro til arbejdsmarkedet – Virksomhedernes sociale engagement 14. april 2008.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Erfaringer med klinisk enhed og visitation til rehabiliteringsteam Tirsdag den 22. oktober 2013.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde for Teamledere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Onsdag den 10. september 2014.
Integrationsrådskonference 24. marts 2012 Demokratisk Medborgerskab.
NETVÆRKSMØDE 19. MAJ 2016 BRITT JENSEN. FÆLLES SAMTALERNE ”3 DELTAGERE OG 3 VINDERE”
Det regionale Beskæftigelsesråd Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til netværksmøde om virksomhedsindsatsen.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Virksomhedsberedskabet Teamledernetværksmøde d. 6. maj 2014.
HOVEDSTADENS REKRUTTERINGSSERVICE. MÅL Visionen for Hovedstadens Rekrutteringsservice (HRS) er at sikre, at virksomheder med opgaver på de store bygge-
Den langtidsledige skal til roret En individuel og jobrettet indsats for langtidsledige Oplæg på temadag i Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
Helhedsorienteret indsats. Kolding kommune. Bettina Beyer, projektleder af projekt helhedsorienteret indsats Kolding kommune.
Projektcenter Sønderjylland Jobcentre, virksomheder og a-kassers rolle på sygefraværsområdet Workshop 1: Sygefravær Mandag d. 14. april 2008, Odense Congress.
Den virksomhedsrettede indsats - herunder anbefalinger fra Leo Larsen-udvalget og status på arbejdet v. Palle Christiansen, Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til fælles temadag om opfølgning på akutindsatsen og det fremtidige samarbejde d. 28. august 2013.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
- Inspiration til ledere i jobcentret
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
BAI’s skolekonference – Hotel Koldingfjord
Forslag fra arbejdsgrupperne
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
I hvilken grad vurderer du, at sundhedsdata er med til at understøtte sammenhængende patientforløb på tværs af sektorer (kommuner, regioner)?
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Landsdækkende virksomhedskampagne
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Akkreditering i speciallægepraksis
Jobcenterchefmøde - Fredericia d. 17. september 2008
Hvorfor resultatløn?.
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
JOBFIRST Seminar om virksomhedsrettet indsats 30. marts 2016
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch.
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Velkommen til info-møde om Indkøbs-ABC
Aktivitet/Kerneelement Resultater (kort sigt) Resultater (lang sigt)
Borgermøde.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
UNI•Cs kampagneaktiviteter med fokus på det opsøgende arbejde
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Vision Det skal være let at etablere og udvikle sin virksomhed på HR-området i Mariagerfjord Kommune Det gør vi på følgende måde: Du får hurtig og effektiv.
SUMO - analyse.
Modeller for fælles uddannelseskøb og kommunikationsveje
Ekspertgruppen for voksen,- efter,- og videreuddannelse
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Virksomhedspulje til bedre match
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Tværgående Ungeteam pr
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Temadag om vækst og højtuddannet arbejdskraft - mobilitet
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Empatisk Arbejdsmarked Præsentation til Københavns Kommune den 14
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice 27. marts 2017 v/ Berit Friis, AMK Øst

Tak for inspiration Netværksmøder d. 26. maj og 24. november 2016

Formål Formål Udbrede erfaringer med god virksomhedsservice fra jobcentre i hele landet Opnå fælles forståelse og referenceramme i hele jobcentret Indspark til dialog hos jer om, hvor I er med god virksomhedsservice

STAR’s understøtning Initiativet ”God virksomhedsservice” bygger videre på udvikling af 8 kvalitetsparametre Fokus på udviklingsproces i 6 jobcentre -Favrskov, Fredericia, Frederikshavn, Rudersdal, Varde og Vordingborg - og inspiration fra jobcentre i hele landet Metodehåndbogen

Tidsplan for projekt

Opbygning af metodehåndbogen Struktur Indledende afsnit med inspiration til strategiudvikling Fire afsnit med fokus på fire indsatsområder for at opnå god virksomhedsservice Alle afsnit Opmærksomhedspunkter og spørgsmål Forslag til modeller, metoder og redskaber Inspirationscases

Inspiration til virksomhedsservice

God virksomhedsservice Strategi for god virksomhedsservice i hele jobcentret Fire indsatsområder Professionel virksomhedskontakt Et velfungerende internt samarbejde i jobcentret Jobrettet borgerkontakt Tværgående samarbejde

Metode til intern vurdering i jobcenter

1. Virksomhedskontakt Anbefalinger til professionel virksomhedskontakt Løbende og aktuel viden om det lokale arbejdsmarked Koordineret virksomhedsservice fra jobcentret Udgangspunkt i den enkelte virksomheds behov og synlig service Får virksomhederne den arbejdskraft, de efterspørger?

Internt samarbejde i jobcentret Anbefalinger til internt samarbejde Fælles mål og processer for virksomhedsservice på tværs af afdelinger Videndeling mellem medarbejdere med borgerkontakt og medarbejdere med virksomhedskontakt Fælles strategi og forståelse for kvalitet i jobnet CV Sikres ledige adgang til jobåbninger og besættes ordrer fra virksomheder?

Jobrettet borgerkontakt Anbefalinger til borgerkontakt Løbende oplysning til de ledige om jobåbninger og konkrete virksomheder med mangel på arbejdskraft Løbende oplysninger om jobrettet opkvalificerings- og uddannelsesmuligheder Synliggørelse af de lediges kompetencer via jobnet CV Er der kvalitet i Jobnet Cv’er. Sammenhæng mellem jobønsker, kompetencer og virksomhedernes efterspørgsel?

Tværgående samarbejde Anbefalinger til tværgående samarbejde med: Andre jobcentre om tværkommunal virksomhedsservice A-kasser om rekruttering og kvalitet i Jobnet CV Uddannelsesinstitutioner om målrettede opkvalificeringsforløb Erhvervsråd og branchenetværk om viden om det lokale arbejdsmarked Andre forvaltninger i kommunen, så hele kommunen fremstår som en professionel samarbejdspartner med en koordineret indsats Har jobcentret et godt og bredt tværgående samarbejde?

Videreudvikling Hvor er I aktuelt og hvor vil I gerne hen i forhold til de fire indsatsområder STAR drøfter, hvordan projektet kan videreføres AMK Øst følger løbende op via netværksmøder Survey fra STAR til jobcentrene i foråret 2017

Drøftelser ved bordene Hvordan vurderer du, at dit jobcenter ligger i forhold til de fire indsatsområder? Bordrunde med resultater af jeres vurderinger Inspirer hinanden Overvej hvordan du vil arbejde videre, når du kommer hjem Aflever din vurdering til Kirsten eller Berit