Kran: Opstilling ”Når du kan …” Klar til prøve Niveau Tid

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedømmelse af praktiske færdigheder
Advertisements

Forankring af projekter Hvad sker der, når et projekt slutter? Aktiv Fritid for alle april 2016.
Byggeriets Arbejdsmiljøbus Sikkerhed på taget Byggeriets Arbejdsmiljøbus.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Enkelt stige. Enkelt & hejse/skydestiger Stigen opstilles i den rigtige position, fx, korrekt opstillingsvinkel for enkelt stiger (stigningsvinkel 70.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Lærervejledning lyd Hvad skal jeg bruge Lydgenerator ( Frederiksen) Kabler 2 højtalere Vibrationsgenerator (Frederiksen) Spillemaskine 1 stk. 100 mm søm.
. Livreddende førstehjælp. I skal lære: Nødflytning, vurdering af hjerte- kredsløbsfunktion, tilkalde passende hjælp, hjerte- lunge redning, stoppe store.
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
DSB UddannelsesCenter Vagtmand I § 70 Generelle forhold vedrørende infrastrukturarbejder I 1. oktober 2010 I version1.00 I 1 I § 70 Generelle forhold vedrørende.
Løfte – og bæreteknik ved ukurante produkter og emner
Sådan lærer Ulvene at sejle i Havets Helte
ARBEJDSMILJØ.
Øvelser ved håndtering af ukurante produkter
Integration af arbejdsmiljøfaglige elementer i transportuddannelserne
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Stilladser under 3m højde
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
Introduktion til robotter
Børnebakkens Indsatser
Forberedelse til eksamen
Punkt Under fremkørsel til skadestedet Version
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Måleprogram ved Vejdirektoratet
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
God undervisning er dialogisk Munkebjerg-konferencen 24
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Førstehjælp ved tilskadekomst
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Statistik Ugrupperet.
Statistik, bøder m.m..
Velkommen til DGI Miniton
Kl     BFA-I ”Anhugning” Vejledning – v/DI                           
Køreteknik.
Statistik, bøder m.m..
Social – og Beskæftigelsesudvalget
Velkommen til DGI Miniton
Kommunikation - trykstil
Rygsmerter Information og øvelser
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
Truck: Manøvrering og betjening
Projekt Nyt syn på fremtiden Anne Bjørkmann, Studievejleder IBOS Nordisk inklusionskonference, Middelfart 6. September 2108.
Placering, orientering og tegngivning
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
2017/dashboard Arbejdsmiljødag /dashboard.
Knallertens udstyr.
Fakta om alkohol matematikbanken.dk
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 2
Kikkertoperation af knæ Træn lidt, men tit indenfor smertegrænsen.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Retinas fysiologi og anatomi
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Jonna Jepsen Specialkonsulent, underviser og forfatter
Future Vejle inspiration
Robotterne kommer - Ozobotterne.
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Kemisk Ligevægt Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Future Vejle inspiration
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Kran: Opstilling ”Når du kan …” Klar til prøve Niveau Tid Opstille beslutsomt, hurtigt og korrekt Vurdere byrden og løfteopgaven Udvise overblik over opgaven Opstille rutinelignende Opstille lidt rutinepræget Vurdere bæreevne på underlag Afspærre området Kan bruge diagram i opstilling Opstille lidt usikkert Placere af støtteben på underlag Opretning af kran Pakke kranen rigtigt ud Opstille med ringe kendskab til funktionerne Betjene støtteben op/ned + ind/ud Tid ”Når du kan …”

Kran: Anhugning ”Når du kan …” Klar til prøve Niveau Tid Anhugge vanskeligere emner Anvende hånd/radio signaler Vælge og anvende specialgrej Beregne faktisk stropbelastning Beregne anhughøjde Anvende kassationsregler i praksis Anvende korrekt anhugningsmetode Vurdere hældningsvinkler korrekt Vurdere byrdes vægt og tyngdepunkt Anvende simpel signalgivning Anvende løftegrejet korrekt Klargøre landingsplads Udpege byrdens anhugningssted Forebygge skader på grejet Udføre metoder til simpel anhugning Kende forskel på anhugningsgrej Tid ”Når du kan …”

Kran: Betjening ”Når du kan …” Klar til prøve Niveau Tid Forudse næste bevægelse Korrigere for skråtræk Korrigere for nedbøjning Bruge fjernbetjening korrekt Bruge flere funktioner samtidig Krane med jævne/bløde bevægelser Rolig kørsel med tunge/store byrder Tilrigge og montere ekstraudstyr Afhjælpe LMB-stop Stoppe svingninger (palle gaffel) Køre med byrde efter bane Anvende 2 funktionsbetjening som en simple øvelse uden byrde Afprøve kranens funktioner Pakke kranen ud og sammen Starte kranen (nødstop og info-display) Tilkoble kraftudtag Læse og forstå brugsanvisning Foretage daglig eftersyn Tid ”Når du kan …”

Kran: Forebyggende sikkerhedskompetence Klar til prøve Niveau Løse en usikker situation Udvise god holdning til sikkerhed Vurdere om alle sikkerhedsregler er overholdt Udvise respekt og korrekt omgang for kran og udstyr Krane efter signalgivning Samarbejde med anhuggere og andre kranførere Instruere anhuggere og andre hjælpere Vurdere kranens sikkerhedsmæssige tilstand Standse arbejdet ved ”fare” Krane med rolige og bløde bevægelser Placere anhugger korrekt Placere dig selv sikkert - uden klemningsfare Afmærke arbejdsområdet Anvende personligt sikkerhedsudstyr Tid ”Når du kan …”