FORMANDSTRÆF FOR BESTYRELSESFORMÆND NÅR ELEVER UDFORDRER SKOLENS REGLER.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Medicinpædagogik og de individuelle planer v.1.0
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
FOKUS! På vores udvikling.
Gode råd og eksempler på faldgruber
Afdelingsleder Pia Kofoed Jacobsen
Den gode klasse Forældrenes rolle
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
BUDGETTET ET STRATEGISK VÆRKTØJ Claus Lykke Jensen Rune F. Jørgensen.
Forældremøde X årgang.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Halv- eller helårsturneringer Udtræk fra undersøgelse Indkomne svar 27.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Den professionelles 3 handlingsdomæner Humberto Maturana
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Dilemmaer i supervision Døgninstitutionskonferencen november 2007 Merete Hilden.
Intern kommunikation PR og presse
Midtvejsevaluering af Uddannelsesparathed. Om evalueringen  Del af den samlede evaluering af initiativerne under Ungepakke 2  Midtvejsevaluering – status.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Spejder er sejt!. Plan Hvorfor tager man på Plan? Hvad får du ud af det? Hvordan er det at tage helt alene af sted? Hvordan er det at skulle hjem? Forældres.
Medicinpædagogik på vej mod en faglig platform
Skive Kommune: Hvordan kan kommunale initiativer over for borgere med psykiske problemstillinger sikre gode skoleforløb og bedre tilknytning til arbejdsmarkedet.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
AKT på Dybbøl Skolen.
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
Den professionelle praktikvejleder Gry Søegaard Uddannelseskonsulent, SEVU.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
”BrunT Papir” - workshop
Henriette Hayton – Den Nye Friskole
Det gode møde i folkeskolen
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Bløde færdigheder er hård valuta
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Konferencen om medier, efterskoler og krisekommunikation
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Værktøj 8: Supervision og sparring
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

FORMANDSTRÆF FOR BESTYRELSESFORMÆND NÅR ELEVER UDFORDRER SKOLENS REGLER

MIT INDLÆG… Hvad gør vi på VGIE, når reglerne bøjes? Når man bortviser 25 elever for hashrygning. Der er så mange faldgruber, dilemmaer, så meget pres Lav en plan!!!!

HVAD GØR VI PÅ VGIE, NÅR REGLERNE BØJES 1.Stort set alt er en proces. 2.Vi laver kontrakt 3.Vi taler om regler med både forældre og elever 4.Handleplaner og temperaturmålinger 5.Nogen ting er bortvisningsgrund

NÅR MAN BORTVISER 25 ELEVER 3 faser 1)Vi finder, undersøger og bortviser 2)Videre-levering af eleverne – mediernes rasen 3)Forældrenes modreaktion

FALDGRUBER, DILEMMAER OG SÅ MEGET PRES Når medierne banker på skal man være skarp Man kan nemt komme i tvivl Man kan nemt miste overblikket Man kan så nemt komme under gevaldigt pres Man kan føle sig så ene i verden

LAV EN PLAN! Det havde vi ikke helt på plads, men vi havde snakket Find ud af hvilke roller bestyrelse / ledelse skal have Brug professionel hjælp, når medierne presser sig på Lav så mange aftaler I kan på forhånd Støt forstanderen i nuet – og evaluer senere Når det er fredstid – vær sikker på at I har de rigtige regler

NU ER DET TID TIL…