Spot på æresrelaterede konflikter – symptomer og mestringsstrategier UU Danmark 28. September 2016 Basim I. Osman cand. psych., aut. psykolog selvstændig.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Livet i familien, hvor spiseforstyrrelsen er flyttet ind.
Advertisements

Børns sociale liv med digitale medier
Børns sociale liv med digitale medier
Oplæg til arbejdsgruppe vedr
EN SAMTALE OM VOLD I NÆRE RELATIONER
Udført af Søren, Kristina, Heino, Jonas, Djamal og Karsten
Team for seksuelt misbrugte børn på Rigshospitalet
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Psykoedukation til unge i OPUS
LG Insight, 15. januar 2013 Inspirationskonference - Stik de unge kursen.
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
TEMA I SUNDHEDSFREMMENDE LIVSSTIL
Underviser Ronny Højgaard Larsen
L ÆRERSTARTSORDNINGER DER NYTTER Dorthe Kamp Aalborg Lærerforening Hvorfor skal vi lave intro-forløb, og hvad får vi ud af det? Hvad er kommunens, skolens,
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Vejledning og spørgsmålstyper ift. børn, kolleger og forældre
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Støvring den 11. september 2007
Etnisk minoritetsunge og familier – at skabe én sammenhængende verden! Fredericia 2014 Basim Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig psykologisk.
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Børns omsorgssituation og trivsel
Den svære samtale PsykiatriFondens Børne- og UngeProjekt.
Espe Maria Kahler, Integrationsnet, DFH Side 1 Hvad skal man have blik for hos et flygtningebarn i mistrivsel?
Misbrugsbehandling i et ungdomsperspektiv -
Sårbarhed hos børn og unge
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Forskningschef Niels Ploug, SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd Socialpolitisk årsmøde 2007 Lige muligheder for udsatte børn og unge.
Sexuel udvikling Anette Løwert.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Else Christensen Socialforskningsinstituttet
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
At spotte æresrelaterede konflikter At spotte æresrelaterede konflikter November 2013 Basim Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig psykologisk.
En kvalitativ undersøgelse – baseret på interviews
STC Støttecenter PPR Pædagogisk Psykologisk Rådgivning.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder Etnisk Ung LOKK.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Spot på æresrelaterede konflikter! Korsør 23. juni 2015
BØRNELINIEN Definition på kompetente børn og unge med særlige behov.
Unge og mistrivsel Perspektiv og støtte
LANDSKONFERENCE 2006 Hvordan kan kommunerne hjælpe børn med særlige behov bedst muligt fra start? Børn med særlige behov - og dagplejen V/ John Andersen,
 Barnet fortæller 47,1 %  Forældre 35,0 %  Andet familiemedlem 1,8 %  Andre børn 1,7 %  Hospital/læge 2,4 %  PPR/socialforvaltning 1,3 %  Institution/skole.
Når udfordringer bliver muligheder Nadia El-Gendi, seniorkonsulent 29 april 2016.
Grønland 2009Vold er ikke løsningen1 Hvorfor går hun ikke bare Sekretariatsleder Lene Johannesson.
Forældreundervisning for forældre/pårørende til børn/unge indlagt på BU1.
2007 Projekt 4K Udsatte unge kunne vi have dem i afprøvning i Falck Falck Randers.
مرحبا GOD DAG!. Sproglærer, ved du hvad det gør ved DIG?! Munkebjerg Hotel 19. april 2016 Basim I. Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig.
”Jeg kommer ud med mine følelser hos nogen, der ved, hvordan det er” - Gruppetilbud til unge, hvis forældre eller søskende har en psykisk sygdom.
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Introduktion til arbejdet med vold i familien, kærestevold og grænser Tør du tale om det?
En god start på livet – i dagplejen
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Tema 5: Værktøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Hvor og hvordan sker ulykken?
Hvor og hvordan sker ulykken?
Præsentation af Lida og jeg, faglig baggrund
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Hvor og hvordan sker ulykken?
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Kommunikationskursus
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
Præsentationens transcript:

Spot på æresrelaterede konflikter – symptomer og mestringsstrategier UU Danmark 28. September 2016 Basim I. Osman cand. psych., aut. psykolog selvstændig psykologisk konsulent

Forældres mestringsstrategier social kontrol

Forældres mestringsstrategier social kontrol omsorg

Forældres mestringsstrategier social kontrol omsorg forventningspres

Forældres mestringsstrategier social kontrol omsorg forventningspres sanktion

Forældres mestringsstrategier social kontrol omsorg forventningspres sanktion

Forældres mestringsstrategier social kontrol omsorg forventningspres sanktion ekstrem social kontrol

Børn & unge

Interkulturelle coping-strategier hos unge identifikation – ”ganske i orden, det er jo min kultur!”

Interkulturelle coping-strategier identifikation – ”ganske i orden, det er jo min kultur!” tilpasning – ”nogenlunde i orden, men alligevel…!”

Interkulturelle coping-strategier identifikation – ”ganske i orden, det er jo min kultur!” tilpasning – ”nogenlunde i orden, men alligevel…!” dobbeltliv – ”jeg er nærmest skizofren!”

Interkulturelle coping-strategier identifikation – ”ganske i orden, det er jo min kultur!” tilpasning – ”nogenlunde i orden, men alligevel…!” dobbeltliv – ”jeg er nærmest skizofren!” åben konflikt – ”kan ikke mere, hjælp mig!”

Børn & unge trivsel – mistrivsel

Børn & unge trivsel – mistrivsel psykisk følgevirkning

Psykiske følgevirkninger direkte & indirekte ekstrem social kontrol usikker, ængstelig tilknytning lavt selvværdsfølelse uselvstændighed/umodenhed passiv, dependent adfærd (hovedsageligt piger) aggressiv, kontrollerende adfærd (hovedsageligt drenge)

Børn & unge trivsel – mistrivsel psykisk følgevirkning drenge

Drengene kontrakten med familien loyalitetsklemmen søskende relationer – (”connectivity”) krænker og offer det stærke og svage køn maskuline privilegier – dominerende og usynlig ”Baba, hvor er du?!”

Børn & unge trivsel – mistrivsel svære samtaler psykisk følgevirkning drenge

Børn & unge trivsel – mistrivsel svære samtaler psykisk følgevirkning drenge stil de rigtige spørgsmål!

Stil de rigtige spørgsmål! ”Hvad kommer du fra?” ”Hvordan er din hverdag? – fortæl om den” ”Hvornår synes du det bliver svært for dig?” ”Fortæl om din ambivalens og bekymringer, hvad går de ud på?” Hvad ved jeg ? Hvad tror jeg at jeg ved? Hvad vil jeg gerne vide? Berøringsangst?! – du kan spørge om mangt og meget, så længe din gode intention ses og forstås af den unge

Udforskning af relationer og netværk genogram: slægtstræ livslinje – livshistorie netværkskort – livet her og nu