Præsentation 20. august 2015 Dansk Turismefremme på MID ”Made in Denmarks indflydelse på destinationen” Rasmus Jerver, Turistchef VisitVesthimmerland.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Norddjurs. Det går en vej •Fordi I klynker og holder fast i gamle dage •Fordi problemerne kan ikke kun løses ad politisk vej. Problemer kommer af sig.
Advertisements

Fremtidens Videoforbruger
Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Sarah •Skoleelev (Går i 3. klasse) •Bor i en forstad/Parcelhus •Middelklasse •Ridning, veninder, hestesider, musik •Familie, veninder, skolelærer, ridelærer.
Nov.-jan. feb.-april maj-juli aug.-nov. EFFI er en kendt idrætsforening i hele Syddjurs Kommune og skaber aktiviteter for hele arbejdspladsen og familien.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
Det samarbejdende bibliotek og Palles Gavebod v/ Annie Christensen, Børnebibliotekar, Århus Kommunes Biblioteker
”Hvad laver du her?” ”Jeg spiller da golf” ”Dig?”.
Korsør, 20. november 2010Udviklingskonference 2010 VELKOMMEN.
Aktiv Danmark Bergen, 30. april Foreningen Aktiv Danmark Cycling Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Aktiv Danmarks bestyrelse Fishing.
Kommunikation / it.
NATUR OG TURISMEUDVIKLING Geopark Vestjylland i internationalt perspektiv 1. Dansk naturturisme: Vigtig men udfordret 2. Strategiske.
Præsentation af sæsonen 2012 i SSIF Cykling og et tilbageblik på det 2. år i cykelklubbens historie.
Hånden på hjertet. Skal de danske landdistrikter afvikles eller udvikles og hvorfor? Hvordan ser du landdistrikternes fremtidige rolle i et større samfundsmæssigt.
Kysferiebyer i vækst Nulpunktsmåling af kendskab og attraktivitet v. Epinions Den første analyse af kystferiebyer i Danmark Resultater for det danske og.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
- sikkert og enkelt netværk for ældre Greve Bibliotek Præsentation af AgeForce med fokus på seniorer, livslang læring og nye.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
HVAD ER UDSATTE BØRN OG UNGE? Børn og unge med: Økonomiske Sociale Kulturelle forhold som gør, at de ikke kan deltage i foreningslivet på lige fod med.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Fråga: Skaper Turismcykelleder utveckling i näringslivet på Bornholm?
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Cykelaktivitet. Selve aktiviteten Valg af område Cykelløb med tre forskellige distancer Foregår i sommerperioden Løbet starter om formiddagen med efterfølgende.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
PROJEKT BAGGRUND Hovedaktiviteter I projektet Konceptualisering Kick-off møde med de lokalenetværkspartnere SurveyInterviewsStudierejse til Vesterålen:
Spøttrup Borg som udviklingsstrategi Fokus på kernen Formidling af bygningen, senmiddelalderen og reformationen.
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Min fætter BR min fætter
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
DIRA Airlines ønsker alle en god rejse!!! Ændringer vil forekomme DIRA hi[15] koncept Eller gå ind på:
Uvikllingskonsulent Kirsten Leth. DBF Nord - og Midtjylland.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Thomas Albrechtsen Salgs- og markedsføringsansvarlig Aktiv Danmark v. Dansk Turismefremme Ansvarlig for Bed+Bike i Danmark.
1 Flere udenlandske gæster til danske kulturinstitutioner Lars Erik Jønsson Viceadm. Direktør VisitDenmark.
Kommunikationsworkshop
Projektleder Marianne Eltong Gade Tirsdag den 6. oktober 2015
Nyt kontingentsystem? Et debatoplæg.
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Kommunikationsansvarlig
Behovsundersøgelse Blandt håndboldklubber – opsummeret resultater, identificerede behov og mulige udviklingstiltag.
SAMARBEJDE giver FÆLLESSKAB og UDVIKLING
Det blå byrum er en unik kulturel scene
Handicaprådet d. 30. november 2017
Oplevelser og afledte effekter
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Faciliteter og Aktiviteter ORGANISERET UORGANISERET
Handicaprådet d. 30. november 2017
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
BADMINTON Netværksmøde foråret
Vision for Vordingborg Kommune 2030
Fra anledning til udvikling
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

Præsentation 20. august 2015 Dansk Turismefremme på MID ”Made in Denmarks indflydelse på destinationen” Rasmus Jerver, Turistchef VisitVesthimmerland

Vi er IKKE…

Hvad sker der de kommende år? Flere voksen-bleer end baby-bleer (Japan år – verden år) Antal 65+ årige vokser fra 15 – 25 % Antal 80+ årige vokser fra 4 – 11 % Salget af MTB, løbesko og vandrestave stiger eksplosivt Mad produktion næste 50 år svarende til al den tid, der har været mennesker på jorden → Ro, mad og fred bliver mere og mere efterspurgt

MAMIL´erne kommer!

European Bike Week

SIT – Special Interesse Turisme Moderne turister ønsker i stigende grad at fokusere på deres helt særlige interesser – også i ferien Turismen går fra masseprodukt mod specialprodukter – og flere, kortere ferier SIT udvider sæsonerne; vandre, sejle, cykle, dykke, lede efter fødevarer, fiske, golf etc.. SIT turister bruger generelt flere penge end gennemsnittet af turister SIT turister fortæller vidt og bredt om deres oplevelser SIT turister har høj genbesøgsrate

Klubber og medlemmer i Tyskland - et eksempel på SIT potentiale AktivitetAntal klubber og medlemmer CyklingUsikkert – største klub ADFC har Medlemmer Dykning924 klubber ( medlemmer) Kajak/Kano1.300 klubber ( medlemmer) Lystfiskeri7.000 klubber ( medlemmer) Ridning7.685 klubber ( medlemmer) Sejlads1.350 klubber ( medlemmer) Vandring58 foreninger ( medlemmer) Motorcykler indregistrerede motorcykler Golf spillere i Tyskland ( i DK) Til sammenligning: Småbørns familier: ca i Norge (1,9 børn/familie)

SIT onlineadfærd og –kompetencer Der eksisterer mange SIT fora; SM og WOM SIT målgruppen sætter deres interesse i højsædet og er også aktive på disse specifikke sites, blogs og fora. Det er på hjemmesider at SIT ser informationssøgning til planlægning af rejser vigtigst, samt det er på nettet den største forskel findes på, hvor de booker deres rejse i forhold til landsgennemsnittet. SIT målgruppen bruger nettet over landsgennemsnittet.

Værdikæden skal udvikles Den unikke ”pakke” Overnatning Aktiviteter Det Stedbundne

Made in Denmark besøgende En af de største sports events i Danmark -den største i Vesthimmerland! -Gøre turistproduktet mere skarpt i forhold til målgruppen -Kompetenceudvikling -Fokusere mere på ”FØR” og ”EFTER” eventen -Arbejde målrettet på at optimere projektorganisationen -Arbejde for en yderligere professionalisering af turisterhvervet -Fokusere på en målrettet kommunikationsstrategi

Hvorfor satser vi på en golfturnering?

Made in Denmark Lær af – og indgå alliancer med tilsvarende destinationer Andre European Tour Tournament destinationer – samarbejde, best practice etc. Göteborg; Volvo Ocean Race Udnytte nærheden til ”storbyen Aalborg” - Nimtofte

Samarbejdet med Turistforeningerne Aalestrup-Farsø-Aars-Løgstør; rygraden i turismearbejdet Samarbejde-inspiration-udvikling-kompetencer Løgstørs ”Frivillighedslaug” – fantastisk.. Fredagsflækken /Tolne begejstring og entusiasme Input fra ”bonden i malkestalden” er essentielt

Rasmus Jerver 5. maj 2015