Nye arbejdsmiljøregler - fra sikkerhed til arbejdsmiljø - 26. august 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

Bilag 3 · Bekendtgørelse om fiskeres hviletid Bekendtgørelse om fiskeres hviletid 1) I medfør af § 4, stk. 3, § 57 og § 70 i sømandsloven, jf. lovbekendtgørelse.
Sprogvurdering & Sprogindsatser
Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Organisering af arbejdsmiljøapparatet
Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Arbejdsmiljø mellem sidevogn og mainstream
Hvordan gør man, hvis det skal gøres rigtigt
3F vidensdag om ultrafine partikler fra køretøjer og fly i Københavns Lufthavn 8. sept
Arbejdsmiljø og strategisk ledelse IDA Lederforum og SAM, 5. maj 2010 Arbejdsmiljøchef Lars Andersen Ledernes Hovedorganisation
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
TRIOENS OPGAVER.
Skolepolitiske visioner og mål
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
Velkommen til en rejse gennem den nye Arbejdsmiljølov
SSID´s årskonference Arbejdstilsynet v/ Jens Jensen
DUA seminar den 5. oktober 2010
Ændring i lov pr Uddannelse Kompetenceplan Årlig drøftelse
Ændring af arbejdsmiljøloven
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
AMO-reformen og dens ambitioner Anders Kabel SAM’s bestyrelse
Arbejdsmarkedsforhold – Hvad der er godt at vide for fiskere om organisationer, beskæftigelse, regler og rettigheder.
Organisering af virksomhedernes interne AM-arbejde
HR Løn og Personale Jørn Mørup
Arbejdsmiljøarbejdet i nye rammer
Velkommen til TEMA om Arbejdsmiljø-uddannelse
AMO - på rette vej? eller snarere – hvilken vej? Refleksioner fra CAVI
TUR’s truckkonference 2012 Indlæg fra Arbejdstilsynet
Samarbejdet i et fremtidsperspektiv Hvolris Jernalderlandsby Den 17. september 2009.
GENERALFORSAMLING 2011.
Fokus på E-læring den 19.april Den netbaserede arbejdsmiljøuddannelse Fokus på e-læring Brian Knudsen Arbejdsmiljørådets Service.
Jan Toft Rasmussen Miljøkonsulent Dansk Metal
Servicelovens §96 Før hjælperordning § 96. Kommunalbestyrelsen skal yde et tilskud til dækning af udgifter ved ansættelse af hjælpere til pleje,
EUD reformen Voksensporet. Vad ved hvorfor Vad ved hvordan måske ikke.
Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Indsæt billede her Samordningsstrukturen på geodataområdet Arne Simonsen Geografisk Infrastruktur, Kort & Matrikelstyrelsen.
TUR’s gaffeltruckkonference 2010 Indlæg fra Arbejdstilsynet
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Arbejdsmiljø og strategisk ledelse IDA Lederforum og SAM, 14. april 2010 Arbejdsmiljøchef Lars Andersen Ledernes Hovedorganisation
Deltidsansatte - HR/psl1 Deltidsansattes adgang til et højere timetal Aftalen er indgået mellem KL og KTO - tiltrådt af Sundhedskartellet. –Delimplementering.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
29. april 2014, Albertslund Kommune
Logo lagt på Masterside
1 Implementering af Fremtidens Fritidstilbud Møder mellem områderne, skolerne og institutionerne MAJ-JUNI 2015.
Arbejdsmiljøorganisationen som forandringsagent Klaus T. Nielsen ph.d., lektor Center for Arbejdslivsforskning Roskilde Universitet 3. november 2014 Arbejdsmiljøorganisationen.
© - Copyright Bureau Veritas Netværksgruppemøde KEMI Tema: Arbejdspladsbrugsanvisninger – erfaringsudveksling Würth Danmark A/S, Montagevej 6, 6000 Kolding.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
HVORDAN ER ARBEJDSMILJØ VIGTIGT? KLAUS T. NIELSEN CENTER FOR ARBEJDSLIVSFORSKNING ROSKILDE UNIVERSITET.
Arbejdsmiljøorganisationen - nye regler, forandringer og udfordringer Klaus T. Nielsen Center for Arbejdslivsforskning Roskilde Universitet Pernille Birk.
Lederkursus December REGELHIERARKIET I Grundloven Folketingslov Landstingslov, landstingsforordning og Inatsisartutlov Bekendtgørelser Cirkulærer.
Aftale om ansættelsesvilkår Aftale om ansættelsesvilkår for ansatte der overgår til staten mv. i forbindelse med kommunalreformen. Aftalen gælder både.
Landsorganisationen i Danmark Det nye arbejdsmiljøsamarbejde.
Tekniske hjælpemidler Bekendtgørelse Anvendelse af tekniske hjælpemidler § 1. Bekendtgørelsen omfatter: anvendelsen af tekniske hjælpemidler ved.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Malerfagets overenskomst §10 Sikkerhedsbestemmelser Hvem har ansvaret for, at det nødvendige sikkerhedsudstyr er til rådighed? Hvem har ansvaret.
Natur- og Miljøklagenævnet. Nævnet er den centrale klageinstans på hele natur-, plan- og miljøområdet. Vi har til opgave at tage hensyn til borgernes.
TR/AMR møde 3. november 2016 MED evaluering Arbejdsmiljø.
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Overordnede bestemmelser
§ 72 - Planlægning af infrastrukturarbejder
Sikrede døgninstitutioner Særlig sikrede afdelinger
Betænkning nr Offentliggjort den 24. maj 2017
OK18 Det kommunale og regionale forlig
Præsentationens transcript:

Nye arbejdsmiljøregler - fra sikkerhed til arbejdsmiljø august 2010

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Program Velkomst Baggrunden for de nye regler Arbejdsmiljøarbejdet skal gøres strategisk Nyheder Kort gennemgang af bekendtgørelsestekst Spørgsmål og debat – præsentation af tre eksempler Tilbud fra DMA om hjælp til ændringer i virksomhederne Afslutning 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Baggrunden for de nye regler 26. august 2010, MBA April 2009, trepartsforlig om virksomhedernes arbejdsmiljøsamarbejde Maj 2010, Folketinget vedtager lov om ændring af lov om arbejdsmiljø Juni 2010, Tre-partsforhandlinger om bekendtgørelse afsluttes med delt indstilling til Arbejdsmiljørådet Sensommer 2010, Bekendtgørelse og vejledning offentliggøres Oktober 2010, Ikrafttrædelse

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Baggrunden for de nye regler Ændringer skaber grundlag for mere målrettet og løbende udvikling af arbejdsmiljøkompetencer tilpasset virksomhedens behov Målet er at gøre arbejdsmiljøarbejdet på virksomhederne tidssvarende, enklere, mere effektivt og mindre tidskrævende Der ændres ikke på arbejdsmiljøorganisationens opgaver og funktioner Det er fortsat arbejdsgiveren, der har ansvaret for at sikre, at virksomheden opfylder kravene til et sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt arbejdsmiljø 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - De væsentligst ændringer Sikkerhed bliver til arbejdsmiljø…. Arbejdsmiljøorganisation Arbejdsmiljøudvalg Arbejdsmiljøgrupper Arbejdsmiljørepræsentant Men det hedder stadig arbejdsleder… 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder Sikkerhed bliver til arbejdsmiljø…. Arbejdsmiljøorganisation Arbejdsmiljøudvalg Arbejdsmiljøgrupper Arbejdsmiljørepræsentant Men det hedder stadig arbejdsleder… 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §13. Ved etablering af en arbejdsmiljøgruppe skal der tages stilling til, inden for hvilken del af virksomheden arbejdsmiljøgruppen skal varetage sine opgaver Fremover tages der ikke udelukkende udgangspunkt i arbejdslederområder, når antallet af arbejdsmiljøgrupper fastsættes For nogle virksomheder vil det betyde en reduktion i antallet af grupper og arbejdsmiljørepræsentanter 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler -Nyheder §16. Arbejdsgiveren fastsætter i samarbejde med de ansatte og arbejdslederne det nødvendige antal medlemmer og arbejdsmiljøgrupper i arbejdsmiljøorganisationen ud fra et nærhedsprincip Stk. 2. Antallet af medlemmer og arbejdsmiljøgrupper skal fastsættes således, at arbejdsmiljøorganisationen til enhver tid kan løse sine opgaver på tilfredsstillende måde i forhold til 1) virksomhedens ledelsesstruktur, 2) virksomhedens øvrige struktur, herunder geografiske forhold, størrelse og beliggenhed, 3) virksomhedens arbejdsmiljøforhold, herunder arbejdets art, farlighed, risici og positive arbejdsmiljøfaktorer, 4) arbejdets organisering, 5) særlige ansættelsesformer og 6) andre hensyn, som påvirker arbejdsmiljøopgaverne i arbejdsmiljøorganisationen. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - De væsentligst ændringer § 16. Arbejdsgiveren fastsætter i samarbejde med de ansatte og arbejdslederne det nødvendige antal medlemmer og arbejdsmiljøgrupper i arbejdsmiljøorganisationen ud fra et nærhedsprincip. Stk. 2. Antallet af medlemmer og arbejdsmiljøgrupper skal fastsættes således, at arbejdsmiljøorganisationen til enhver tid kan løse sine opgaver på tilfredsstillende måde i forhold til 1) virksomhedens ledelsesstruktur, 2) virksomhedens øvrige struktur, herunder geografiske forhold, størrelse og beliggenhed, 3) virksomhedens arbejdsmiljøforhold, herunder arbejdets art, farlighed, risici og positive arbejdsmiljøfaktorer, 4) arbejdets organisering, 5) særlige ansættelsesformer og 6) andre hensyn, som påvirker arbejdsmiljøopgaverne i arbejdsmiljøorganisationen. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §3. I virksomheder med 1-9 ansatte er der ikke pligt til at oprette arbejdsmiljøorganisation Virksomheder med under 10 ansatte skal fortsat ikke oprette en arbejdsmiljøorganisation, men som hidtil skal arbejdsgiveren samarbejde med de ansatte om arbejdsmiljøarbejdet 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §10. I virksomheder med ansatte […], skal arbejdsgiveren etablere en arbejdsmiljøorganisation i 1 niveau. Virksomheder med ansatte kan nøjes med at etablere én arbejdsmiljøorganisation i ét niveau bestående af 1 eller flere arbejdsledere og 1 eller flere arbejdsmiljørepræsentanter med arbejdsgiveren eller denne repræsentant som formand 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder § 12. I virksomheder med 35 eller flere ansatte skal arbejdsgiveren etablere en arbejdsmiljøorganisation i 2 niveauer bestående af 1) 1 niveau med en eller flere arbejdsmiljøgrupper og 2) 1 niveau med et eller flere arbejdsmiljøudvalg. For virksomheder med 35 eller flere ansatte skal arbejdsmiljøarbejdet fortsat opdeles på to niveauer – et arbejdsmiljøgruppeniveau og et arbejdsmiljøudvalgsniveau. Det daglige arbejdsmiljøarbejde skal varetages på gruppeniveau, mens de overordnede og koordinerende opgaver skal varetages af et eller flere udvalg. De tidligere lovpligtige krav til mødeaktivitet i arbejdsmiljøudvalget og referatpligt bortfalder. Tilsvarende bortfalder krav om, at sikkerhedsgrupper og arbejdsmiljøudvalg skal mødes 2 gange årligt. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §9. Arbejdsgiveren i virksomheder med arbejdsmiljøorganisation skal hvert år i samarbejde med medlemmerne af arbejdsmiljøorganisationen gennemføre en arbejdsmiljødrøftelse, hvor deltagerne 1)tilrettelægger indholdet af samarbejdet om sikkerhed og sundhed for det kommende år, 2) fastlægger, hvordan samarbejdet skal foregå, herunder samarbejdsformer og mødeintervaller, 3) vurderer, om det foregående års mål er nået og 4) fastlægger mål for det kommende års samarbejde. Stk. 2. Arbejdsgiveren skal over for Arbejdstilsynet skriftligt kunne dokumentere, at den årlige arbejdsmiljødrøftelse har fundet sted. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - De væsentligste ændringer § 12. I virksomheder med 35 eller flere ansatte skal arbejdsgiveren etablere en arbejdsmiljøorganisation i 2 niveauer bestående af 1) 1 niveau med en eller flere arbejdsmiljøgrupper og 2) 1 niveau med et eller flere arbejdsmiljøudvalg. For virksomheder med 35 eller flere ansatte skal arbejdsmiljøarbejdet fortsat opdeles på to niveauer – et arbejdsmiljøgruppeniveau og et arbejdsmiljøudvalgsniveau. Det daglige arbejdsmiljøarbejde skal varetages på gruppeniveau, mens de overordnede og koordinerende opgaver skal varetages af et eller flere udvalg. De tidligere lovpligtige krav til mødeaktivitet i arbejdsmiljøudvalget og referatpligt bortfalder. Tilsvarende bortfalder krav om at sikkerhedsgrupper og arbejdsmiljøudvalg skal mødes 2 gange årligt. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §34. Arbejdsgiveren skal sørge for, at arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen gennemfører eller har gennemført en obligatorisk arbejdsmiljøuddannelse på 3 dage Alle nyvalgte arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdslederrepræsentanter, som ikke tidligere har gennemført en arbejdsmiljøuddannelse, skal fra 1. oktober gennemføre den nye arbejdsmiljøuddannelse – også selvom de er valgt forinden f.eks. den 1. juni Arbejdsmiljøuddannelsen skal være gennemført inden 3 måneder efter, at den pågældende arbejdsmiljørepræsentant eller arbejdsleder er valgt eller udpeget 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §36. Arbejdsgiveren skal tilbyde arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen, som har gennemført den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse efter §34, supplerende arbejdsmiljøuddannelse svarende til 2 dages varighed i deres første funktionsår Uddannelsen skal være tilbudt og kunne være påbegyndt inden for de første 9 måneder efter den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelses afslutning. De 2 dage skal kunne være gennemført inden for de første 12 måneder af funktionsperioden Arbejdsgiveren skal i hvert af de efterfølgende funktionsår i funktionsperioden tilbyde arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen supplerende uddannelse svarende til 1½ dags varighed. Uddannelsen skal være tilbudt og kunne være påbegyndt inden for samme funktionsår 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §39. Arbejdsgiveren i virksomheder med arbejdsmiljøorganisation skal sørge for, at der ud fra virksomhedens arbejdsmiljøbehov udarbejdes en kompetenceudviklingsplan for arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i Arbejdsmiljøorganisationen vedrørende den supplerende uddannelse… 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - De væsentligste ændringer § 36. Arbejdsgiveren skal tilbyde arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen, som har gennemført den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse efter § 34, supplerende arbejdsmiljøuddannelse svarende til 2 dages varighed i deres første funktionsår. Uddannelsen skal være tilbudt og kunne være påbegyndt inden for de første 9 måneder efter den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelses afslutning. De 2 dage skal kunne være gennemført inden for de første 12 måneder af funktionsperioden. Arbejdsgiveren skal i hvert af de efterfølgende funktionsår i funktionsperioden tilbyde arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen supplerende uddannelse svarende til 1½ dags varighed. Uddannelsen skal være tilbudt og kunne være påbegyndt inden for samme funktionsår. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §20. Bestemmelserne i §§9-10 og §§12-16 finder ikke anvendelse i det omfang, der for at styrke og effektivisere virksomhedens samarbejde om sikkerhed og sundhed, 1)er indgået en aftale mellem en eller flere lønmodtagerorganisationer og den eller de modstående arbejdsgiverorganisationer eller arbejdsgivere eller dem, de bemyndiger hertil og 2)på virksomheder, der er omfattet af en aftale indgået efter nr. 1, er indgået en aftale mellem arbejdsgiveren, herunder eventuelle arbejdsledere og de ansatte i virksomheden eller de ansatte i en del af virksomheden. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §21. En arbejdsmiljøorganisation kan omfatte 1) flere driftsmæssigt forbundne virksomheder, 2) flere arbejdsgivere på samme arbejdssted […] 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder En række betingelser gælder jf. §21, herunder: Arbejdsgiveren i hver af de virksomheder, der er omfattet af den fælles arbejdsmiljøorganisation, deltager selv eller udpeger mindst 1 ansat til at repræsentere sig i den fælles arbejdsmiljøorganisation Derudover deltager mindst 1 valgt arbejdsmiljørepræsentant fra hver af de virksomheder, der er omfattet af den fælles arbejdsmiljøorganisation Der er mindst det samme antal arbejdsmiljørepræsentanter som arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen Det samlede antal medlemmer i den fælles arbejdsmiljøorganisation er tilstrækkeligt til, at arbejdsmiljøorganisationen kan varetage de daglige, planlæggende og koordinerende opgaver på tilfredsstillende måde i alle de deltagende virksomheder. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - De væsentligste ændringer En række betingelser gælder jf. §21, herunder: Arbejdsgiveren i hver af de virksomheder, der er omfattet af den fælles arbejdsmiljøorganisation, selv deltager eller udpeger mindst 1 ansat til at repræsentere sig i den fælles arbejdsmiljøorganisation Derudover deltager mindst 1 valgt arbejdsmiljørepræsentant fra hver af de virksomheder, der er omfattet af den fælles arbejdsmiljøorganisation Der er mindst det samme antal arbejdsmiljørepræsentanter som arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen Det samlede antal medlemmer i den fælles arbejdsmiljøorganisation er tilstrækkeligt til, at arbejdsmiljøorganisationen kan varetage de daglige, planlæggende og koordinerende opgaver på tilfredsstillende måde i alle de deltagende virksomheder. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Nyheder §44. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. oktober Stk. 3. Sikkerhedsrepræsentanter, der er valgt før bekendtgørelsens ikrafttræden, fortsætter i deres funktion, indtil deres valgperiode udløber, medmindre arbejdsmiljøorganisation etableres efter kapitel 3 eller kapitel 4 inden dette tidspunkt Stk. 6. Arbejdsgiveren skal tilbyde arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen, som er omfattet af §44, stk. 4, nr. 1-3, supplerende uddannelse svarende til 1½ dags varighed i hvert funktionsår af funktionsperioden 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Ikrafttrædelse og overgang § 44. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. oktober Stk. 3. Sikkerhedsrepræsentanter, der er valgt før bekendtgørelsens ikrafttræden, fortsætter i deres funktion, indtil deres valgperiode udløber, medmindre arbejdsmiljøorganisation etableres efter kapitel 3 eller kapitel 4 inden dette tidspunkt. Stk. 6. Arbejdsgiveren skal tilbyde arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen, som er omfattet af § 44, stk. 4, nr. 1-3, supplerende uddannelse svarende til 1½ dags varighed i hvert funktionsår af funktionsperioden. 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Spørgsmål og debat 26. august 2010, MBA Hvilken struktur? - Effekt og økonomi Hvem bestemmer? - Ledelsesretten

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Hvem bestemmer og hvad gælder? 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Hvem bestemmer og hvad gælder? 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Hvem bestemmer og hvad gælder? 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Hvem bestemmer og hvad gælder? 26. august 2010, MBA

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Hjælp til ændringer 26. august 2010, MBA Kontakt os, Arbejdsmiljøchef Michael Andersen Tlf Mobil Arbejdsmiljøkonsulent Søren Beck Tlf Mobil

Medlemsmøde om nye arbejdsmiljøregler - Hvem bestemmer og hvad gælder? 26. august 2010, MBA