Ådalens Skole Innovative LAR-projekt udskolingen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Biologi om vandes kredsløb
Advertisements

Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Natur og science i børnehøjde.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Vejret Vandet i luften.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Klimatilpasning i virksomheder
I dag er temaet Visualisering
NORDVAND Regnvand og spildevand i Ordrup-Charlottenlund
Realtidsstyring af spildevandssystemer “Smart software solutions”
Status og forventet tidsplan Forvaltningen er pt. ved at lægge sidste hånd på et forslag til vandhandleplan. Den videre proces: • 31. majKlima- og Miljøudvalget.
Skyllesystemer & Overløbsriste
Ændringer i vejr og klima
Problemet vedrører hele Hørsholm
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
NORDVAND Regnvand og spildevand i Klampenborg- Skovshoved
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Osmohale Mannitoltest
Geometri Areal og omkreds.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
VANDMILJØINDSATS I DANMARK – RESULTATER OG UDFORDRINGER
’Klar til brug’ dilemmaøvelse Skybrud Kraftig regn [indsæt organisation] [indsæt dato]
KLIMATILPASNINGSPLANER & DEN POLITISKE PROCES ved Philip Hartmann, By- og Miljødirektør, Gladsaxe Kommune.
1 Klimaet og kysterne Tryggevældes udløb (Foto, Inge Ambus)
Hvinningdalskolen Eidervej Silkeborg Tel.: silkeborg.dk Krop og hjerne – En sund skole.
NORDVAND Klimatilpasnings projekt ved Gentofterenden Ved Carsten Nystrup, Direktør Nordvand a/s.
Klimaklar i Skibhus Bag om projektet
Velkommen til Lægedage
Forsyning Ballerup Vandspejlet. Forsyning Ballerup og Vandspejlet Vi har brug for jeres hjælp til at finde nye, sjove og brugbare løsninger.
løser virksomhedsproblemer
Fremtidige tiltag til reduktion af DHG fra landbruget Ulla Blatt Bendtsen, Funktionsleder, Miljøstyrelsen Klimaændringer og CO2-målenes betydning for fremtidens.
Samfundsmæssige betydning af klimaændringer indenfor landbruget Brian H. Jacobsen, FOI, KU (KVL)
Industriens syn på de varslede glyphosatrestriktioner
H:\EJO\Præsentationer\Vandramm.ppt Vandrammedirektivet – set fra tegnebogen Niels Peter Nørring Vicedirektør i Dansk Landbrug Plantekongressen.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Er foreningerne for alle – eller bare for de fleste?
Inno-elev Naturfagligt innovation i Frederikssund kommune
Globale temperaturændringer
Derfor skal vi STRÆKKE UD når vi kan
Eksamensangst v. psykolog Mehrak Salimi Studenterrådgivningen CSS – november 2013.
Innovative elever i samarbejde med 1. Produkter 2.
Ådalens Skole Innovative legeplads og LAR projekt Mellemtrinnet.
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
Skab plads til regnvand … på de private fællesveje Kåre Press-Kristensen Chefkonsulent, PKP Regnvandsteknik Tlf /
Danmark er mere afhængig af omverden end omverden er af Danmark Energiens Topmøde 2014 Charlotte Søndergren Dansk Energi.
Klimatilpasning på veje i GF Odin og GF Hejmdal Privat klimatilpasning 21. januar 2016.
Optakt 20 minutter Program Optakt 20 minutter Dilemma #1 40 minutter Pause 10 minutter Dilemma #2 40 minutter Evaluering 10 minutter.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Ådalens Skolens innovative legeplads – og LAR projekt Indskolingen.
FREMTIDIGE MULIGHEDER FOR STYRET DRÆNING I DANMARK SØREN KOLIND HVID SEGES – PLANTE & MILJØ.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Klimaændringer – af Otto Leholt – Jan 2007 Klimaændringer Naturlige og menneskeskabte Præsentationen kan ses på
Tværfaglig udvikling, klimatilpasning, økonomi og grøn vækst.
Opklaring og forebyggelse
Billund, 5. oktober 2015 Søren Kolind Hvid Planter & Miljø
4. Indsamling og behandling af oplysninger
DER SKAL LÆGGES MANGE M2 FLISER
DEN REGIONALE BILLEDSKOLE
Jonathan Back to Back 1. Jonathan har ingen venner Han lever for sig selv Dagen går med tunge skridt Mod dybet i hans sjæl Og pigen skrev det sidste brev.
Global opvarmning Noter.
Vejr, vind og luft.. Hvordan opstår vejret? Hvor kommer vinden fra?
Leret i pottemag'rens hånd
Danmark på overfladen Hvad har formet de danske landskaber?
Planlægning og forberedelse af sprøjtearbejdet sikrer, at der kan tages de nødvendige forholdsregler til at minimere risikoen for at forurene omgivelserne.
Behov for drikkevand i Region Midtjylland – udvikling i befolkning, indkomster og arbejdspladser Bjarne Madsen.
i og omkring Herlufmagle-hallerne
Grøntråd 13. maj 2019 Måling: Klimaskift rangerer som klodens største trussel Når temperaturerne stiger cirka en grad, vil dyrelivet bevæge sig 100 kilometer.
Præsentationens transcript:

Ådalens Skole Innovative LAR-projekt udskolingen

De sidste år har regnvejret i perioder været mere ekstremt. Det har medført større risiko for oversvømmelser. Det ser ud til, at vi får flere skybrud i fremover. Klimaændringerne forventes, at medføre flere skybrud og ekstrem vejr.

Når der falder en mm. regn i Frederikssund Kommune, svarer det til liter vand. Det er nok til at dække 5500 personers årlige forbrug. Prøv så at forestille dig, hvor mange mennesker der kan bruge vandet når der falder 800 mm. - Som der gjorde i Frederikssund i 2010.

Ådalsskolen skal lave nye udeområder til overbygningen. Udeområdet skal kunne bruges, både når der kommer skybrud og når det er tørvejr.

der, der, kan bruges, både når det regner og når det ikke regner.kan bruges, både når det regner og når det ikke regner. Skal håndtere normal regn og skybrud Udeområdet skal inspirerer til gode aktiviteter

Det skal lægge op til motion og bevægelse

Det skal være smukt og en æstetisk oplevelse

Området skal have permanente bassiner og vandløb der har sammenhæng med Ådalen

Det skal kunne bruges til undersøgelser og eksperimenter

Kom med forslag til hvordan arealet rundt om skolen kan bruges i skoletiden og i fritiden. - Både når der er meget og ingen vand Udfordringen