Drejebog Confex-kursus Webjournalistik Dit navn:_______________________________ Din virksomhed:_________________________ Dit website (webadresse):_________________.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Journalistiske virkemidler
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Anette Schjødt Thorsen
Arbejdspladsudvikling
Skriv til nettet •Design (CMS) •Tekster på nettet •Navigation •Persuasive design (motiverende design)
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Internet til alvor og sjov
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere.
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Måling af kommunikation
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Backoffice præsentation
Innovation og iværksætteri
Design og arkitektur for borger.dk
Udviklingsplaner Sønderborg
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Relationer – børn og voksne
Backoffice præsentation
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
ProDuklings Principle Six EQ Danmark A/S - Nyhedsfelt.
Rubrik. Rubrik Rubrik Artiklens overskrift hedder i avissprog rubrikken. Rubrikken fortæller, hvad artiklen handler om og giver læseren lyst til at.
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Data Dictionary (databaser, del 7)
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Besvarelser informationstekst Confex-kursus Webjournalistik maj Informationstekst.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Øvelse. Den gode artikel Øvelsen går ud på at skrive en fiktiv nyhed til jeres lokale hjemmeside. Nyheden handler om årets juletræsfest i afdelingen Lejerhaven.
Drejebog Confex-kursus Webjournalistik Dit navn:_______________________________ Din virksomhed:_________________________ Dit website (webadresse):_________________.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Feedback på webnyheder øvelse Confex-kursus Webjournalistik 7-8 december
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Instruktioner Der findes 4 forskellige skabeloner i 6 forskellige farver: titel, punktopstilling, billede og citat. Derudover er der én skabelon hvis titelsiden.
Din kreative online praksis! – del 2
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Skriv til nettet November
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
1. Trin – Problemstilling
Informationssøgningskursus Studieområdet del 1
Sådan bruger du Shakespeak
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
Skriv til nettet Læringsstie
Arbejd effektivt og præcist
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Af alle hjemmesideejere har ikke
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Drejebog Confex-kursus Webjournalistik Dit navn:_______________________________ Din virksomhed:_________________________ Dit website (webadresse):_________________ Dato:__________ 1Drejebog webjournalistik

Om drejebog Drejebog indeholder øvelser og tips vedr. webjournalistik og webkommunikation. Brug og udfyld drejebog undervis i kursusforløb. Du vil ved endt kursus have en drejebog der giver dig værdifulde informationer om dit websites status og tips om hvor websitet kan udvikles og forbedres. Du finder links til øvelser og ressourcer på God fornøjelse! Nils Ulrik Pedersen Drejebog webjournalistik2

Læsemønstre på nettet Poynter Eyetrack III - læsning af nyheder Skriv tre ting du observerer fra eyetrack-video om læsning på nettet: Obs # 1_________________________________________________ Obs # 2_________________________________________________ Obs # 3_________________________________________________ Eyetrack 3F – læsning af nyhedsforside Skriv tre ting du observerer fra eyetrack-video om læsning på nettet: Obs # 1_________________________________________________ Obs # 2_________________________________________________ Obs # 3_________________________________________________ 3Drejebog webjournalistik

Nettets tekstmodel Traditionel lineær tekst Skriv tre ting som beskriver den fortløbende skrivestil: Obs # 1_________________________________________________ Obs # 2_________________________________________________ Obs # 3_________________________________________________ Hypertekst Skriv tre ting som er karakteristisk for hypertekst: Obs # 1_________________________________________________ Obs # 2_________________________________________________ Obs # 3_________________________________________________ 4Drejebog webjournalistik

Skriveproces: Navngivning Omskriv overskrift til webvenlig overskrift Ny overskrift_________________________________________________ 5Drejebog webjournalistik Omskriv overskrift til webvenlig overskrift e&Load=main&menu2=voreshistorie Ny overskrift_________________________________________________

Omskriv overskrift til webvenlig overskrift fordele/Pages/default.aspx Ny overskrift_________________________________________________ 6Drejebog webjournalistik Omskriv overskrift til webvenlig overskrift fordele/sikkerhed/Pages/default.aspx Ny overskrift_________________________________________________ Skriveproces: Navngivning

Værktøj: Lixberegner Skriv til nettet7 Gå til lixberegner: Beregn lix på denne side: New Insight: Analyser og undersøgelser Hvad er lixen?_____________ Er lix efter din bedømmelse for lav, passende, for høj?_______________ Beregn lix på en af din virksomheds websider. Hvad er lixen?_____________ Er lix efter din bedømmelse for lav, passende, for høj?_______________

Værktøj: Nøgleordstæthed Skriv til nettet8 Gå til strip: Foretag strip på denne side: New Insights: Vækstforum… Er det vigtigste nøgleord i top 5?_______________ Hvor ofte er det vigtigste nøgleord nævnt?_____________ Er sidens vigtigste nøgleord efter din bedømmelse nævnt for mange gange, passende antal gange, for få gange?_____________________ Foretag strip på en af din virksomheds websider. Er det vigtigste nøgleord i top 5?_______________ Hvor ofte er det vigtigste nøgleord nævnt?_____________ Er sidens vigtigste nøgleord efter din bedømmelse nævnt for mange gange, passende antal gange, for få gange?_____________________

2GK grupper Gruppe 1: Pia Kragh Buffoon Christina Rendbæk Søren Borking Gruppe 2: Brian Poulsen Dorthe Julh Hannibal Poul Bech Sørensen 2GK Metode 2 af gruppens medlemmer yder konsulent-tjeneste til kunde = det 3. medlem af gruppen. Arbejd med udvalgte webtekster/sider. Fokus er på tekst – ikke design. Prøv at bruge kursets læring. 3 x 15 minutters sessions. Plenum efter 45 minutter med gennemgang af et par cases. 9 Workshop 1: 2 gratis konsulenter på din webtekst

Konsulentskema webtekst Website:______________________________________________________ Webadresse:___________________________________________________ Kunde:________________________________________________________ Konsulenter:___________________________________________________ Dato:___________ Tre kritikpunkter – her kan det gøres bedre! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ Tre ting at rose – her gør I det godt! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ Tre forslag til forbedringer – dette kan du gå hjem og gøre nu! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ 10

Konsulentskema webtekst Website:______________________________________________________ Webadresse:___________________________________________________ Kunde:________________________________________________________ Konsulenter:___________________________________________________ Dato:___________ Tre kritikpunkter – her kan det gøres bedre! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ Tre ting at rose – her gør I det godt! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ Tre forslag til forbedringer – dette kan du gå hjem og gøre nu! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ 11

Konsulentskema webtekst Website:______________________________________________________ Webadresse:___________________________________________________ Kunde:________________________________________________________ Konsulenter:___________________________________________________ Dato:___________ Tre kritikpunkter – her kan det gøres bedre! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ Tre ting at rose – her gør I det godt! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ Tre forslag til forbedringer – dette kan du gå hjem og gøre nu! 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ 12

Workshop: Omskriv egne tekster til nettet Omskriv tekst så den bliver kort og kun fortæller det nødvendige: 13Drejebog webjournalistik

Workshop: Omskriv egne tekster til nettet Omskriv tekst: Om Byg direkte 2=voreshistorie 14Drejebog webjournalistik

15Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

16Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

17Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

Omskriv tekst så den bliver mere overskuelig og webvenlig 18Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

Omskriv tekst: Teller.com/dk 19Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

Omskriv tekst 20Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

Omskriv tekst employees_pi[showUid]=10&cHash=5ea175fbc3 21Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

Omskriv tekst 22Drejebog webjournalistik Workshop: Omskriv egne tekster til nettet

Øvelse : Webforside: Tagline Skriv til nettet23 Bedøm tagline: Findes ikke Opgave: Skriv en tagline for Despec.dk Indeholder tagline emneord?_____________ Er tagline efter din bedømmelse præcis og effektiv til at beskrive virksomhed og website?_______________ Udvikling af din egen virksomheds tagline: Nedskriv tagline___________________________________________ Indeholder tagline emneord?_____________ Er tagline efter din bedømmelse præcis og effektiv til at beskrive virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny tagline____________________________________

Øvelse : Webforside: Tagline Skriv til nettet24 Bedøm tagline.: Centrovice.dk Indeholder tagline emneord?_____________ Er tagline efter din bedømmelse præcis og effektiv til at beskrive virksomhed og website?_______________ Udvikling af din egen virksomheds tagline: Nedskriv tagline___________________________________________ Indeholder tagline emneord?_____________ Er tagline efter din bedømmelse præcis og effektiv til at beskrive virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny tagline____________________________________

Øvelse : Webforside: Tagline Skriv til nettet25 Bedøm tagline.: Vikinggenetics.com/dk Indeholder tagline emneord?_____________ Er tagline efter din bedømmelse præcis og effektiv til at beskrive virksomhed og website?_______________ Udvikling af din egen virksomheds tagline: Nedskriv tagline___________________________________________ Indeholder tagline emneord?_____________ Er tagline efter din bedømmelse præcis og effektiv til at beskrive virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny tagline____________________________________

Øvelse : Webforside: Velkomst Skriv til nettet26 Bedøm velkomsttekst : Vikinggenetics.com/dk Udvikling af din egen virksomheds velkomsteks: Nedskriv velkomsttekst________________________________________ Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny velkomsttekst_________________________________ ______________________________________________________________ Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________

Øvelse : Webforside: Velkomst Skriv til nettet27 Bedøm velkomsttekst: Findes ikke Skriv en velkomsttekst for Despec.dk – find inspiration i virksom- Hedens om-side Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Udvikling af din egen virksomheds velkomsteks: Nedskriv velkomsttekst________________________________________ Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny velkomsttekst_________________________________ ______________________________________________________________

Øvelse : Webforside: Velkomst Skriv til nettet28 Bedøm velkomsttekst: Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Udvikling af din egen virksomheds velkomsteks: Nedskriv velkomsttekst________________________________________ Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny velkomsttekst_________________________________ ______________________________________________________________

Øvelse : Webforside: Velkomst Skriv til nettet29 Skriv velkomsttekst: New Insight – dette er teksten på om-siden: Kan du skrive en kort og klar velkomsttekst for denne virksomhed og dens website?_______________ Udvikling af din egen virksomheds velkomsteks: Nedskriv velkomsttekst________________________________________ Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny velkomsttekst_________________________________ ______________________________________________________________

Øvelse : Webforside: Velkomst Skriv til nettet30 Bedøm velkomsttekst: (Newinsight.dk) Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Udvikling af din egen virksomheds velkomsteks: Nedskriv velkomsttekst________________________________________ Giver velkomsttekst efter din bedømmelse en kortfattet og præcis beskrivelse af virksomhed og website?_______________ Skriv forslag til ny velkomsttekst_________________________________ ______________________________________________________________

Øvelse: Navigationsforside Drejebog webjournalistik31 Sektionsforside tilhører den type af websider som kaldes navigationssider Sektionsforsider rummer næsten alle en generel introduktionstekst (”salgstale”) i sidens midterfelt og navigation til undersider i sidens venstremenu. I denne workshop vil vi skitsere en anden løsning: Drop intro-tekst og giv overblik over undersider i midterfelt. Du kan skabe overblik over undersider på flere måder Tre grundmodeller: KORT intro/brand-tekst + evt. billede + – Link = liste med links – Link + henvisningstekst – Link + henvisningstekst + billede

32

34

Workshop 2GK: Udvikling af webjournalistik på dit website Her har du mulighed for at gennemgå en række vigtige sider og emner på dit website og undersøge hvordan du kan udvikle dem webjournalistisk. Siderne/emnerne er: – Om virksomheden (branding) – Inspiration og uddannelse af kunder (branding og salg) – Produkter (salg) – Rekruttering (branding) Drejebog webjournalistik35

Plan: Om virksomheden Drejebog webjournalistik36 Skab en fortælling om og for Bygdirekte – med tekst (hovedpunkter). Find tre gode og tre ikke så gode ting at sige om vedhæftede tekst om virksomheden. Opstil en hurtig plan for hvordan Bygdirekte kan forbedre fortællingerne med billeder og video Kom med et hurtigt forslag til hvilke andre webværktøjer man kan bruge. Artikler:______________________________ Case-story:___________________________ Interviews:___________________________ Billeder: _____________________________ Video: _______________________________ Google-kort:___________________________ Tidslinje:______________________________ Debatforum:___________________________

Plan: Om virksomheden Drejebog webjournalistik37 Centrovice lægger op til diskussion af hvordan landbruget kan ændre og forbedre sin fortælling til omverdenen. Se og læs dette Drøft Centrovices vision om en ny landbrugsfortælling og opstil en plan for hvordan virksomheden tegner et spændende billede af sig selv og sine ydelser på nettet. Artikler:______________________________ Case-story:___________________________ Interviews:___________________________ Billeder: _____________________________ Video: _______________________________ Google-kort:___________________________ Tidslinje:______________________________ Debatforum:___________________________

Øvelse: Webnyheder: Nyhedstyper Plan for virksomhedens nyheder på nettet: Find gode typer af nyheder at skrive Nyheder der snævert ”navlebeskuende” mest eller kun handler om virksomheden selv har kun meget lille interesse blandt kunder. Det gælder om at finde andre emner at skrive nyheder om. Her er nogle typer af nyheder der som hovedregel har succes hos brugerne og bliver klikket meget. Typer af succes-nyheder Nytte-nyheder (”News You Can Use”) – også kaldet fordels-nyheder Skriv emne for nyttenyhed fra din virksomhed___________________________ Nyheder/historier om mennesker Skriv emne for nyhed om person fra din virksomhed______________________ Nyheder der inspirerer kunder (case/succes-historie om kunde/produkt) Skriv emne for nyhed der kan inspirere kunder __________________________ Nyheder der uddanner kunder – så de forstår produkter og ydelser bedre Skriv emne for nyhed der kan inspirere kunder __________________________ Nyheder der nuancerer problem-emner (”issue management”) så kunderne bedre forstår virksomhedens situation og valg Skriv problememne som kan behandles i nyhed__________________________ Drejebog webjournalistik38

Øvelse: Webnyheder: Vinkling Plan for virksomhedens nyheder på nettet: Vinkling af en nyhed Du skriver nyheder til to hovedgrupper: Virksomhedens kunder og pressen (journalister). Du fanger begge grupper på samme måde: Med nyheder og nyhedsemner som interesserer! Et nyheds-emne kan ses eller angribes fra mange sider. En nyhed har altid potentielt mange aspekter. Det gælder om at ”malke” nyheds-historien for muligheder – og om muligt skrive flere nyheder om det samme nyheds-emne. Nyheder der handler om emner der er ”oppe i tiden” – fx klima og miljø – er gode nyhedshistorier. Vælg et nyhedsemne fra din virksomhed og skriv i skema mulige vinkler på nyheden. Drejebog webjournalistik39 Nyheds-emne Nytte/fordel-vinkel Person-vinkel Case-historie Uddanne-kunde-vinkel Teknisk vinkel Miljø-vinkel (aktuel vinkel) Anden aktuel vinke

Øvelse: Skriv webnyheder Skriv webnyhed Vælg format for webnyhed: – Pixi = 6 webafsnit = cirka 18 weblinjer – 3X3X3 = 9 webafsnit = cirka 27 weblinjer Skriv nyhedsoverskrift på mindst tegn – overskrift skal fortælle historien Skriv underoverskrift på mindst tegn- den sammenfatter historiens vigtigste budskab Skriv korte afsnit på 3-4 weblinjer Skriv mellemoverskrift efter 3 webafsnit – mellemoverskrift på tegn – skal fortælle om storafsnit Vælg et nyhedsbillede = nyt, aktuelt billede – husk at skrive billedtekst. Skriv faktaboks – hvis der er tal eller fakta – skriv fakta i punkter. Drejebog webjournalistik40

Øvelse: Skriv webnyheder Drejebog webjournalistik41

Øvelse: Skriv webnyheder Drejebog webjournalistik42

Øvelse: Skriv webnyheder Drejebog webjournalistik43

Øvelse: Salgstekst: Produktside Drejebog webjournalistik44 Skriveproces for salgstekst til nettet: Indkreds stof til beskrivelse af produkt Produkt:__________________________________________ Produktside webadresse:____________________________ 1. Indkredsning af EFU – Udfyld vandret Egenskab → Fordel → Udbytte Egenskaber Fakta om produktet Fordele Faktiske fordele Udbytte Oplevede fordele

Øvelse: Salgstekst: Produktside Drejebog webjournalistik45 2. Indkredsning af C = Conviction Ja/ Nej Ja/ Nej Ja/ Nej TestimonialBilledeUndersøgelse EksempelBilledserieStatistik CaseBillede i 3DVaregaranti PresseomtaleForstørrelsePrisgaranti Bedømmelse360° fotoAndet? KommentarfeltVideoklipAndet?

Øvelse: Salgstekst: Produktside Drejebog webjournalistik46 3. Indkredsning af A = Action Ja/ Nej Ja/ Nej Ja/ Nej Kontakt salgBestil vareprøveFind forhandler Stil spørgsmålBestil vare- demonstration Køb på nettet Links til relaterede produkter Download brochure Andet? 4. Skriv salgstekst ud fra AIDCA-modellen Attention Interest Desire Conviction Action

Øvelse: Skriv salgstekst Drejebog webjournalistik47

Øvelse: Skriv salgstekst Drejebog webjournalistik48

Øvelse: Skriv salgstekst Drejebog webjournalistik49

Øvelse: SEO med Google Vælg webside og nøgleord du vil tjekke for placering hos Google. Skema har til formål at vise dig, hvor sidens tekst kan optimeres i forhold til Google ved øget gentagelse og forbedret placering af nøgleord i tekst og på webside. Udfyld skema på næste side: Drejebog webjournalistik50

Drejebog webjournalistik51 Website_____________________________ Webside__________________________________ Nøgleord____________________________ Google-placering____________________________ Findes nøgleord ?Ja Nej Antal synligt nøgleordhttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached”Antal: Antal nøgleord totalhttp://vertikal.dk/stripAntal: Overskrifthttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej SidetitelObservér Ja Nej URLObservér Ja Nej Brødkrummehttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Menuhttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Underoverskrifthttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Brødteksthttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Links til sitehttp://google.dkhttp://google.dk – søg: link:webadresseAntal: Opdateringhttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached”Dato____Dage siden____ Nøgleord i metakodeI browser, vælg: Side, vælg: KildeAntal:

Drejebog webjournalistik52 Website_____________________________ Webside__________________________________ Nøgleord____________________________ Google-placering____________________________ Findes nøgleord ?Ja Nej Antal synligt nøgleordhttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached”Antal: Antal nøgleord totalhttp://vertikal.dk/stripAntal: Overskrifthttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej SidetitelObservér Ja Nej URLObservér Ja Nej Brødkrummehttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Menuhttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Underoverskrifthttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Brødteksthttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached” Ja Nej Links til sitehttp://google.dkhttp://google.dk – søg: link:webadresseAntal: Opdateringhttp://google.dkhttp://google.dk - Klik ”Cached”Dato____Dage siden____ Nøgleord i metakodeI browser, vælg: Side, vælg: KildeAntal: