AKTIV HELE LIVET GENOPTRÆNINGSCENTRET UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED GENOPTRÆNINGSCENTRET Februar 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Advertisements

V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Ørestad Skoles værdier
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Værdigrundlaget i Greve
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskole-reformen August 2014.
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Forældremøde X årgang.
Skolereform august 2014………………
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
GENOPTRÆN.DK. GENOPTRÆN.DK - anvendes på borgerens egen platform De første 10 måneder: 400 patienter har aktivt anvendt Genoptræn.dk i sin hjemmetræning.
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Faglig kvalitet i den kommunale genoptræning - Undersøgelse af kommuners anvendelse af og indhold i standardforløb Temadag for kommunale ledere Februar.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
22. september 2008 i Landstingssalen, Christiansborg Direktør Bjarne Hastrup Ældre Sagen Den gode genoptræning.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Udvidet åbningstid i Københavns Hovedbibliotek 20. februar 2012.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Elementer i ”Forebyggelsespakken om Tobak”, der i særlig grad kan løfte kommunernes indsats Tobakstemagruppemøde i Sund By Netværket 17. juni 2013 Chefkonsulent.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
”Det Nære Sundhedsvæsen” Jan Trøjborg KKR Syddanmark, Januar 2012.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Pressalit Sports Academy Fra perioden til
Naboskabsundersøgelse Skt. Klemens Resultater og idéer 2. marts 2010.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Introduktion Nationale retningslinjer - for rehabilitering til borgere med svære spiseforstyrrelser april 2016.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Mere MOST - mindre fravær
Den kriminelle fødekæde i bander og
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Vejledning til jer, der bevilger kørsel
BLINDE OG STÆRKT SVAGSYNEDES LEVEVILKÅR Muligheder og barrierer for samfundsdeltagelse Anna Amilon, Lena Bech Bojsen, Stine Vernstrøm Østergaard, Anna.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

AKTIV HELE LIVET GENOPTRÆNINGSCENTRET UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED GENOPTRÆNINGSCENTRET Februar 2015

AKTIV HELE LIVET Baggrund og beskrivelse af undersøgelsen Genoptræningscentrets primære opgave at udføre genoptræning og træning af børn, unge, voksne og ældre efter sundhedslovens og servicelovens bestemmelser samt de kommunalpolitiske besluttede rammer på området Genoptræningscentret skal gennem genoptræning og træning medvirke til, at borgeren bedst og hurtigst muligt genvinder tabte færdigheder og/eller udsætte yderligere tab af færdigheder. Genoptræningscentret skal sammentænke genoptræning, træning, forebyggelse og sundhedsfremme med målet om at medvirke til at borgeren udvikler handlekompetencer til aktivt og bevist at træffe egne valg, der vedrører den enkeltes sundhed og trivsel. Genoptræningscentrets kerneopgave er Aktiv hele livet, fremme færdigheder.

AKTIV HELE LIVET Baggrund og beskrivelse af undersøgelsen Formålet med undersøgelsen er at inddrage brugere af Genoptræningscentret til at vurdere og kvalificere centrets tilbud Undersøgelsen er gennemført i februar 2015 over en periode på 14 hverdage. Borgere som har været til træning på Genoptræningscentret minimum 2 g. har fået udleveret et skema og har besvaret skemaet hjemme eller i venterummet på Genoptræningscentret. Skemaerne er afleveret i en kasse opstillet i venterummet. Der er udleveret 290 papirskemaer, hvoraf der er modtaget 279 besvarelser. Dette giver en svarprocent på 96,2 % mod 76,3 % i 2012/13. Det er ikke muligt at udtale sig om repræsentativiteten af data. Resultaterne kan derfor kun ses ud fra, hvad disse 279 har svaret

AKTIV HELE LIVET Samlet vurdering med fokus på tal fra % af respondenterne på Genoptræningscentret udtrykker meget tilfredshed og tilfredshed med deres genoptræningsforløb. Antallet af meget tilfredse borgere er steget med 5% fra 2013 til % af respondenterne udtrykker utilfredshed med deres træningsforløb. 4 % udtrykker både og. Udsagn som kan knyttes til utilfredsheden er: Behov for flere individuelle rum og mere plads mellem redskaberne, ønske om flere træningsgange om ugen, ønsker om længere åbningstider og ønske om bedre p- pladsforhold Note: n angiver antal besvarelser i frekvensfordelingen. Besvarelserne ”Ved ikke” indgår ikke i frekvensopdelingen. Nogle af respondenterne har sprunget spørgsmålet over.

AKTIV HELE LIVET Tilfredshed med fysiske forhold 97 % af respondenterne som kommer på Genoptræningscentret oplever at der er gode faciliteter. 3 % svarer både-og. Mangel på individuelle rum og plads mellem redskaberne kan være årsag til svaret både-og. 43% af respondenterne udtrykker både/og, utilfredshed og meget utilfredshed med parkeringsforholdene på Genoptræningscentret 99% er meget tilfreds og tilfreds med atmosfæren på Centret. 95 % af respondenterne svarer meget tilfreds og tilfreds med Genoptræningscentrets åbningstid kl Flere borgere har dog i udsagnene udtrykt behov for at kunne få træningstid sen eftermiddag. Note: n angiver antal besvarelser i frekvensfordelingen. Besvarelserne ”Ved ikke” indgår ikke i frekvensopdelingen. Andelen af ”Ved ikke” står til højre for figuren. Nogle af respondenterne har sprunget spørgsmålet over.

AKTIV HELE LIVET Tilfredshed med information og faglighed 94 % af respondenterne svarer meget tilfreds og tilfreds med deres terapeuts faglighed og den information der er givet i løbet af træningsforløbet. 98 % af respondenterne svarer at de føler sig godt informeret i forbindelse med opstart af træning på Genoptræningscentret. Respondenterne giver følgende udsagn på medarbejderne: ” Jeg bliver taget seriøst”, ”der gives ros og jeg bliver udfordret”, ”høj ekspertise”, ”opmærksomme på mine behov” ”fleksible” og ” imødekommende” Note: n angiver antal besvarelser i frekvensfordelingen. Besvarelserne ”Ved ikke” indgår ikke i frekvensopdelingen. Andelen af ”Ved ikke” står til højre for figuren. Nogle af respondenterne har sprunget spørgsmålet over.

AKTIV HELE LIVET Tilfredshed med service fra medarbejderne 100 % af respondenterne oplever imødekommenhed ved træning på centret. 100 % oplever respektfuldhed fra medarbejderne. Udsagn som god atmosfære, godt humør, venlighed, hjælpsomhed, ekspertise og tålmodighed går igen ved beskrivelse af medarbejdernes kompetencer. Genoptræningscentrets værdier som rummelighed og respekt samt tryghed og tillid er tydelige i respondenternes oplevelse af centret og dets medarbejdere. 98 % af respondenterne er meget tilfreds/tilfreds med medarbejdernes fleksibilitet i forhold til tider for træning. Note: n angiver antal besvarelser i frekvensfordelingen. Besvarelserne ”Ved ikke” indgår ikke i frekvensopdelingen. Andelen af ”Ved ikke” står til højre for figuren. Nogle af respondenterne har sprunget spørgsmålet over.

AKTIV HELE LIVET Top 10 spørgsmål Respondenternes overordnede tilfredshed med Genoptræningscentrets service er 4,6. Værdien er steget 0.1 point fra Respondenterne oplever medarbejderne som professionelle og fagligt dygtige. Baggrunden for dette kan være at der på Genoptræningscentret arbejdes ud fra gældende evidens og anbefalinger på alle specialeområder og at kompetenceudvikling prioritere højt. Tilfredshed med parkeringsforhold og tilkørselsforhold er på 3, point højere end fra 2013, men forsat den laveste værdi for alle spørgsmålene. Genoptræningscentret er med stigende antal henviste borgere, fortsat udfordret på antal P. pladser foran Centret.

AKTIV HELE LIVET Prioritering ift. genoptræningstilbuddet 80 % peger på høj faglig ekspertise som 1. og 2. prioritet. 66 % peger på god stemning som 2. og 3. prioritet. 75 % peger på gode fysiske rammer som 2. og 3. prioritet. 67 % peger på nærhed som 4. og 5. prioritet. 83 % af respondenterne peger på let tilgængelighed som 4.og 5. prioritet. Tallene for 2015 er meget sammenlignelige med tallene for 2013 Høj faglighed, god stemning/ atmosfære, gode fysiske rammer vægtes væsentlig højere end nærhed og let tilgængelighed. Note: n angiver antal besvarelser. Cirka halvdelen af respondenterne har enten sprunget spørgsmålet over, besvaret det delvis eller givet samme prioritet til forskellige forhold. Disse besvarelser indgår derfor ikke i beregningen. Tallene i parentes er resultaterne fra undersøgelsen gennemført i 2013.

AKTIV HELE LIVET Udpluk af de åbne kommentarer Udpluk af de udsagn som respondenterne har noteret i forhold til hvad Genoptræningscentret gør godt og skal blive ved med: I virker glade for jeres arbejdsplads. Viser øvelserne grundigt og sikrer at man udfører dem rigtigt. Møder en hvor man er. Tager hensyn til den enkelte. Giver positive tilbagemeldinger og udfordrer mig. God til at spotte individuelle behov, også ved holdtræning. Man bliver glad i ”låget når vi går hjem. Udpluk af de udsagn som respondenterne har noteret i forhold til hvad Genoptræningscentret skal blive bedre til: Flere træningsseancer pr. uge For lidt individuelle rum og for mange personer der træner i samme lokale. Mulighed for at træne tidligt om morgenen eller sent om eftermiddagen. Bedre parkeringsforhold. Koldt og træk i venterum om vinteren. Mindre ventetid ved kørsel

AKTIV HELE LIVET Fokuspunkter Etablering af sene træningstider 2 dage om ugen til kl. 17/18.00 og tidlige tider kl Etablere træningshold hvor borgere efter terapeutfaglig vurdering kan selvtræne, men også få vejledning af tilknyttet terapeut. Nedsætte presset på Genoptræningscentrets faciliteter og parkeringsplads ved at udvide åbningstider og flytte holdaktiviteter til ydertider af dagen. Nedsætte gener i form af træk og kulde i venterum ved at etablere flere radiatorer i området samt evt. installerer skydedøre i indgangsparti. Informere borgerne om ventetider på kørsel, så vidt muligt bruge ventetid til træningstid.