Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Web 2.0 Teoretisk viden.
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Sprog/billeder på Internettet
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Fremtidens markedsføringsplatform
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Avanceret Informationssøgning It-biblioteket, marts 2007 Underviser: Marie U.
Online og viral markedsføring Virksomhedens net-tjek Dag 1 Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Undervisning i Plone CMS marts 2014 Lær at lægge indhold på koncernens websteder.
Pinpoint.
SEO PÅ AU.
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
Bloggerkultur Hvorfor blogger vi?.
ProDuklings Principle Six EQ Danmark A/S - Nyhedsfelt.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
International webshop En mere teknisk tilgang. Simpel matematik? Nu i DanmarkOm lidt i verden ? 5 mio.5 mia. 1 kunde pr. uge1000 kunder pr. uge.
Øvelsesgang 1 - DWDK Rikke Poulsen. Timernes indhold supplement til læsningen og forelæsningen Jeres behov? Gennemgang af opgaverne? Andre emner, i vil.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Hjemmesider Begynderguide. Editor En editor er et program, hvor du kan skrive dine koder. Se videoen her for gennemgang af, hvordan du kan downloade og.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
PORTFOLIO WORKSHOP PÅ KD 10. OKTOBER 2016 PERNILLE SKOV // CAKI & SINE JENSEN // FOLIO WEB CAKI.DK INSTAGRAM CAKI_KUNSTUDDANNELSERNE FACEBOOK CAKI KUNSTUDDANNELSERNE.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
Amanda, Jimmie, Sebastian
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Søgemaskineoptimering Kursus/Workshop
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Udarbejdet af Malou & Natasja
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
(Firmanavn) marketingplan
Fake news, research og kildekritik
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Fake news, research og kildekritik
Fake news, research og kildekritik
Tilstedeværelsesundervisning
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
En trin-for-trin guide
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

Online Reputation Management

Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser mv. ORM Nyhedsmedier Bloggs Sociale medier Konkurrenter Osv.. SEO Dialog Retsligt PPC Opkøb

Agenda  Online Reputation Management  Live eksempler  Værktøjer til overvågning  Søgemaskineoptimering

ORM eksempler  Faliure, Terrible liar, Hulemand Faliure  Fona Fona  Vordingborg Køkken Vordingborg Køkken  SERP DominansDominans  Stein Bagger blev tidligere løst sådan her Stein Baggerher  Aidonline Aidonline  Forsvaret – ”Jægerbogen”  Visit Denmark Visit Denmark

Værktøjer til ORM

Blogging og Sociale medier – hvorfor? Et must i ORM  Branding  Dominans i SERP  Dialog med kunderne Dialog med kunderne  Vende dårlig omtale inden det bliver til et problem  Som minimum til overvågning

Monitorering / overvågning  Google Alerts Google Alerts  Google Søgeindsigt Google Søgeindsigt  Google Trends Google Trends  Search Twitter Search Twitter  Backtype Backtype  Overskrift.dk Overskrift.dk  Blogbot.dk Blogbot.dk  Flere værktøjer på:

Google sidder på 95%

Forskellige søgemaskiner  Google  bing  Yahoo  Krak  Kelkoo  Edbpriser  YouTube  Eniro  De Gule Sider  Jubii  Pricerunner  Jobindex  Osv…..

Google 11 november 1998

Forslag til søgning

Søgemaskineoptimering

Hvad er det som tæller? Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! --og så lige de rigtige søgeord--

14 tips til ”gør det selv” SEO Skriv dine søgeord her: 1.Hjemmesidens adresse (URL) 2.Sidens navn/titel 3.Overskrifterne 4.Fremhævet tekst 5.I brødteksten 6.Alternativ billedtekst 7.Billede filerne 8.Bruge META Keyword 9.Skrive META Description Og husk i øvrigt at: 10.Undgå tekniske fejl på siden 11.Undgå Flash og javascripts i menuen 12.Skaffe indgående links 13.Linke til store websteder 14.Lav stavefejl – med omtanke Læs mere på:

14 tips til ”gør det selv” SEO Skriv dine søgeord her: 1.Hjemmesidens adresse (URL) 2.Sidens navn/titel 3.Overskrifterne 4.Fremhævet tekst 5.I brødteksten 6.Alternativ billedtekst 7.Billede filerne 8.Bruge META Keyword 9.Skrive META Description Og husk i øvrigt at: 10.Undgå tekniske fejl på siden 11.Undgå Flash og javascripts i menuen 12.Skaffe indgående links 13.Linke til store websteder 14.Lav stavefejl – med omtanke Læs mere på:

Dette ændre søgeresultater lige nu Allerede i drift  Indekserbare Video og Flashfiler (eller i i hvert fald en workaround)  Ordbog: Mente du…..  Varianter af endelser  Synonymordbog / Semantisk søgning (findes allerede i det små, men det bliver helt sikkert bedre)  Google translate  Tal til Google - brug din iphoneiphone  Billedgenkendelse Billedgenkendelse Fremtiden også byder på  OCR scanning af billedfiler og billeder i PDF dokumenter  Talegenkendelse i video og podcast  Adam Lasnik

Tak for opmærksomheden Klaus Hall      LinkedIn  Facebook  Picasa  Plaxo  Flickr  Ning  Osv…