Konference om busfremkommelighed 2012.  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Advertisements

Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Case: Roskilde og Køge Sygehuse. -Tavlemøder i Roskilde-Køge og sammenhæng til strategi ved vicedirektør Susanne Friis -Nedbrydning af KPI’er og forbedringsmodellen.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
Sygehus Sønderjylland, marts 2009 Gennemførelse af detailplaner.
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.
Større fleksibilitet og øget indflydelse på arbejdstidstilrettelæggelsen Trivsel og Sundhed, Oktober 2009.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Forretningsmodellering 2. Modul Foråret 2008 Nord LBP.
Sundhedsledelse I Kolding Kommune v/Hanne Thomsen,
1 Silkeborg Trafikterminal Konference den 11. januar 2012 Trafikmedarbejder Karen Dalsgaard Ingeniør Bente Rands Mortensen.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
1 Movias digitale trafikinformation Moviatrafik.dk Januar 2014.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Dias 1 af 38 Lektionsplan dag 2 eftermiddag: LektionHvorEmne 1 Klasselokale Afrimningfunktioner (hvordan startes en afrimning), Hvad skal der indstilles,
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Er patienterne klar til telemedicin? Morten Freil Direktør
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Modul 6: Personlig salgscoaching
Strategisk energiplanlægning
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
FORMÅL.
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Praktisk anvendelse af standarder relateret til signalanlæg.
Innovation Days Roskilde, September
1.08 Test.
Punkt Under fremkørsel til skadestedet Version
Strategi for klinisk IT
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Datadrevet rådgivning og effektivisering
Potentialemodel for kvantificering af effekterne af Aarhus Letbane
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Regional udvikling og kollektiv trafik
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Modenhedsniveauer for en maturity model på ankervirksomheder
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Energi Dag juni 2018.
Læs alt om det Microsoft Nyheder i SharePoint
Status for buspuljerne
Statusrapport Vejledning
Systemtech A/S IT-leverandør til uddannelsessektoren
Børne- og undervisningsudvalget den
Trafikstyring eller samordning?
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Krav til informationsformidling
Interne survey som ledelsesværktøj
Grundliggende principper
Transportplanlægning og Ruteoptimering
Wiki for rammearkitekturen
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Plustur, lemvig 16. juni 2019.
Wiki for rammearkitekturen
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Værktøj: Projektets organisation
Præsentationens transcript:

Konference om busfremkommelighed 2012

 ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade

 Passagerinformation på Trafikcenter, udvalgte steder i byen og i centerbyerne.  Øget hastighed for busserne gennem signalprioritering  Stigende passagertal pga. større kundetilfredshed  Automatisk overvågning, styring, analyse af den daglige drift  Tidlig identificering af fejl Konference om busfremkommelighed 2012

Funktioner: 1. Realtime-passagerinformationssystem 2. Dynamisk allokering af busperroner 3. Styring af lyskryds til forøgelse af hastighed 4. Intern sikring af den sammenhængende rejse 5. VDV 454 – Grænseflade til Rejseplanen Konference om busfremkommelighed 2012

GPS-enhed: Smartphone til lokalisering af køretøjer Brug af mobilnettet, DSL, VPN Grænseflade fra køreplansystemet til sammenligning af planlagt/ aktuel kørsel til generering af passagerinformationer Konference om busfremkommelighed 2012

Syddanmark, Vejle, Vejle Trafikcenter Perronallokering ved Vejle Trafikcenter (VTC)  Før bussens ankomst til VTC får chaufføren en dynamisk og regelbaseret information på sit smartphone-display, som meddeler busperronen.  Parallelt der med foregår styring af displays for passagerne på busperronen. Konference om busfremkommelighed 2012

PID-display til kunden på gaden. PID-display til medarbej- deren på centralen. PID-display til kunden ved Vejle Trafikcenter.  Fortløbende rapport til hver tur ift. afvigelser og forudsigelser om den aktuelle køreplan.  Realtime-dataforsyning af passager- informationsportalen ifølge VDV 454 AUS.  Direkte styring af displays ifølge VDV 453 DFI.  Styring af egne displays over GSM/GPRS eller LAN. Dynamisk passagerinformation PID Komference om busfremkommelighed 2012

Oversigt over driftssituationen Konference om busfremkommelighed 2012

Visualisering af køretøjer på kortet i centralen Konference om busfremkommelighed 2012

Overvågning af visninger på Pids Oversigt Fra centralens arbejdsplads er det muligt at skrive informationer og meddelelser til passagererne. Konference om busfremkommelighed 2012

Statistik Systemfunktioner  Automatisk analyse af kvalitetstal (kvalitetsmålesystem)  Sammenligning af køreplanens retningslinjer med stoppestedernes disponeringstider  Sammenligning af køreplanens retningslinjer ved alle stoppesteder med disponeringstider for ankomst- og afgangstider  Konstatering af afvigelser  Udarbejdelse af rettighedsrapporter ved definerede målepunkter Analyse og statistik  Turanalyser  Linieanalyser  Brugerdefinerede analyser Konference om busfremkommelighed 2012

Rejseønske Hvis en forsinkelse konstateres af en ankommende bus og dette resulterer i ventetid for den afkørende bus, genereres automatisk en sms med teksten „Sikr forbindelse – vent xx minutter.“ Chaufføren skal kvittere for modtagelsen af denne sms. Er forsinkelsen større end en fri valgbar parameter, er det medarbejderen i centralen, der skal afgøre, om bussen skal vente eller ej.  Overvågning af interne forbindelser  Samtlige foranstaltninger til sikring af forbindelse føres til protokol Den sammenhængende rejse Konference om busfremkommelighed 2012

Ifm.forsinkelser genereres der automatisk sms‘er til medarbejderen i centralen og buschaufføren for at sikre, at der er sammenhæng i rejsen. Den sammenhængende rejse Konference om busfremkommelighed 2012

 Øgning af bushastigheden ved signalprioritering  Kommunikation til styring af styrings-pc via GSM/GPRS  Central styring af lyskryds Signalprioritering af den kollektive trafik Konference om busfremkommelighed 2012

Central løsning  Applikationsserveren modtager et datatelegram fra køretøjet  Et virtuelt detektionspunkt passeres  Detektionspunkterne baseres på punkter fastlagt i køreplanen  Hensyntagen til køreplansituationen  Prioritering af køretøjer foretages af centralt lyskrydssystem  Det centrale system styrer TSP styreenheden i styringsskabet ved styring af potentialfrie kontakter Konference om busfremkommelighed 2012

 Indkøringsvanskeligheder  Større kundetilfredshed  Chauffører fra skepsis til tilfredshed  Udfordringer i forbindelse med stor omlægning af bybuskøreplan  Venter på erfaringerne fra signalprioriteringen Trafikdage 2012

Effekt: Køretid reduceret fra 120 s. til 90 s.

Pia Gulddahl Møller, Vejle Kommune