Ollerup Efterskole Fagligt dygtige elever Mange vælger STX pga musikken Nogle har en musiker i maven Sociale udfordringer Personlige udfordringer Skolens.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forældremøde 7. klasse.
Advertisements

Turen går til fremtiden Erhvervsorienterede overgange – et koncept som styrker eleverne Fremtidens koncept.
Overgange ind og ud af efterskolen Unge i udsatte positioner skal have gode overgange. Både ind-på-ud af efterskolen. Men hvordan hjælper vi dem bedst.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Folkeskolereformen og valg af ungdomsuddannelse Årsmøde for Danske Erhvervsskoler, 24. maj 2016 Trine Ladekarl Nellemann Rektor, Next.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Dato: 3. februar 2011 Titel: Fokus på Samarbejdet med Jobcentret og UU Fokus på samarbejdet mellem Jobcentret og UU Ungegruppen i Jobcenter Hedensted UU.
1 Social Pejling Evaluering 2011 Hvilken effekt?.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Plan for den ældre medicinske patient Seminar om fremtidens indsats for ældre medicinske patienter Danske Regioner maj 2009 Pernille Slebsager.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Kontaktlæreren som Mentor
UUV Køge Bugt Hvem er vi? Hvad er UUV?
Dias om psykisk arbejdsmiljø
Program for orienteringsmøde d. 19. januar 2017 kl
Program for Netværksdage onsdag d. 23.november 2016
Brobygning – EUD og efterskolerne
Kreative metoder i forebyggelsen af MSB
krav, dokumentation, opfølgning og erfaringer
Lis Brok-Jørgensen -én af konsulenterne
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Tænketankens vision i en skolekontekst
Dagens program Du skal have kendskab til:
Ordpatruljen på Lyshøjskolen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Ung til Ung aftener 2016/17 Margrethe Tovgaard
UU - Status og uddannelsesstatistik
Forældremøde Ung i Svendborg.
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
Ekspertudvalgets anbefalinger - et forsøg på overblik set med UU øjne
Tro på dig selv - det gør vi
Inddragelse af udsatte børn, unge og deres forældre i sager om frivillige og tvangsmæssige foranstaltninger efter servicelovens regler v/ ankechef Henrik.
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Forældremøde – 8. klasse UU-vejleder XXX.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
UU - Status og uddannelsesstatistik
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Ungdommens uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Forældremøde.
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Dagens program Du skal have kendskab til:
Skolen og praktik Overgangen
Herfølge: Per Bredholt Frederiksen
Unge hørehæmmede i ungdomsuddannelser
Samtale om folkeskolen i
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
Børne- og undervisningsudvalget den
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Nyt fra ministeriet Billeddias
Biblioteksrummets inspirationsmuligheder
Foreløbigt valg af uddannelsesønske
Hvor kan jeg hente hjælp?
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Tanker og erfaringer om Studievalgsportfolio
SPS på ungdomsuddannelser
Efterbyggelse.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Undervisningsplanlægning
Forældremøde 2019/2020 Specialtilbud.
Præsentationens transcript:

Ollerup Efterskole Fagligt dygtige elever Mange vælger STX pga musikken Nogle har en musiker i maven Sociale udfordringer Personlige udfordringer Skolens vejledning er et samarbejde med alle ansatte. Samtalen som værktøj og samarbejde er en forudsætning

Projektet Vejledning af tidligere elever Det personlige kendskab Tryghed Praktisk hjælp Statistisk opfølgning

Praksis Skolen prioriterer vejledningsopgaven Facebook/ Messenger til elever Mail til forældre Min arbejdsopgave (svarende til 50 timer)

Ideen 95% skal gennemføre Vejledning nedprioriteres andre steder Vejledning er vigtig for at gennemføre Efterskolerne kan gøre en væsentlig forskel Det personlige kendskab

Cases Charlotte og Henrik som ikke kom ind på Aurehøj. Ida som mange gange skal vurdere valget af studieretning. Anders og Emma som skal søge ind 1. år efter Helle som skal flytte til Bornholm Maria som vil til udlandet. Berta som bare gerne vil hygge og feste De ikke uddannelsesparate

Forventninger 100 % får en ungdomsuddannelse Være en væsentlig del af vejledningtilbudet 10 kl. er vigtig for vejledning af de unge Efterskolens vejledning er vigtig for gennemførelse Vejledning kan/skal udbygges på efterskolerne Efterskolerne skal vise vejen til god, genemtænkt, sammenhængende og veludført vejledning