Handlekraft gennem fejring af fejl Signe Jarvad Fritids- og Kulturchef Vesterbro, Kgs. Enghave & Valby Kultur og Fritidsforvaltningen Københavns Kommune.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sprogpakkens 6-dages kursus
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Præsentation af materialer på personalemøde
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Hvad er det der sker, når der ingenting sker?
Sygeplejerskens virksomhedsfelt
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Din egen videoproduktion. 2 ▪ Før optagelserne •Gør jer klart hvilken historie I vil fortælle, og hvordan I vil fortælle den •Planlæg hvilke.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Innovation og iværksætteri
Opfølgningsdag for rygestoprådgivere
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Mad, Måltider og Pædagogik
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Projektlederens rolle(r)
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Click to add title Click to add subtitle.
Relationer – børn og voksne
Karl Henrik Flyums model
Samarbejde mellem a-kasser og jobcentre
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Grupper – hvordan gøres det?
Procesværktøjer.
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
Omgangstone og kollegialitet
Kodeks for offentlig topledelse
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Forudsætninger for en god samtale
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Hvordan spørger man anerkendende?
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Den Kreative Platform I TIK 3
Sådan bruger du præsentationen
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Kooperativ Læring, Teams og Videndeling – Temadag 2 den 5. marts Try Efterskole Lederkonference 2015.
Den Kreative Platform Principper og 3D pædagogik Tryghed til at turde Koncentration til at kunne Motivation til at ville Uhæmmet anvendelse af viden.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
John Hattie.
ÅBNE RUM Metode og Praksis.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Når PR giver gevinst på bundlinjen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Company programme - Veda
Opfølgning på PSYKISK APV
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Værktøj: Check dine relationer
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Hvad vil jeg efter 9. klasse?
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Handlekraft gennem fejring af fejl Signe Jarvad Fritids- og Kulturchef Vesterbro, Kgs. Enghave & Valby Kultur og Fritidsforvaltningen Københavns Kommune

En historie om en anden måde at udvikle kulturtilbud…

Valby Kulturhus Toftegårdsplads i Valby

Copenhagen Fablab Værksted med 3D teknologi for den kreative, idérige eller blot nysgerrige københavner

Udvikling, etablering og drift af Copenhagen Fablab sker efter principperne: Påstand: Tillid avler handlekraft Metode: Prototyping, fejl & risikovillighed Effekt: Passioner, nye kompetencer, nye eksperter, nye roller

Påstand: Tillid avler handlekraft

Metode: Prototyping Fejl & Risikovillighed

Effekt: Passionerede københavnere Nye eksperter

Effekt: Flere kompetencer Nye roller

’kun sammen kunne vi løfte det til hvor vi er i dag’

nogle nye trin… Afgive magt Opbygge tillid Acceptere fejl Lave Partnerskaber Indarbejde nye metoder Finde nye roller

Tak for jeres opmærksomhed Spørgsmål & kommentarer

”De dårligste idéer bliver ofte de største succeser.” Eric Ries Amerikansk it-iværksætter Hvordan skaber vi ejerskab til vores idéer?

NABC-METODEN Værktøj til udvikling af prototyper NEED: Hvilke behov i forbindelse jeres efterskole kan denne prototype/metode dække? APPROACH: Hvordan kan vi/jeg afprøve den? Hvem skal gøre det? Hvornår? Og hvor? BENEFIT: Hvad er den konkrete værdi af at benytte denne prototype? COMPETITION: Hvilke udfordringer skal overvindes for at prototypen kan blive en succes? Og hvad skal der til for at den kan konkurrere med andre prototyper?

Lav en prototype du/I kan handle på Opgaven 35 min. Brug 5 minutter på, hvad der har inspireret dig og hvad du gerne vil prøve af, når du kommer hjem. Fx scenografien, oplæg.. Sæt dig 20 min. sammen med en makker eller med dit lederteam og del dine overvejelser og beslut dig/jer for hvilke prototype du/I vil lave. Lav en prototype ud fra NABC-modellen som du/I kan præsentere for os andre. 10 min.