Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Analyse af eksterne og interne forhold
Advertisements

Samarbejde med frivillige Hovedudvalgets rolle. •14. december Samarbejde med frivillige drøftes på HU- mødet •4. januar tilrettelæggelse.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Hvordan måles IT og hvad kan det give?
Risici for SAPA-projektet
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Virksomheder - definition
Snigpremiere: Styrk dit beslutningsgrundlag med Microsofts nye Business Intelligence platform Mads Kjærsgaard og Jesper Priskorn Business Intelligence,
EN INNOVATIV VEJ TIL EFFEKTIV DRIFT
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Jesper Johansen, Stifter, Installers A/S
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Den professionelle projektorganisation. Projektorganisationenen Udfordringer i 1999  Manglende overblik over opgaverne  Ineffektiv udnyttelse af ressourcerne.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Koncern IT.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Ledelse i forskellige retninger
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
ITB fra Produktsalg til løsningssalg Produktsalg til løsningssalg Indlæg på ITB møde Den 26. Oktober 2006 Henrik Fuchs.
Administrative fællesskaber - definition
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Lederkonferencen 9. juni 2010
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
I gang med forandringer?. Gamle og tunge arbejdsgange?
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Oplæg Viborg Kommune 12. maj Steffen Lawaetz
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
Velkommen til EBIT ledelse FSR – danske revisorer | Dagsorden: Baggrund De 4 hovedområder Nøgletallene Rapporten.
Projekt Ny styring i et patientperspektiv Mette Jensen, Koncernøkonomi Region Midtjylland.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Effektiv vækst - Workshop
Nyt kontingentsystem? Et debatoplæg.
Samarbejdsaftale Badminton
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Status på Badminton ift. visionsarbejdet
It forretningsstrategier
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Customer relationship management CRM
Klinisk IT strategi 2017.
Lidt om Compliance House…
Præsentation af forretningsplan
It forretningsstrategier
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Michael Ørnø, direktør Statens It & Fagrådsformand Dansk IT
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Administrativ organisering
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Strategisk selvledelse i sygeplejen
Præsentationens transcript:

Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011

Agenda 1. Baggrund 2. Nøgletal 3. Kendetegn 4. Strategien 5. Mission, vision og værdier 6. Effektivisering 7. Organisering 8. Udfordringer i Spørgsmål? 2

3 Baggrund

4 Historien  Koncernservice blev dannet 1. april 2007  I starten fokus på administration af it og økonomi  Vækst: Fra 330 medarbejdere i 2007 til 430 medarbejdere i  Et shared service center  Indtægts dækket virksomhed

5 Nøgletal

6 IT IT-arbejdspladser: ( medarbejdere i alt) Servere: 80 fysiske (30+50), virtuelle IT-brugere med mail: Fysiske adresser: Applikationer: ca. 475 (Desktop, Client/server og Legacy) Skoleområdet: (3500 adm.) IT-arbejdspladser 80 servere

7 Nøgletal Koncernservice 170 medarbejdere på IT-området It-Budget ca. 350 mio DKK IT Contract Management – 600 mio DKK Hardware Software Konsulenter Omsætning: ca. 600 mio. DKK Medarbejdere: 430 (2011) Løste sager i 2009:

8 Kendetegn

9 Kendetegn: Servicemodellen Selvbetjening Kundecenter Leverancecenter Innovationscenter Kunde Styring IT Økonomi Personaleservice Konsulent, Aftaler & Strategisk IT Kundeservice Koncept Metode Proces Styring

Organisation 10

11 Kendetegn Et Shared Service Center Fordele for kunderne:  Vi tilbyder de ydelser, som kunderne har brug for og som har forretningsmæssig værdi for KK  Kunderne betaler en fast pris for ydelserne  Kunderne har mulighed for at effektivisere, fordi de kender omkostningerne ved ydelserne

12 Kendetegn Et flersporet Shared Service Center Mulighed for stordriftsfordele:  Flere forretningsområder (it, øk., personale)  En selvbetjeningsløsning  Et telefonnummer  En kunderelation  En ledelse  En bygning

13 Styregruppen

Projektets organisation 14

Styregruppens opgaver Kommitment i organisationen Fokus på tildeling af nødvendige ressourcer Løsning af issues Økonomi Manglende ressourcer Politiske udfordringer Større prioriteringer i forhold til den øvrige portefølje Kende status på projektet (formanden) Være orienteret omkring risici 15

Samspil mellem styregruppe & projektet Tæt samarbejde mellem PL og SF Ugentligt møde Opsummering omkring risici Økonomi Fremdrift Forventninger til PL Statusrapport (frekvens?) Overblik Alternativer Anbefalinger omkring beslutninger 16