Hvilke incitamenter understøtter høj kvalitet i sundhedsvæsenet Afdelingsvinkelen Odd Ravlo Klinikchef Hoved-Orto Aalborg Universitetshospital.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Danske Kvalitetsmodel
Advertisements

Arbejdsdeling mellem kommuner og region på psykiatriområdet
Tværsektoriel ledelse – hvorfor, hvordan, hvorhen?? Volume II
Dagkirurgisk sygepleje
De kommende 4 år – udfordringer for samarbejdet • Konference om samarbejde om psykisk syge den 16. juni 2010 Martin Lund – direktør i Region Hovedstadens.
feedbackmøder - En systematisk tilgang til patientinvolvering
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
LEAN af ekspertviden - LEAN på et sygehus
Identifikation af spild
Rehabilitering efter operation
3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Patientforløb internt i Onkologisk Afdeling og i samarbejde med regionshospitalerne.
Opfølgende hjemmebesøg efter udskrivelse fra hospital
Hvordan opnår vi succes? Vision og fællesskab om EPJ i regionen EPJ messedag, den 9. april 2013 Cheflæge, dr. med. Jørgen Schøler Kristensen, Hospitalsenheden.
Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser 2006 (LUP)
Afdelingsleder Morten Freil
Patientoplevet kvalitet - Erfaringer fra Danmark
Geriatri med fokus på funktionsevne
BRO Kompetenceudvikling Brugerinddragelse, Relationelle kompetencer og Overgange Winnie Lund BRO Nord Navn (Sidehoved/fod)
Forløbsprogrammer – et værktøj i kronikerbehandlingen
Hospicedagcenter – et nyt palliativt tilbud ? Patientforløb for kræftpatienter i region Midtjylland Hospice Djursland 28.maj 2008.
Geriatrisk Afdeling, AUH
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Patienten i centrum for den bedste europæiske behandling Morten Freil Direktør
Apopleksi patientforløbet på Neurologisk afdeling N
Århus Universitetshospital Århus Sygehus Medicinsk Center Geriatrisk Afdeling G Hvordan sikres omsorgen i optimerede operationsforløb? Ældre patienter.
Sundhedsstyrelsens opgaver Det Medicinske Patientforløb Konference – Christiansborg, 18. Januar 2006 Jens Kr. Gøtrik Medicinaldirektør.
Mangel på sammenhæng i sundhedsvæsenet En udfordring, der rammer ældre medicinske patienter Præsentation af Lars Engberg, formand for Danske Patienter.
6. maj Henning Nilausen, vicekommunaldirektør, Gribskov Kommune Kommunernes rolle og udfordringer i forhold til sygehus- og specialeplanlægning.
Ledelse og patientforløb Vicedirektør Bente Ourø Rørth Konference 6
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup 246 ansatte 6 afsnit Sygeplejersker Læger Lægesekretærer Diætister.
Koncern Plan & Udvikling Sundhedsaftale V/ Torben Hyllegaard, Region Hovedstaden Oplæg til møde i Regionsældrerådet den 9. marts 2011.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Den nye ledelsesorganisation
AARHUS UNIVERSITET 1 Formel aftale mellem Health, Aarhus Universitet og Region Midtjylland
Hospitalernes spareplaner konsekvenser for den ældre medicinske patient specielt Udsigterne på kort og længere sigt for regionens ældreplan Hvad gør vi.
Århus Universitetshospital Århus Sygehus Centernavn Afdeling Kompetenceudvikling Århus Sygehus.
AG Christiansborg  Flere og flere lever i mange år med én eller flere kroniske sygdomme  Gå fra et system, indrettet til at behandle akutte.
DSIM 4. årsmøde Patientforløb – tværsektorielt samarbejde
Bitten Gøtzsche Onkologisk speciale Klinik Kirurgi - Kræft
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1, marts 2014 Storyboard fra Regionshospitalet Randers.
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Ældre- og Handicapforvaltningen Seminar for tillidsrepræsentanter og Kredsbestyrelse i DSR Kreds Nordjylland Mandag den 3. juni 2013 Sundhedsaftaler i.
Relationel koordinering i et temporalt perspektiv
Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet.
Oversygepl. Bente Fogh, Medicinsk Afdeling, RRA juni 2014 Ledelse på tværs,Medicinsk Afdeling Hvad ser vi? Tid til interventioner!
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Patientoplevet Kvalitet - Fra måling til konkret handling i ambulatoriet Afdelingschef Morten Freil.
D OKUMENTERER VI NOK ? V. K VALITETSKONSULENT T OVE S ALTING S YGEHUS S ØNDERJYLLAND.
Ortopædkirurgisk Afdeling, Kolding, Sygehus Lillebælt
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler FAS’ Års- og medlemsmøde, 3. oktober 2014 Ane Friis Bendix Vicedirektør, dr.med. Sammenhæng.
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
SAM:BO Samarbejde om borgerforløb Den regionale samarbejdsaftale om tværsektorielle borger/patientforløb.
Projekt Ny styring i et patientperspektiv Mette Jensen, Koncernøkonomi Region Midtjylland.
1 90 % Det nære sundhedsvæsen 10 % Sygehusvæsen Den kommunale sundhedsopgave FAS årsmøde 2014 Anders Kjærulff Direktør for Kultur og Sundhed Holstebro.
Vejledning til telemedicinsk ambulant forløb. KOL - TeleCare Nord. Patient udskrives fra sengeafsnit med ilt Ilt seponeres efter ca. 5 uger via telemedicin.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temadrøftelse SUS Sundhedsaftale.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Rethink Offentlig IT v. Ole Thomsen, koncern direktør, Region Midtjylland Årskonferencen Rethink Business, it-forum 29. september 2016.
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Chefsygeplejerske Judith Mølgaard, Sygehus Fyn
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
Introduktion til kvalitetsarbejdet
Interprofessionel læring og samarbejde (IPLS):. Hvad er det
Værdibaseret styring FIN, præsentation af resultater
Præsentationens transcript:

Hvilke incitamenter understøtter høj kvalitet i sundhedsvæsenet Afdelingsvinkelen Odd Ravlo Klinikchef Hoved-Orto Aalborg Universitetshospital

AUH – Handleplan 2013 Merestyrke effektiviteten Bedreforbedre kvaliteten Billigerereducere omkostningerne Effektive sammenhængende patientforløb af høj kvalitet Ny Ledelsesstruktur Viceklinikchef HR Viceklinikchef Patientforløb

Patient forløb Sammenhængende På tværs af specialer, klinikker og sektorer Høj kvalitet Fra symptom til rask og hjemme igen

Overgang mellem sektorer: Praksis > Ambulatorium Patientens Team Stafettankegang

Overgang Ambulatoriet > Operation Kommunikation Patientens Team

Overgang Operation > Udslusning Ordinationer Efterbehandling Genoptræning

Overgang Hospital > Hjem Aftale med Kommune genoptræning og rehabilitering Gå hjem Team Opfølgning

Rask og glad patient hjemme igen! Patientteam Henvisningskultur > Tilgængelighedskultur Relationel koordinering Stafettankegang

Incitamenter Faglig Stolthed Kvalitetsdatabaser LUP PROM Arbejdsglæde Medarbejdertilfredshedsundersøgelser Evalueringsprojekter - Ny Ledelsesstruktur

Projekter : Patientforløb og Relationel Koordinering Øjenambulatoriet AMD - aldersrelateret makuladegeneration Enkeltstående undersøgelser/behandlinger hver sin dag Ændret til pakkeforløb på samme dag Patienttilfredshed Ortopædkirurgisk sengeafsnit Medicinsk stuegang på Ortopædkirurgiske patienter Faglig kvalitet Kortere indlæggelse ”Ortopækirurgerne står i kø for at gå fællesstuegang”

DET VAR SÅ DET!!