Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
Advertisements

Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI.
Erfaringer med skolereformen Annette Ohm Furesø Idrætsråd Hareskov Værløse Tennisklub.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Træningsplanlægning Træner 2 1. Træningsplanlægning Træner 2 Formål med den enkelte øvelse Målsætning – kort, mellem, langt sigt Planlægning Gentagelser.
Tekniktræning træningslære Træner 2 1. Tekniktræning hvad er teknik? Træner 2 Hvad er (god) teknik i idræt? 2.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
Hvad fik vi ud gruppearbejdet på træningssamlingen i Åbenrå!
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Kommunikationskursus
Introduktion til SPV-kursus
Modul 6: Personlig salgscoaching
En nordjysk investering – Vejle
Øvelser ved håndtering af ukurante produkter
Årsrapportmødet 24. maj 2017 Motion og sundhed.
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Grøn Puls på Hjertestierne 2017
Den gode læge Yngre Lægers politik
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
U14 Piger – Herning FH Sæson 2017/2018.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Skilte, der er stiplede i kanten, er stationære
Trivsel og værdier - i skoletasken
Anerkendende pædagogik
Anatomiforløb (Januar-februar 2017)
DGI Vision Fusionsaftale
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Velkommen til DGI Miniton
BADMINTON.
Aktiv idræt for alle Gentofte Kommunes indsatser de sidste 3-4 år
Inklusion i Folkeskolen
Velkommen til DGI Miniton
Rygsmerter Information og øvelser
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Øvelsesprogram for fodleddet
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Skoleudvikling i Praksis 1
Fastholdelseskaravanen
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
[klik og indsæt kommunenavn]
Formålet med kommunikationsstrategien
Velkommen til forældremøde
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Program og indhold Vidensdeling Oplæg Refleksion Inspiration 1 2 3
Future Vejle inspiration
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
med Five-a-side Håndbold og Håndboldfitness?
Løbeskader/forebyggelse den 11. marts 2019
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
MENSTRUATION OG TRÆNING
Future Vejle inspiration
Skypemøde for badminton-medarbejdere den 27. marts 2019
Trivsel og værdier - i skoletasken
Velkommen til forældremøde
Skole DM i Skydning 2019 INFO aften for kontaktpersoner
Præsentationens transcript:

Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR

Furesø Idrætsråd (FIR) Sammenslutning af de fleste idrætsforeninger i Furesø Kommune Formål: – fremme idrætslivet i kommunen, – arbejde for at skabe de bedst mulige forhold for klubliv og udøvelse af forskellige idrætsgrene – virke for et godt forhold mellem medlemsforeningerne – varetage den samlede idræts interesser overfor kommunen og andre offentlige myndigheder og samarbejdspartnere

FIR’s mulige rolle i relation til skolereformen Støtte skolerne i formålet om øget motion (45 min. pr. dag) Sikre nogle strukturerede og tilgængelige forløb, der kan give børnene oplevelser med forskellig idrætsgrene Sikre bred repræsentation af kommunens idrætsgrene Sikre fortsat optimal udnyttelse af idrætsfaciliteter og ressourcer

Fordele/muligheder ved samarbejde mellem skoler og idrætsforeninger Elever og lærere får mulighed for at prøve mange forskellige idrætsgrene Skabe øget interesse for at dyrke idræt i en forening Udnytte idrætsfaciliteter og træner kapacitet bedre

Eksempel på et struktureret forløb Lektionsplan for de forskellige klassetrin Undervisning af lærere Medvirken ved de første lektioner Rekvisitter til lektionerne

Lektions- del Tid i min FormålIndholdØvelser Omklæd- ning Opvarm- ning 10 Opvarmning skal gøre kroppen klar til den egentlige træning, for at øge præstationen og undgå skader. Under opvarmningen er det vigtigt at starte i et roligt tempo, for derved langsomt at øge intensiteten så kropstemperaturen, på kontrolleret vis, stiger. Opvarmningen bør være fælles for alle eleverne og bør altid indeholde en almen del, og en specifik, tennisrelevant del. Den tennisspecifikke inkluderer forskellige koordinationsøvelser og forskellige øvelser med styrkende element for ben, ryg, mave som kan være en del af forskellige sjove lege og stafetter på tennisbanen. Almen del (5 min.): Løb rundt om banen (høje knæløftning, høje knæspark, sidestep, gadedrengeløb, sving med armene, reaktioner på trænerens klap, hop over hække eller træningsstiger mv.) Tennisspecifik del (5 min.): 2½ min. øvelses nr. X Tema 110 I tema 1 trænes grundlæggende tekniske eller taktiske tennisfærdigheder, eller består af indslåning og let spil med fokus på grundlæggende færdigheder, evt. repetition af færdigheder fra sidste lektion. Tema 1 fra lektionen i lektionsplanen. En øvelse med indledende instruktion. Gerne let spil med få regler. Instruktion (max 2 min.) Øvelse nr. XX Tema 210 I tema 2 trænes nye grundlæggende tekniske eller taktiske tennisfærdigheder. Tema 2 fra lektionen i lektionsplanen. En øvelse med indledende instruktion. Instruktion (max 2 min.) Øvelse nr. XX Tema 320I tema 3 spilles et spil, der inkluderer og bygger videre på de tillærte færdigheder fra tema 1 og 2. Tema 3 fra lektionen i lektionsplanen. Pointspil, konkurrencer eller leje med kort instruktion. Instruktion (max 2 min.)