Disse slides er beregnet på VUC. FINANSLOVSFORSLAGET  2% hvert år  ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr. år frem til 2019.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Konference for gaffeltruckfaglærere Hotel Faaborg Fjord 25. og 26 august 2011 Velkommen!
Advertisements

1 VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf. 2  TR varetager og forhandler kollegernes interesser  TR støtter op om det enkelte medlem efter behov  TR er.
1 VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier. 2  TR varetager og forhandler kollegernes interesser  TR støtter op om det enkelte medlem efter behov.
PL – Årsmøde 2013 Oplæg om nye rammer for indflydelse Af Direktør Helle Otte.
VUC Nordsjælland Hvad gør vi for at kursisterne kan gennemføre? Fredericia 2.oktober 2008.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Velkommen til VUC Aarhus. 1.Kort præsentation af skolen og VUC-sektoren 2.FVU og OBU aktivitet i Aarhus 3.Fremtidige udfordringer for FVU/OBU Emner i.
Disse slides er beregnet på private skoler. FINANSLOVSFORSLAGET  2% hvert år  ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr. år.
Skolebetyrelsens virke. Hvad SKAL skolebestyrelsen AFGIVE BERETNING INDKALDE skolens forældre mindst én gang årligt for at drøfte skolens virksomhed BESVARE.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" FVU Årsmøde.
Disse slides er beregnet på stx/hf. FINANSLOVSFORSLAGET  2% hvert år  ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr. år frem til.
TNS Gallup - Public Tema: Hjemmehjælpere 23. – 25. august 2010 Public
Muligheder og perspektiver1 Tema 1 Styringssystemer B Forskellige styringsmodeller, jura og principper for håndtering af selvstyret.
Per Hansen Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling Lars KunovDanske Erhvervsskoler Fremtidens institutionslandskab: Skal vi giftes eller bare.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Oplæg ved Jacob Friis Kjærgaard Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative.
Disse slides er beregnet på erhvervsgymnasier. FINANSLOVSFORSLAGET  2% hvert år  ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Økonomiaftale for budget 2007 Forberedelsesudvalget Odense, den 22. juni 2006.
Hvad skal der ske i 2006 Historien Omfattende tekniske forberedelser er allerede i gang Startet af amtsborgmestrene ultimo 2004 Først trafikselskaberne.
SÅ MEGET VIL REGERINGEN SKÆRE Alle gymnasieuddannelserne Samlet ramme: 13 mia. kr. 2%-omprioriteringsbidrag: Årligt minus ¼ mia. kr. Fra : ca.
Foretræde for Folketingets Børne- og Undervisningsudvalg
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Virksomhedens omkostninger
OK18 nærmer sig Hvad er vigtigst for HK Kommunals medlemmer?
Nedskæringerne på gymnasieområdet fortsætter
Stramning i VO Lovforslag L200 fremsat 11. juni 2014
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Store nedskæringer på gymnasieområdet
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Nedskæringerne på gymnasieområdet fortsætter
Nedskæringerne på gymnasieområdet fortsætter
Nedskæringerne på gymnasieområdet fortsætter
Nedskæringerne på gymnasieområdet fortsætter
Projektuge Randers hf og vuc
Benchmark for ”almene” efterskoler for 2016
Tilknyttet virksomhed
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Miniudbud på revisionsydelser på AAU
Store nedskæringer på gymnasieområdet
Reformen.
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Nye forstandere på efterskoler
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Årsmøde
Unge hørehæmmede i ungdomsuddannelser
BUPL Nordsjælland Ledelseskonference januar, Helsingør
Foretræde for Folketingets Børne- og Undervisningsudvalg
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
Skolebestyrelsens årsberetning
Store nedskæringer på gymnasieområdet
Store nedskæringer på gymnasieområdet
Store nedskæringer på gymnasieområdet
Økonomisk bidrag til "Motorvej Nu"
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Generalforsamling 12. marts 2019
VUC Roskilde – Uddannelser, facts og tal
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Status for budget 2019 ØDF Syd 30. august 2018 Status på budget 2019
Årsmøde
Årsmøde
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Narcotics Anonymous’ SERVICESTRUKTUR.
Præsentationens transcript:

Disse slides er beregnet på VUC

FINANSLOVSFORSLAGET  2% hvert år  ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr. år frem til Samlet > 2,5 mia. kr.  For en hf-kursist, der starter i 2016, reduceres taxameteret med kr. i det toårige forløb  kr. mindre pr. hold.  Dette er et finanslovsforslag – og er altså ikke endeligt besluttet. Det er kun 2016, der besluttes endeligt i år HF enkeltfag kr. pr. kursist kr. pr. kursist 2 HF kr. pr. kursist kr. pr. kursist

BUDGETAFTALEN – besluttet af Folketingets partier undtagen Enhedslisten og Alternativet

BUDGETAFTALE, GÆLDENDE FRA 2016 OG Nyt særskilt fjernundervisningstaxameter mio. Nedskæring som følge af holdstørrelse på ordblindeundervisningen - 62 mio. Nedskæring af bygningstaxametrene pga. renteniveau - 16 mio. Nedskæring i pct. af rammeudmeldingen5%3%

6 VUC HAR ¾ AF FJERNUNDERVISNINGEN VUC Syd 760 årskursister Københavns VUC 680 årskursister HF & VUC Fyn 563 årskursister HF & VUC Nordsjælland 428 årskursister VUC Aarhus 319 årskursister VUC & HF Nordjylland 232 årskursister Kilde: Undervisningsministeriet. Tallene angiver årskursister i 2013

KONSEKVENSER AF FINANSLOVSFORSLAG OG BUDGETFORLIG

ER DER PENGE PÅ VUC? Overskudsgrad 2014

OVERSKUD PÅ GYMNASIAL UNDERVISNING I 2014 brugte 13% af VUC flere penge på under- visning end undervisnings- indtægterne. Resten brug- te en del af undervisnings- midlerne til andre formål end undervisning. Halvdelen af VUC brugte mere end 9 % af undervisningsmidlerne til andre formål end under- visning. Gymnasial overskudsgrad 2014

SÅDAN SER DET UD HOS OS Fra regnskabstal EUD Samlet Estimeret i mio. kr. ESTIMERET: NEDSKÆRINGER FOR VORES VUC REGNSKAB 2014 FOR VORES SKOLE Mio. kr. Pct. af omsætning/indtægter Resultat Gymnasialt undervisningsresultat Likviditet

 GL siden ultimo august:  Annonce  Debatindlæg: GL alene og sammen med lederforeninger, elevorganisationer, øvrige lærerorganisationer mv.  Møder med de politiske ordførere og ministeren  Twitter og facebook  Hvad gør GL nu:  Møder i elevernes frokostpause 22. oktober – forhåbentligt lokale initiativer  Uddannelsesalliancen: Demonstrationer 29. okt. i København og Århus  Fælles aktiviteter med lærerorganisationerne i DUS  Fælles debatindlæg med DG, VUC-lederne, erhvervsskolelederne, DGS, bestyrelsesforeningen og GL  Fortsat politisk påvirkning  Sekretariatet tilbyder sparring til skolerne, TR, medarbejderrepræsentanter i bestyrelserne mv. KAMPEN MOD NEDSKÆRINGER

 Skal vi nedsætte en gruppe, der skal finde ud af, hvordan vi håndterer nedskæringerne her på institutionen?  Skal vi henvende os til lokalpressen og fortælle om, hvad nedskæringerne får af konsekvenser hos os? For kursisternes undervisning?  Skal vi sende et åbent brev til lokale folketingspolitikere, Folketingets uddannelsesudvalg eller ministeren?  Hvem gør hvad, hvornår og hvordan? HVAD NU HER HOS OS?