Pressalit Sports Academy Fra perioden 2006-08 til 2009-12.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Roskilde Tekniske Skole
I dag er temaet Visualisering
Evaluerings-, erfa og udviklingsmøde Studiepraktik 2012.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2012 UU Lolland-Falster.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Grupper – hvordan gøres det?
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Omgangstone og kollegialitet
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
Vandpolo seminar 18. september Velkommen Formålet med i dag er: –at I alle tænker over, hvordan vi udvikler dansk vandpolo I den rigtige retning.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
Øvelse 1: First Impressions
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Learn2improve Pressalit Sports Academy. Learn2improve Program for Modul 2 Fredag Introduktion – vi sætter scenen… Motivation, ambition og.
Learn2improve Pressalit Sports Academy. Learn2improve Program for Modul 3 Fredag Introduktion Fredag Målsætning Opfølgning på.
Hvordan kan forældre støtte op om trivsel og udvikling hos den unge? Den gode forældre til den unge gokartkører.
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
Talentrekruttering - DHIF. Workshoppen 1.Kort intro og oplæg ved Gregers 2.Gruppediskussioner med opgaver Udfyldelse af skema med facts SWOT Plancheborde.
Branchekendskab Medarbejdernes kendskab til postbranchens produkter, ydelser og aktører. Dansk som andet sprog.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Klubbutviklingsseminar NBTF OLT/Ullevål 9-10/
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
AMiR 3 – 2015 Onsdag d. 21. september 2016
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Spørgeskema som værktøj
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
DTHS Synsfaglige Netværksdage 2017
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
1. Trin – Problemstilling
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Fra anledning til udvikling
- Projekt om sygehusportører
Satellitter – bevægelse i tyngdefelt
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Præsentationens transcript:

Pressalit Sports Academy Fra perioden til

Indhold Evaluering – kort gennemgang af hovedtræk Oplæg til mulige nye modeller – 4 forslag Gruppearbejde om nye modeller Opsummering og afslutning

Evalueringen - generelt gode tilbagemeldinger på indholdet

Har niveauet været højt nok?

Har indholdet været det rigtige?

Kommentarer til graferne Jeg mener den psykologiske del har været rigtig anvendelig men efter at jeg har brugt værktøjerne tidligere har de nok i mindre grad gjort mig bedre. Givet mig bedre viden på min mentale side. Jeg er ikke blevet en bedre rytter af det, men mentalt har det hjulpet mig Jeg syntes at der i starten var stor tendens til at fokusere på de individuelle idrætsgrene, jeg er heller ikke i tvivl om de personer, har fået mere ud af det end mig. Jeg synes det blev for bredt, da der skulle tages hensyn til at nogen aldrig havde arbejdet med sportspsykologi tidligere. Jeg har lært at fokusere anderledes og mere intenst, og er blevet mere opmærksom på at udelukke unødvendige ting i forbindelse med konkurrencer. ()

Vi følelse?

Vi følelse

Kommentarer til graferne Jeg syntes der manglede noget fælles, i forhold hvor meget ”vi” vi blev til selve PL Jeg synes godt, at der kunne være gjort mere ud af denne del... Jeg kendte de andre udøvere langt bedre til dette PL, hvilket var fint hjemme i PL byen. Men jeg føler ikke, at det gav mig noget rent sportsligt. Der virkede som om at der i starten fra flere atleters og træneres side nærmest var en uvilje mod at bruge tid på PSA og interessere sig for andre atleter, men undervejs er de fleste blødt op og har interesseret spurgt ind til andet end lige egen idræt. Specielt når vi er af sted over længere tid som i Kina, har det stor betydning for mig. Tilmed er det fedt, at jeg ved at lære folk at kende, kan lære noget af deres træningsmetoder, og forhåbentlig kan de bruge mig på samme måde. For trænerne er det turen til Kina, der har gjort den store forskel! ()

Martin Langagergaard

Underviseren

Udover sportspsykologien (...)mange ting gik alt for langsomt frem - specielt i forholdet til træningen og indstillingen til den. For min egen sags skyld havde jeg ikke kvalificeret mig til deltagelse, hvis ikke jeg mestrede de funktioner i forvejen. Da formålet med PSA har været en optimal præstation ved PL, har disse emner været relevante. Nogle af emnerne kan med fordel også bruges i andre konkurrence/træningssammenhænge. Derudover er det også rart med afveksling i oplæggene, så der både er plads til Jesper og Martins oplæg, opgaver, erfaringsudveksling med andre idrætter og så de mere ”praktiske” oplæg. Det er vigtigt at overveje timingen af de forskellige emner i forhold til modulerne, således udøvere og trænere for mest muligt ud af dem.()

Opsummering Generelt positive vurderinger af det faglige indhold – især sportspsykologien Godt med andre input end sportspsykologi Vigtigt med samme underviser Vi følelsen er vigtig, men der skal måske arbejdes mere aktivt med den

Opsummering Det meget forskellige udgangspunkt hos deltagerne er kun delvist løst. Nogle har fået meget ud af det, mens andre føler de kun er blevet flyttet lidt. Holddisciplinerne har manglet input, der i højere grad var møntet på dem.

Fremtidens model? Forslag til 4 forskellige modeller

1. model Samme koncept med invitation af de bedste atleter, samt en træner fra hver af eliteidrætterne, til et struktureret arbejde med sportspsykologien og andre relevante områder.

2. Model De første par år arbejdes der udelukkende med trænerne indenfor forskellige emner. Her kunne emner som coaching, ledelse, fysisk træningsplanlægning, sæson planlægning osv. tages op. Fra og med 2011, ville seminarerne udvides til også at omfatte udøverne, og især de mest potentielle til PL 2012.

3. model I stedet for kun at arbejde med de bedste atleter kunne man i stedet intensivere arbejdet med de næstbedste. Dermed ville de inviterede ikke være atleterne fra A-gruppen, men i stedet B – og talent – gruppen.

4. model Koncept med sportspsykologien i centrum igen, men denne gang mulighed for afholdelse af træningslejr i forbindelse med et af de årlige moduler, hvor der kan ydes sportspsykologisk bistand i forhold til et specifikt område i de forskellige idrætter.

Debat 1.Diskuter fordele og ulemper ved modellerne – skriv dem ned. 2.Lav jeres eget ønske til fremtidens model på den udleverede planche. I kan vælge at tage udgangspunkt i en af de fire modeller eller helt lave jeres egen model 3.Forbered et kort oplæg af jeres model.