Mediesystemet Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan bidrager litteratursiden
Advertisements

Hvad er internationalisering
Analyse ? Erik Nordahl Svendsen Medieforsker i DR Medlem af KLFs Fokusudvalg.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Nettet og etik Hvad må eleverne – må ikke?
Innovation & Partnerskaber Bidrag til folkebibliotekerne i vidensamfundet.
Kommunikation af resultater
Mediestatistik - hovedkategorier
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
D i g i t a l R e t o r i k 2 2 / 2 S t o r y t e l l i n g & P a t h o s.
Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
‘Et kig ind i fremtiden: Mobile og pervasive systemer’ (Pervasive Healthcare i Holstebro) Simon Bo Larsen Ole Langvad Wessby Alexandra Instituttet Sekoia.
Kommunikation og offentlighed
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Statsbibliotekets opgaver
Et eksperiment med digitalt interaktivt TV. [også et TV-program for analoge seere]
The impact of Interactivity on Television Consumption Noter til Lars Holmsgaard Christensens.
SkoleIntra 15. marts 2011 UNITube for eleverne og det kommende UNIServer koncept Ebbe Schultze Chefkonsulent UNIC
Reklamemidler og -medier
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Nu er sitet jeres og hvad vil I gøre ved det?
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
vejen fra fysisk medie til online brug
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Billeder.
Reklame & Markedsføring
Mediegruppen WOC2006 Hvordan skaber vi opmærksomhed om stævnet?
Gruppe 8 Freyja, Guðrún, Iben, Sigurbjörn. Problemfelt Ideer i Februar –Målgruppe: De som har obligatorisk danskundervisning på Island –Problemområde:
Fyn Rundt 2006 & alt det andet: En oplevelses år baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 og 2005 We are in the people business…
Videnscenter for Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet Etableret i 2011 støtte af Trygfonden Indsamle, bearbejde og formidle viden om brugerinddragelse i.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
Hvor blev indholdet af ? af Keld Reinicke Hvor blev indholdet af ?
Digitale medier: formidling og design
Teknologisk udvikling i 2005 Karim Pedersen Journalist IT-avisen ComON.
Kommunikation i hjemmet – teknologier og muligheder Jonas Thomsen Research Assistant Professor Datalogisk Institut / OOSS Aarhus.
Kommunikation mellem Produkter og Apparater i Hjemmet Jonas Thomsen Ph.d.-studerende Center for Pervasive Computing.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Globalisering ANNE ROSENDAHL KRISTIANSEN 1.B NGH.
Nye tendenser i danske medier Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
Strategisk kommunikation Bo Fibiger Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
IT understøttelse af tidlig opsporing Jacob Fisker, Konsulent i Digitalisering, Magistratsafdelingen for Sundhed & Omsorg, Aarhus Kommune.
Nyhedsøkologien i forandring Nyhedslandskabet i de sociale mediers tidsalder Europanævnets konference 14. september 2016 Kim Schrøder Center for Magt,
Kampen mod piratkopiering Adam Lebech 22.sep. 16 Kampen mod piratkopiering Adam Lebech Branchedirektør.
Parametermix - promotion
Efterskoleforeningen
Markedsføring og reklame
Bredbåndssituationen i Danmark
Jørgen Bang og Bo Fibiger
Digitalisering, interaktivitet og konvergens
Dept. of Information and Media Science
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Konference Kultur og Læring
Knud Erik Bang, Jan Furbo Sørensen & Jørgen Waarst
Forskningens bud på mulighederne i landdistrikterne
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
PUBLIC SERVICE SKAL VÆRE FOR ALLE
Nye bud på koblinger mellem bæredygtighed og pædagogik
Kampen mod piratkopiering
Stine Reinholdt Hansen, Stig Toke Gissel og Morten Puck
© Makroøkonomi, 5. udgave Hans Jørgen Biede Hans Reitzels Forlag, 2018
Ecommerce - drift og kundeservice
Præsentationens transcript:

Mediesystemet Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University

Trykte medier l Avis (hverdag/søndag) Distriktsblad Ugeblad Magasin Tegneserie Fagblad Tidsskrift Plakat Reklametryksager Bøger

Lydmedier Satellit-radio Kabel-radio National radio (DR) Regional-radio (DR) Lokalradio (nærradio) Grammofonplader MC CD

Visuelle medier Satellit-TV Kabel-TV Nationalt TV (DR og TV 2) Regionalt TV Lokal-TV Film Video

Computer medier Interaktiv video Multimedier/CD-ROM Computerspil Datamedier: Tekst-TV Teledata Internet ”mobile” medier (WAP m.v.)

Distribution postalt butik æterbårent kabel andet

Teknologi analog digital

Topografi lokal regional national overnational

Økonomi mikroøkonomi makroøkonomi privat/offentlig

Jura ansvar ophav censur

Doktriner kommercialisme public service den frie presse statsmonopol

Organisation selskabsform agenturer networking

Aktører ejere direktion ledelse redaktion producent teknik

Modtagerne købere læsere/lyttere/seere

Nielsens niveauer det interinstitutionelle det institutionelle det organisatorisk produktionelle det individuelle

Mortensens niveauer det teknologiske det politiske det økonomiske det kulturelle