Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAmanda Bech Redigeret for ca. et år siden
1
IT understøttelse af tidlig opsporing Jacob Fisker, Konsulent i Digitalisering, Magistratsafdelingen for Sundhed & Omsorg, Aarhus Kommune
2
Behovsanalyser Forretningsudvikling Brugerrejser/use cases Markeds- undersøgelser Ledelse af kreative processer Kravspec Bindeled mellem brugere og tekniske udviklere
3
Tidlig opsporing Hvordan har vi grebet opgaven an? – Leverandøranalyse – Testsetup Refleksioner – Hvad sker der når sosu-medarbejdere får et dedikeret værktøj til at registrere ændringer med? – Kan vi forebygge indlæggelser ved hjælp af digitale værktøjer? – Kan dokumentationspraksis tænkes anderledes end i dag?
4
Markedsundersøgelse Krav: -Mobil App -Lokal opsamlingssted -Offline funktionalitet -Automatisk triagering -Medicinændringer Ønsker: -Open Source platform -Overholdelse af HL7 standarder
5
Leverandører
6
Krav/ Ønsker Mobil AppX Skulle udvikles XXX Lokal opsamlings- sted til data X Skulle udvikles X XTilvalg Offline funktion- alitet Skulle udvikles XXX Automatisk triagering af borger X Skulle udvikles X Medicin- ændringer Til- valg Skulle udvikles X Open SourceXXX Overhold- else af HL7 standarder (X) XX
7
Triagering Mobilt Sygeplejerske Sosu-personale Borger Tidlig opsporing
8
Testsetup X 2 X 10 2 områder Område 1: 1 hjemmeplejeteam 1 sygeplejeteam Område 2: 1 hjemmeplejeteam 1 sygeplejeteam X 5 X 10
9
Testsetup 1 ugentligt tavlemøde mellem teams og testansvarlig Formål: - Opsamling på testforløb - Dialog omkring ændringsforslag - Dialog omkring organisatoriske forandringer ved brug af løsningen 1 forretningsregel! Score 1 gang ugentlig
10
Testsetup Testforløb Iteration: - Hvad skal ændres i setup, organiseringen etc.? Opstart medio august (Nord – primo oktober) Afslutning ultimo december 1. uges test 2. uges test Osv.
11
Refleksion Hvad sker der når sosu-personale får et dedikeret værktøj til at registrere ændringer med? Godt grundlag til faglige drøftelser vedr. borgere Struktureret data til at dele og drøfte borgere ud fra Nye idéer f.eks. ændring i daglige rutiner Mulighed for at fjerne andre registrerings medier Bedre grundlag for koordinering på tværs
12
Refleksion Kan vi forebygge indlæggelser ved hjælp af digitale værktøjer? Ja! Nej!
13
Refleksion Kan dokumentationspraksis tænkes anderledes end i dag? Digitalisering - Stiller krav til medarbejderne Vi dokumenterer kun ved ændringer Vi bruger struktureret data på tværs af organisationen Vi dokumenterer sammen med borgerne Vi dokumenterer ét sted Vi skaber overblik
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.