Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Borgermøde om områdefornyelse i Karup
Advertisements

v/ Carina Woollhead LAG-koordinator
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Kriterier og ansøgningsskemaer.
Infrastruktur om gasstationer - Partnerskab mellem Fredericia kommune, Tide busser og Bionaturgas Danmark.
Hvordan sikre cykeltrafikken prioritet? - internationale erfaringer Nasjonal Sykkelkonferanse Drammen september 2002 Civilingeniør Thomas Krag.
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
- Cyklens teknologiske udvikling -
BA 3Harry Lahrmannseptember 2010 Vej- og trafikteknik Kommunal trafikplanlægning Historik Del af byplanlægningen Før 1973: –Vejudbygningsplanlægning –Parkeringsrestriktioner.
Mobility Management konference marts 2010 Side1 Derfor kan vi lave et Mobility Management projekt i Gate 21 Jakob Høj, Tetraplan A/S Partner i Gate.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Fornyelsesfonden - muligheder for offentlig funding
Færdselssikkerhedskommissionens handlingsplan 1 år efter
Sykkelbynettverket Studietur til København
Klimaplan 2025 Favrskov Kommune
Konference om Grøn Transport DI – den 25. november 2009 CO 2 -tiltag her og nu Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen Konkrete tiltag.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
MOBILITY MANAGEMENT INTRODUKTION MOBILITY MANAGEMENT & BEVIDSTHED INTRODUKTION.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Den gode projektansøgning
Mindre CO 2 fra transporten Et V-oplæg om reduktion af CO 2 udledningen fra transport – med omtanke.
Lokale grønne partnerskaber
Regeringens Investeringsplan med fokus på transportområdet TØF-konference Industriens Hus, Civilingeniør Thomas Krag Thomas Krag Mobilitetsrådgivning.
Cykelkonference 2005 IDA, 14. oktober 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
Temamøde 3: Energirigtig adfærd, energieffektive indkøb og bygninger
Trafiksikkerhedsby konkret udmøntning af Trafiksikkerhedsplan 2013
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Medvind på cykelstierne Cykelkonferencen 2015 Andreas Egense.
Informationsmøde om fyrtårnsprojekter under Miljøteknologisk Udviklings og Demonstrations Program - MUDP 2015 Frontpage København den 11. august 2015 Lotte.
3. December 2009 Møde i elbilsnetværk For en bæredygtig transport Center for Grøn Transport v/Centerleder Niels-Anders Nielsen.
Praktiske erfaringer med elbiler PRIMES temadag 6. oktober 2015 Tomas Sander Poulsen.
Opstart af VSP i Hillerød Kommune v/Janne Tinghuus Trafik, vej & Park By og Miljø.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Aabenraa Kommune - Vækstdagsorden medfører et stort antal udbud finansieret af kommunens budgetter. Drift og Anlægschef Jesper Kristensen Udbudsleder,
Den Danske Maritime Fond Carsten Melchiors Sekretariatschef 28. april
Udviklingsstrategi 2012 Kommuneplan 2013 Udviklingsstrategien er den overordnede udviklingsplan, der justeres og udvikles hvert år og revideres hvert 4.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
Leg og Læring Kom godt i gang hjemme hos dig selv!
Sundere mad i idrætshaller Pilotprojekt Siden sidst  Temadag i Holing med leverandører  Opfølgende dialogmøde med haller  Nedsættelse af projektgruppe.
Status for vindmølleplanlægning Det Grønne Råd 11. maj 2016.
Gas i transport: element i roadmap for en fossilfri transportsektor inden 2050 Temamøde om gas i transport, 9. oktober 2013 v/ Tine Lund Jensen, kontorchef,
TR møde 27. august 15 Arbejdspladser, At indsats og Københavns Kommunes Budget 2016.
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Midtvejsevaluering af Cykelpuljen Lars Moustgaard og Zofia Anna Jagielska.
Energieffektive og Intelligente Bygninger –
Smart Mobility in LOOP CITY
Konference den 20. november 2012
Vækstiværksættere indenfor klyngerne
Forhold for cyklister i Kalundborg 2
Strategisk planlægning:
OPSAMLING OG FORELØBIG EFFEKT AF CYKELPULJEN
Aftale om regionernes økonomi for 2010
Baggrund for præsentationen
Kulturministeriets Forskningsudvalg - KFU
Trafikale og miljømæssige effekter
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen
Signalstrategi VEJ-EU maj 2018.
Syddanmark følger op på trafikaftalen af 29. jan.
Smart Mobility in LOOP CITY
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Målopfølgning – Natur- og Miljøudvalget
Ansøgning - nødvendigt materiale
Præsentationens transcript:

Cykelpuljen

Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel Støjer ikke Reducerer miljøproblemer i byer og globalt Cykling giver motion – forbedrer sundheden Markedsføring og turisme

Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport-former også nogle problemer: Høj personskadefrekvens pr. km Faldende cykeltrafik over 15 år

Cykelpuljen Trafikaftalen 29. januar 2009: Samlet ramme 2009 – 2014: 1 mia. kr. Ramme 2009: mio. kr. til statslig medfinansiering - 34 mio. til 3 projekter på statsvejnettet (+ 25 mio. kr. fra rådighedspuljen)

Politisk udmøntning af cykelpuljen Kommunale cykelbyprojekter Projekter hvor kommunen har udviklet cykelhandlingsplan eller vil anvende helhedsløsninger Projekter vedr. forbedret trafiksikkerhed og innovation

Kommunale cykelbyprojekter Sammenhængende pendlerruter Sammenhængende rutenet Kvalitetsbetonet cykelparkering Innovative tiltag Indsatsplanlægning for cykeltrafik ved nye byudviklingsområder Kampagner for ovenstående

Projekter vedr. forbedret trafiksikkerhed Sammenhængende cykelruter til skoler Konfliktpunkter på skoleveje Skolernes trafikarealer og cykelparkering Cykelruter og parkering ved fritidsaktiviteter Cykelkonkurrencer for børn Indsats fra skoler og institutioner med børn og unge Forbedring af cykelruter og sikring af kryds

Særligt innovative projekter i virksomheder og organisationer Initiativer rettet mod grupper som ikke plejer at cykle Udvikling og formidling af viden om cykelfremmende aktiviteter Andre innovative projekter

Statsligt tilskud 30 %: Mere velkendte metoder 50%: Mere innovative projekter, hvori indgår: -Nye forsknings- og udviklingsresultater -Nye kombination af cykeltrafik og anden trafik (herunder kollektiv trafik) -Nye kombinationer af investeringer i cykeltrafik og andre investeringer -Nye måder at kombinere trafik- og byplanlægning I særlige tilfælde højere tilskudsandel

Ansøgningsskema Projektets titel Projektets hovedformål Overordnet projektbeskrivelse Forventede resultater og effekter Oplysninger om tilskudsmodtager Projekttype Budget Tilskudsandel Evt. ansøgt anden statslig tilskudsordning

Bilag til ansøgningsskema Nærmere beskrivelse af projektets indhold Forventede effekter Specifikation af projektets budget Andre relevante bilag f.eks. cykelhandlingsplan eller tegningsmateriale kan vedlægges

Infrastruktur på statsvejnettet Anlæg af cykelbaner og cykelstier Forbedret udnyttelse af eksisterende faciliteter –anmeldelse af cykler før signal –cykelstisignaler med ”førgrønt” –højresvingsbaner udenom signalet –generelt bedre trafikafvikling

Tidsplan 17. august 2009: Ansøgningsfrist til Vejdirektoratet Ultimo september 2009: - Vejdirektoratets prioritering og indstilling - Vejdirektoratets oplæg vedr. udmøntning af puljemidler i 2010 Oktober 2009: Politisk prioritering af projekter i udmøntningsniveau for 2010

Tidsplan 17. august 2009: Ansøgningsfrist til Vejdirektoratet Ultimo september 2009: - Vejdirektoratets prioritering og indstilling - Vejdirektoratets oplæg vedr. udmøntning af puljemidler i 2010 Oktober 2009: Politisk prioritering af projekter i udmøntningsniveau for 2010

Indkomne ansøgninger 133 ansøgninger en samlet tilskudssum på ca. 445 mio. kr. en samlet projektsum på godt 1 mia. kr. Ansøgningerne fordeler sig med: 108 ansøgninger fra 64 kommuner 11 ansøgninger fra 9 virksomheder 10 ansøgninger fra 6 organisationer 3 ansøgninger fra 2 forskningsinstitutioner 1 ansøgning fra en region

Trafikstyrelsen Trafikstyrelsens puljer til mere bustrafik Passagerpuljen : 100 mio. kr pr. år Fremkommelighedspuljen : 200 mio. kr. pr. år

Andre puljer Færdselsstyrelsen: : 284 mio. kr. til reduktion af CO2 DSB : 1 mia. kr. til bedre adgang til kollektiv transport

Cykelpuljen Husk cykelkonference d oktober i Århus