Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug. Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
LEAN Akademy.
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Prioritering.
Randers Modellen Randers Modellen: Politikker - 1
Produktion og Logistik
Side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Skabelon til strategisk plan
Visionsproces Fra ord til handling.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Udvikling og styring af en virksomhed
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Projektstatus og forløb: Formål og baggrund: •Stærk udbygning af storskærmsmedier i bibliotekerne - men "svag" udnyttelse og intet målrettet standardindhold.
Virksomheder - definition
IT i undervisningen.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Hvad er mål/resultat (output)?
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
AGWAPLAN Side 1 · · Projekt om balance mellem produktions- og miljøhensyn Vandplan – indhold, udarbejdelse og realisering.
Brugerdreven Innovation Brugerdreven innovation eller ”åben innovation” er et for- holdsvis nyt begreb. Et begreb Danmark, som det første land, har sat.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Konference om Grøn Transport DI – den 25. november 2009 CO 2 -tiltag her og nu Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen Konkrete tiltag.
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Innovationsaccelererende Forskningsplatforme (IAFP) - i relation til landbrugets videre udvikling Greta Jakobsen, Medlem af Det Strategiske Forskningsråd.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Guldkorn til salgssucces!. Sælg dig ud af krisen Onsdag den 21. oktober, 2009 kl
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
3. December 2009 Møde i elbilsnetværk For en bæredygtig transport Center for Grøn Transport v/Centerleder Niels-Anders Nielsen.
Mission HVORFOR er vi her og hvad vil vi opnå ? DVL skaber gode vandreoplevelser for hele livet, hvor vi får mere end vandring Socialt samvær Det er sikkert.
Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.
Møde Nordea og ASNET Marts Agenda Bestyrelser dannes og ændres typisk via personlige forbindelser i netværk. Vi vil gerne præsentere ASNET som.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Helle Janderup Poul Foss Michelsen Møde KPMG og ASNET om muligt samarbejde Søren Smedegaard Hvid Thomas Andersen.
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
SUF - gevinstrealisering
digitaliseringsstrategi
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Virksomhedssamarbejde
Præsentation af forretningsplan
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Præsentation af forretningsplan
Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen
Handlingsplan 2015.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Målopfølgning - Økonomi-, Erhvervs- og Planudvalget
Præsentationens transcript:

Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug

Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup MISSION DVL skal skabe en ny digital identitet og platform i løbet af 2017 DVL har nogle delmål allerede i 2016 PROCES Der er mange steder, hvor et så ambitiøst projekt kan møde problemer Peytz & Co foreslår en proces, der afdækker behovene og mulighederne DVL bliver klædt på til at træffe de rigtige beslutninger

Processen sætter fokus på Medlemmernes forventninger til DVL DVL’s dialog og kommunikation med medlemmer og andre interessenter Sammenhæng mellem kommunikation, tekniske systemer og databaser Sammenhæng mellem DVL’s ydelser og kommunikationsplatforme Kompetence-behov for at gennemføre projektet Identifikation af de elementer, hvor DVL enten med fordel selv kan stå for eksekveringen eller hvor en ekstern partner vil være at foretrække Særligt fokus på tilmeldingssitet til DVL’s ture (2016)

Bo Mikael Bo er kontaktdirektør og seniorrådgiver. Bo er konceptudvikler og særligt dygtig til at finpudse koncepter, så de står knivskarpt. Bo er desuden stærk, når det gælder formidling af indhold og hans ekspertise er efterspurgt. Bo underviser blandt andet på Danske Mediers efteruddannelse, og på den redaktionelle lederuddannelse samme sted. Bo har blandt andet tidligere været nyhedsredaktør på BT, og digital chefredaktør for alle internet- udgaver af Bonnier Publications medier. Bo er desuden naturmenneske og vandre i både indlland og udland i sin fritid.

Lars Noe Seniorrådgiver Lars Noe Lauridsen er kandidat i medievidenskab fra Århus Universitet, og har solid erfaring med at rådgive ud fra et brugerperspektiv. Han har ti års erfaring med at gennemføre kvalitative analyseprojekter for kunder som Steen & Strøm, Nationalmuseet, DEAS’ storcentre, DR, TDC, Lederne, Muskelsvindfonden og mange flere. Lars kom til Peytz & Co fra analysebureauet Anex, som han stiftede i Hos Peytz & Co er han leder af analyseafdelingen, og arbejde desuden med digital strategi ud fra et brugerperspektiv.

Søren Queitsch Søren er leder af Rådgivningsafdelingen, og har meget lang erfaring med digital forretningsudvikling. Søren har været administrerende direktør for IDG Danmark gennem 10 år, hvor han med succes flyttede bl.a. Computerworld fra papir til net – en bedrift i medieverden. Inden var han direktør på Mediehuset Ingeniøren, hvor han ligeledes stod for opbygningen af Ingeniørens, dengang nye, forretningsområder: Nettet, messer, forlag og konferencer. Søren har gennem årene været bestyrelsesmedlem i en lang række brancheorganisationer og virksomheder. Søren er desuden drivende kræft bag Hjælperytterne, der er en (meget aktiv) cykel-klub, der støtter Gigtforeningen.

Processen 1. Research af DVL’s univers 5. Workshop 2 4. Strategi 3. Surveys/interviews 2. Workshop 1 6. Plan + anbefalinger

Research af DVL’s univers Sammenhænge mellem nuværende systemer og databaser, såvel eksterne og interne Indholds- og trafikflow mellem magasin, site, mobile og sociale medier Gennemgang af medlemsdatabase, diverse tilmeldingssites, tur-database, turlederdatabase samt ERP-systemer Gennemføres af seniorrådgiver Bo Mikael og analyse- afdelingen

Workshop med DVL DVL’s forventninger til hele processen og resultatet af processen Deltagere: Ledelsen i Dansk Vandrelaug og Søren Queitsch og Bo Mikael

Medlemsundersøgelse Surveys eller kvalitative interviews med udvalgte medlemmer af DVL og evt. potentielle medlemmer Skal identificere de kerne-ydelser, medlemmerne vægter højest Skal desuden identificere hvilket indhold eller funktioner, der skal bruges for at levere kerne-ydelserne Gennemføres af analyseafdelingen og af Analysechef Lars Noe og Bo Mikael

Handlingsplan Opsamling af den indsamlede viden til en samlet handlingsplan for hvordan indhold og teknik skal spille sammen for, at DVL kan opfylde visionen Udarbejdes af Søren Queitsch og Bo Mikael

Workshop Præsentation og evt. tilretning af handlingsplanen for ledelsen af DVL for at kunne lave en endelig plan for DVL’s kommende projekt Gennemføres af ledelsen i DVL og af Søren Queitsch og Bo Mikael

Handlingsplanen På baggrund af forrige workshop revideres handlingsplanen evt. og Peytz & Co kommer med konkrete anbefalinger til, hvordan DVL får mest ud af teknik, indhold og økonomien Planen indeholder desuden fokuspunkter, som Peytz & Co kan se, er særligt vigtige for DVL Heri kommer også en konkret anbefaling til, hvordan den kommende digitale turtilmelding kan løses. Gennemføres af Søren Queitsch og Bo Mikael

Og så er Dansk Vandrelaug klar til nye udfordringer

Bo Mikael Søren Queitsch