Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden 07.01. – 18.01 2008  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
John.M.Nielsen Metode & Co.
Præsentation af mig selv
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Forandringsteori for Venindenetværket2013
Skal dit barn med på sommerkoloni ?
Nov.-jan. feb.-april maj-juli aug.-nov. EFFI er en kendt idrætsforening i hele Syddjurs Kommune og skaber aktiviteter for hele arbejdspladsen og familien.
Sprog/billeder på Internettet
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Introkursus for frivillige
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Vejlederens kommunikation
Spørgeskemaundersøgelse
MEGAFON undersøgelse af VINTERMAN.DK VINTERMAN brugermøde
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Læreren som læringsleder
Fokusgruppeanalyse – dfif.dk. Trafikanalyse Hovedpointer - dfif.dk generelt  Sitet har på ugebasis et stort antal besøgende.  De flestes indgang til.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Resultater fra: Diskriminationsundersøgelsen blandt mennesker med psykisk sygdom Som et led i EN AF OS kampagnen er der gennemført en undersøgelse af oplevet.
Oplæg til diskussion Island: Eventyr på vulkaner.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Børneruden – en del af MinRude Her får du informationer fra børnehuset: - Billeder - Dagbøger fra hverdagen - Nyheder fra børnehuset - Opslag (fx husk.
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
Billede fra holstebro... Opstart 1. jan 2015 Opstart 1. jan 2012 Opstart 1. nov 2015.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Temamøde om flowet mellem a-dagpenge og sygedagpenge Roskilde Hallerne 22. Oktober 2013.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Trafikanalyse – dfif.dk. Besøgende 2 Besøgende – 3.
Kompetenceudvikling og uddannelsesplanlægning
CBS / Webpol Webpol Omnibus – September ’14
Ansættelsesk-ontrakt og løn
Undersøgelse om sikker internetbrug
BrancheIndexTM Bank 2016.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Kforum Annoncørinfo 2018.
Jeopardy om verdensmålene
Arbejdspladsernes Motionsdag, Formandsmøde 2018
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Jeopardy om verdensmålene
Vejledning til brug af værktøjet CVR-flyt
BAM Træningsplaner.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk

Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden dfif.dk samt via udsendelse i nyhedsbrevet ’Mailmotion’.  I alt 678 har svaret på spørgeskemaet.  Af dem er 68% kvinder, & 32% mænd

Respondentprofil

Respondentprofil - aldersfordeling Hvad er din alder?

Respondentprofil - geografi Baseret på postnumre Det røde mærke markerer befolkningstallet i regionerne.

Respondentprofil - beskæftigelse Hvad er din beskæftigelse?

Respondentprofil – brug af øvrige informationstilbud Hvordan bruger du DFIFs øvrige informationstilbud?

Respondentprofil – roller som besøgende I hvilken rolle har du senest besøgt dfif.dk?

Roller som besøgende – ’andet’ Begrundelser i vægtet rækkefølge  Mailmotion  Aldrig  Motionsmail  Privatperson  Opgave

Relation til DFIF Hvordan vil du beskrive din relation til DFIF? (Mulighed for flere svar)

Brug af dfif.dk

Hvordan oplever du dfif.dk generelt?

Respondentprofil – Motiv for at besøge dfif.dk Hvad er dit primære motiv for at besøge dfif.dk?

Motiv for at besøge dfif.dk – ’andet’ Begrundelser i vægtet rækkefølge  Mailmotion  Intet  Øvelser for stive led og lemmer  Afmelde  Kursusudbud  Medlemstal  Nyheder  Nysgerrighed  Spørgeskemaundersøgelse

Motiv for at besøge dfif.dk –kryds på køn Hvad er dit primære motiv for at besøge dfif.dk? Lys blå: Kvinder Mørk blå: Mænd

Besøgsfrekvens på dfif.dk Hvor ofte besøger du dfif.dk?

Kender dfif.dk gennem.. Hvorfra kender du dfif.dk? (Mulighed for at sætte flere kryds) %

Første besøg vs. Kendskab til dfif. Hvorfra kender du dfif.dk? Gennem.. Lys blå: Første besøg Mørk blå: Flere besøg

Brug og indhold på dfif.dk

Hvordan vurderer du samlet dfif.dk?  Hjemmesiden er altid nem at finde rundt på  Hjemmesiden har alt det indhold, jeg har brug for  Teksterne er skrevet i et letforståeligt sprog  Billederne er inspirerende  Hjemmesiden afspejler, at organisationen bag er professionel Vurdering – samlet dfif.dk Neutral Enig Meget enig

Hvad får du ud af at besøge dfif.dk?  dfif.dk giver mig inspiration til firmaidræt på min arbejdsplads  dfif.dk giver mig overblik overblik over DFIFs idrætstilbud  dfif.dk giver mig overblik over DFIFs kursustilbud  dfif.dk giver mig overblik over DFIFs sundhedstilbud  dfif.dk giver mig overblik over resultater og stillinger  dfif.dk giver mig et overblik over hvad DFIF står for  dfif.dk giver mig konkrete forslag til bevægelse og sund mad  dfif.dk giver mig let adgang til kontaktoplysninger til DFIF Udbytte af brug af dfif.dk Meget enig Neutral Enig

Hvilket indhold på dfif.dk er vigtigst for dig? Vigtigste indhold

Hvilket indhold på dfif.dk er vigtigst for dig? Lys blå: Første besøg Mørk blå: Højfrekvente besøgende (mindst en gang om ugen) Sort: Lavfrekvente besøgende (højst flere gange pr. Måned) Vigtigste indhold

Hvordan oplever du at finde følgende information på dfif.dk? Rød: Gennemsnit Informationssøgning på dfif.dk Meget Let Neutral Let

Brug af undersider

Besøg på undersider Har du besøgt..:..forsiden af dfif.dk?..siden ’mailmotion’ på dfif.dk?..temasiderne om ’Futsal’ på dfif.dk? 26

Hvordan oplever du forsiden af dfif.dk?  Jeg får hurtigt overblik over, hvad jeg kan finde på dfif.dk  Jeg bliver inspireret til at læse mere om DFIFs tilbud  Jeg får hurtigt et overblik over, hvad DFIF står for  Jeg får hurtigt et overblik over, hvilke aktiviteter DFIF afholder  Jeg får lyst til selv at dyrke firmaidræt Vurdering - forsiden Meget enig Neutral Enig

Hvordan oplever du siden ’Mailmotion’?  Jeg bliver motiveret til at lave dagens øvelse  Jeg får lyst til at gøre brug af dagens opskrift  Jeg får lyst til at gøre brug af dagens motionsråd  Jeg får lyst til at læse mere om andre af DFIFs tilbud  Jeg får lyst til at dyrke mere idræt Vurdering - Mailmotion Meget enig Neutral Enig

Hvordan oplever du temasiderne om ’Futsal’?  Jeg finder de oplysninger, jeg har brug for  Jeg får lyst til at vide mere om Futsal  Jeg får lyst til selv at spille Futsal  Jeg får et overblik over, hvor der er DFIF Futsal-stævner  Jeg får lyst til at læse mere om DFIFs øvrige tilbud Vurdering - Futsal Meget enig Neutral Enig

Hovedpointer  Dfif.dk har en overvægt af besøgende i alderen 40+  De er fordelt ligeligt over hele landet  Dfif.dk er for andre end foreningsledere: Ca. 10% besøger siden i rollen som foreningsleder/instruktør. Ca. 30% som medlemmer af en forening, & ca. 30 som ansatte på en virksomhed.  Dfif.dk er kendt gennem ’mailmotion’ og fra arbejdspladsen. 30

Hovedpointer  Motivet for at besøge dfif.dk er for rigtig mange ’forslag til bevægelse og sund mad’ (givetvis mailmotion)  Hos kvinderne gælder det 49%  Mændene søger i højere grad resultater og stillinger og oplysninger om DFIFs tilbud. 31

Hovedpointer  Det vigtigste indhold er konkrete træningsøvelser:  Det gælder især højfrekvente brugere, samt førstegangsbesøgende  De lavfrekvente brugere søger især overblik over lokale aktiviteter samt kontaktoplysninger  Det er ligeledes vigtigt at siden indeholder inspiration til idræt på arbejdspladsen samt sundhedstilbud fra DFIF. 32

Hovedpointer  Dfif.dk opleves generelt meget positivt:  Siden tillægges næsten kun positive værdier.  De førstegangsbesøgende er dog de mest kritiske  Det er generelt let at finde information på dfif.dk  Forsiden giver et godt overblik, men mangler noget i inspiration.  Siden ’mailmotion’ inspirerer til konkrete øvelser, men ikke til at læse mere.  Siden ’Futsal’ giver overblik og indsigt, men er ikke inspirerende. 33

Peytz&Co. Rentemestervej København NV