Tryg i Gellerup – hvordan?. Hvad kan jeg gøre? Forældrene inddraget – kvinderne i Gellerupparken. Den aktive Kvindeforening – kan gå ud til de belastede.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tab og traumer 1: Hvilke patienter drejer det sig om?
Advertisements

Hjerterum og opsøgende funktion
Set i forældreperspektiv
Inddrag nu Kick-off møde
Er det ikke noget i klassen?
Konklusion på Workshop om sindslidende
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Roskilde Tekniske Skole
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Psykoedukation til unge i OPUS
mangfoldighedens søgelys
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Boligforeningernes strategi for samarbejde med biblioteker og medborgercentre ……
Forældremøde X årgang.
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Det gode klasserådsarbejde
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Stigmatisering af pårørende Om respondenterne: 302 Besvarelser ud af 567 – 53% 79% Kvinder 62% Forældre til voksne børn 38 % Pårørende til personer med.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Hvordan kan social ansvarlighed være en gevinst for virksomheder – og for socialt udsatte Hvilke muligheder ser KFUM’s Sociale Arbejde i samarbejdet med.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
At tale om sexualitet.
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Ungdomsudveksling Værtsfamilieaften i distrikt 1470 Onsdag den 18. juni 2014.
Fritidspas.
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Samarbejde på tværs Baris Atak Integrationskoordinator
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
U18 i Odense Samarbejdet mellem behandling og myndighedsområdet.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
Jeg bestemmer Medborgerskab – Tema 1. 2 Tema 1 – Dag 1 Medborgerskab 1. Jeg bestemmer 2. Vi bestemmer 3. Med i samfundet 4. Indflydelse De 4 temaer.
FÆLLES OM FRITIDEN Oplæg på temadagen ‘Veje til deltagelse’ Cecilie Friis / projektmedarbejder SUMH – Sammenslutningen af Unge Med Handicap.
BØRNELINIEN Definition på kompetente børn og unge med særlige behov.
COWI PowerPoint design manual# Datagrundlag for rapporten  Registeranalyser fra DREAM, Danmarks Statistik  Sagsgennemgang af 338 sager fra Århus, Ringkjøbing/
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Naboskabsundersøgelse Skt. Klemens Resultater og idéer 2. marts 2010.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
Gode relationer, tydelige rammer og klar kommunikation - 10 trin til det gode samarbejde mellem efterskoler og kommuner omkring sårbare og udsatte unge.
Sådan bakker MVSJ Politi skolens forebyggende indsatser op. 17. Juni 2010Carsten Simonsen.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
VIBOs boligsociale arbejde
Opsamling på de fire klyngemøder v. Jeanette Lund
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Samskabelse gennem et Bynetværk
Arbejdspladsernes Motionsdag, Formandsmøde 2018
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Præsentationens transcript:

Tryg i Gellerup – hvordan?

Hvad kan jeg gøre? Forældrene inddraget – kvinderne i Gellerupparken. Den aktive Kvindeforening – kan gå ud til de belastede familier og tage snakken Hjælpe skilsmisseramte kvinder – det drejer sig om at nå frem til dem. Hilse pænt – også på dem der ikke hører til her: Sig pænt goddag Giv opbakning til projekter og indsatser i mrådet – skriv ind til Ungt Forum Motivere de unge der arbejder i Unge4unge Et godt forældre- og naboskab for børn og unge – en god tone i området Fortæl de gode historier om området Lad være med at ødelægge noget Man skal anmelde det man ser Man skal være et godt eksempel Jeg skal lade være med at lave ballade Man skal være aktiv – også ift. At overholde de regler der gælder i området Være bedre til at komme på besøg i Gellerup – tage på klassebesøg i Bazaren Skrive læserbreve og markedsføre stedet og de gode historier Brug de sociale medier – dagbogsagtigt: 365 dage om året i Gellerup Den personlige historie kan sælge den gode historie om Gellerup Motivere de unge til at tage en uddannelse Snakke med forældrene om børnenes uddannelse og vigtigheden af det Se Gellerup som ”Det er her vi har hjemme – det er her vores identitet er” Se Gellerup i en Århus-sammenhæng Nedbryde gensidige fordomme og myter via dialg Minimere de blinde pletter vi alle sammen har ved at tale sammen Lave et sted hvor vi kan være sammen, for vi keder os.

En dyrelegeplads Der skal ryddes op i opgangene Belysningen skal repareres og vedligeholdes Overvågningskameraer op Flere aktiviteter for børn Foreningerne kan samles om og fortælle de gode historier fra Gellerup Bruge en maskot til at samle skrald op Foreningerne kan gå sammen om de gode aktiviteter og vise at der er meget godt at stå sammen om Et beboernetværk gennem foreningerne Foreninger udefra – netværk på tværs af skel – ”pennevenner” Venskabsforeninger med foreninger udenfor Gellerup Blive bedre til at rydde op efter os selv – brug skraldespandene Fælles ansvar for at området bliver et pænt sted at bo Vi skal nå ud til dem der ikke møder op – nå bredere ud Samarbejde om at få folk væk, så brandbilerne kan komme frem: Et ”Hold væk!” – korps Stifte et foreningsfællesskab Skabe flere arbejdspladser til beboerne i lokalområdet Lade være med at bruge ordet ”Ghetto” om området Bedre fysiske rammer for færdsel gennem Gellerup – eks. Bedre belysning på cykelstierne Møde hinanden – foreningerne kunne åbne op for at andre kunne deltage og komme ind Genetablere fædregruppen

Ændre retorik – lade være med at bruge ordet ”Ghetto” Væk fra dem/os Politiet skal også vise respekt – gensidig respekt  aktiviteter sammen med politiet, eks. Fodboldkamp mellem politiet og de unge i området Kommunen skal fortsætte med de mange aktiviteter og komme med flere aktiviteter også i weekenden, hvor meget er lukket. Flere væresteder. Skabe flere aktiviteter for de unge – også nogen de selv står for. Støtte de unge og bakke op om dem med klare aftaler. Få ro på forandringerne – mere stabilitet Styrke den boligsociale indsats ved at medvirke til at forbedre området – eks. Fritidspatruljen, som køres af Bb Kommunens folk og politiet kunne deltage i fritidslivet herude Inddrage forældrene i værestederne Mere synligt politi på gaden om aftenen Skær ned på sagsbehandlingstiden g grib ind i rette tid Samarbejde mellem forældre og lærere om at opildne de unge til at få en uddannelse Stille brandslukkere og hjertestartere op – tryghedsskabende faktorer BS være coach for folk i samfundstjeneste Gøre brug af kontaktflader i daginstitutionerne til gensidig forventningsafklaring Mentorordning for de unge Folkeskole og gymnasium i Gellerup Skabe flere arbejdspladser generelt og til beboere i Gellerup Borgmesteren skal være med til at styrke retorikken om Gellerup ift. Medierne Behandling af psykiske sygdomme Undersøgelse af frafald på ungdomsuddannelserne Sørge for flere praktikpladser til unge Hjælpe familier der ikke magter forældreopgaven Politiet skal tage anmeldelser alvorligt Krav til beboerne om noget for noget