Hjemløses ny velfærd Housing first new welfare  Ansvar for egen bolig  Træning af Kompetencer  Selvværd i opgaveløsning  Nærvær i Netværk  Halvering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Projekter over længer tid Årsager og virkning. Oplevelser, læring.
Advertisements

Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Inklusion Helhedssyn på børn Anerkendelse, ressourcesyn og arbejdsfællesskaber Psykolog Jakob Freil,
Kulturforandringer i Børn og Unge Kulturforandring i hele Børn og Unge Hvad går det ud på? Kulturforandring i Område Skanderborgvej og Viby lokaldistrikt.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Motivation Forældregruppe 2014 Jane Christoffersen & Birgit Lykke Hansen.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
En sund sjæl i en sund virksomhed Indlæg på Advokatmødet 2005 v/ Kim Steen Nielsen ٧ Advokat Corporate Care Aps Hellerupvej 2A, Hellerup Tlf. 45.
Implementering af udrednings- og rehabiliteringsforløb Lars Gregersen 13. november 2015.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Europæiske Kulturbørn gentænk Kunst og kultur i dagligdagen med de 0-8 årige børn A developing and research project of Nordic/Baltic and European dimensions.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
Præsentation af resultaterne fra
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
En nordjysk investering – Vejle
Antal besvarelser: 52.
AMC Arthrogryposis Mulitplex Congenita Albertes udfordringer Hjemmefødsel Amyoplasi Manglende muskedannelse i foster tilværelsen Ingen gen fejl.
Relationer på arbejdet.
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
DUBU Superbrugerrollen
Poiein Paschein Poiesis Mimesis
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Undervisning og formativ feedback
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg-Midtfyn?
Digitaliseringsstrategi i Syddjurs Kommune
Vi fletter sammen om hjerterehabilitering
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Ønsket fra Byrådet…. Værdierne skal afspejle, hvordan vi gerne vil have, at alle i organisationen skal arbejde/tilgå sine opgaver og mødet med borgerne.
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Fælles ledelsesgrundlag
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Fremtidens sundhedsvæsen – nyeste udspil fra Danske Regioner
Velkommen Dagens program.
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
SUCCES MED SALG 1.
Det rette tilbud fra første kontakt.
Kognitive udfordringer - og de nødvendige forudsætninger
Dialog mod Vold som business-case
Forventninger til jer forældre
Region Midtjyllands opgave
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
På vej mod en national læsestrategi for børn og unge - og en konference om strategien Møde i Danmarks Biblioteksforenings Lærings- og Digitaliseringsudvalg,
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Egenomsorg for pårørende
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Velkommen Dagens program.
Stress 2019.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
AF Mads Korsgaard Poulsen
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Hvordan motiverer vi de unge?
Præsentationens transcript:

Hjemløses ny velfærd Housing first new welfare  Ansvar for egen bolig  Træning af Kompetencer  Selvværd i opgaveløsning  Nærvær i Netværk  Halvering af hjemløshed og udgifter

Socialisering versus Pædagogisk intervention Pædagog Borger

Når vi ikke har noget at leve for - så holder mange op med at leve! 5

Har vi overhovedet et valg? Refleksion, dømmekraft og begrænset valg Lyst, Motivation og behovsudsættelse Påvirkning fra andre aktører Reproduktion af tvangssociale mønstre

Hvorfor New Nordic Welfare?

Rollerne skifter!

De u-intenderede effekter af service velfærd: Service velfærd Ny velfærd

Ny velfærd: mere er ikke altid bedre - vi gør det for dig

Ny velfærd er ikke kun ”gøren”. Være Samvær Tilstedevær Nærvær Selvværd Værdsætte Kende Anerkende Vedkende Tilkende Bekende Erkende Skabe Fælleskab Makkerskab Kammeratskab Mentorskab Selskab

3 hurtige bedrag i den gamle velfærdstænkning

Mindre sag! - Mere borger! En sag er ikke en borger. Sagsbehandling behandler ingen borgere. Sagens bedrag? Billedets bedrag, 1928–29, René Magritte.

Står problemet overhovedet i vejen for løsningen? Stirret blind på problemet – kig efter løsningen

Silas et ADHD problem? Eller en dreng med potentiale!

Nyt Lederskab

Social konvergens spejlneuroner en del af vores velfærdsoplevelse

The complexity of doing Strategy? Cynefin framework: 1. Calculated 2. Planned 3. Emergent 4. Experimental

Effektmåling

Fremtidens ressourcer Borgeren gør mere for sig selv Borgere hjælper Borgere Mere effektfulde medarbejdere Mere effektfulde indsatser Effektivere arbejdsgange Læringsteknologi edutainment Administrationsteknologi velfærdsteknologi Social-teknologi

Hvad vi gør, er ikke nær så vigtig, som hvad borgeren gør anderledes. 21

7 nøgler til styrkelse af Social mobilitet: Identitet og værdi– Jeg tror på mit værd, der er positive forventninger til migNetværk – Jeg er med på holdet og har relationer, der er brug for mig og min støtteLæringsstyrke – Jeg evaluerer og styrker min læringskapabilitet og mit helbredRobusthed – Jeg fighter, for mig er nederlag modige læringsskridt på vejen til succesIndsats og Flid – Jeg prioriterer en solid arbejdsindsats, det er mit liv det gælderMotivation – Jeg vil, for jeg har ret til et godt liv, jeg har engagement og tro på detMening – Mit liv har formål, jeg er inspireret og jeg forstår min kultur og min historie

Depression, behandler vi symptomet eller årsagen?

1. Egenomsorg: Kapacitet til fysikvedligehold: motion, søvn og ernæring. 2. Positionering: Kapacitet til rettidighed og tilstedeværelse 3. Kommunikation: Kapacitet til at lytte og formulere budskaber, mening etc. 4. Initiativstyrke: Kapacitet til at motivere og aktivere sig 5. Viden: Kapacitet til at huske 6. Refleksion: Kapacitet til at resonere 7. Fokusering: Kapacitet til koncentration og iagttagelse 8. Fleksibilitet: Kapacitet til at tilpasse læringsstrategier 9. Socialisering: Kapacitet til normtilpasning, empati og retfærdigheds sans 10. Mentalisering: Kapacitet til at magte, udholde og behovsudsætte, selvværd 11. Fantasi: Kapacitet til nytænkning og nyskabelse 12. Dømmekraft: Kapacitet til at forudse konsekvens og prioritere indsats 13. Strategilægning: Kapacitet til at være snedig / smart / udspekuleret 14. Praktisering: Kapacitet til at mestre og at træne / opøve 15. Nysgerrighed: Kapacitet til tilegnelse af inspiration og søge relevans Kapable unge, hvad kan de?