Det Digitale Medie Maj Kvisgaard & Simon Kanst Et 4-ugers projekt
MAJ SLIDE
Scenarieobservationer Lokation –Hvilke reklamer kørte der? –Loopstruktur? Observationssession -Hvornår ser folk på skærmene? -Hvornår ser de væk?
MAJ
Undersøgelsen i praksis Udførelse –10 ud af 11 sagde ja til at deltage –Hårdt arbejde at lave undersøgelser! –Kan være demoraliserende med afslag
MAJ
Spørgeskemakonstruktion
3. Ordens iagttagelser –Institutionel fremtræden –Etnografi 2. Ordens iagttagelser –Undgå at relatere til ITU –Undgå at nævne mediet 1. Ordens iagttagelser –Phatisk funktion –Kræver disciplin at følge
Maj
Opsummering Manglende opmærksomhed og/eller hukommelse –Man kan pr. aftale lade folk tage stilling til et medie eller en reklame –Man kan stille retrospektivt baserede spørgsmål –Den upåvirkede eksponerings situation – Lad folk “huske selv”.