Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dias 1 D E P A R T M E N T O F M E D I A, C O G N I T I O N A N D C O M M U N I C A T I O N Kulturens medialisering Danmarks Biblioteksforening Årsmøde.
Advertisements

Videnledelse som facilitering af menneskers samblomstring
7. undervisningsgang den
Dragen på loftet Oplæg:
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Fremtidens skole Gruppe 5.
Ekspertevaluering Lucas Wxyz og René Rosendal. SnitkerGroup.
Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Danskernes brug af nyhedsmedier 2013
Den næste generation – demokratisk deltagelse og digitalisering Biblioteksforeningens konference: Digitaliseringens dannelsesprojekt Vartov, den 24. april.
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Disposition 1) Interaktion som ideologi 2) Interaktionsskalaen 3) En udvidet interaktionstypologi.
Computerspillets arkitektur Oplæg: ”There is no doubt whatever about the influence of architecture and structure upon.
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION
Dagsorden 1) Hvad er et netlæringselement 2) Analyse 3) Design 4) Det praktiske arbejde.
Projektstatus og forløb: Formål og baggrund: •Stærk udbygning af storskærmsmedier i bibliotekerne - men "svag" udnyttelse og intet målrettet standardindhold.
Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/
Kortfilm – de 7 parametre
Nu er vi ved DEL 2 Modeller … er svaret vi laver modeller af hvordan vi tror information behandles ud fra hvad vi ved om virkningerne, dvs hvordan vi ved.
Vidensmedier i kultur og samfund Konstituerende modul 2013 Hans Jørn Nielsen Lars Konzack.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
DKM - MedieNoter4 - KBJ1 Samfundet i medierne. DKM - MedieNoter4 - KBJ2 Bakspejl Teorier om medier og tekster: Som budbringer Som budskab Teorier om kommunikation:
ForældreIntra – kom godt i gang! – med hvad???
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Research & Innovation Gruppe 2 Morten Tobias Gammelgaard Darlene Andreasen Nick Becker Damm David Pambuena Kristiansen.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Komplekse kommunikationsløsninger - En udfordring for alle IKT messen 2014 Hotel Nyborg Strand Dorte Sylvest Aggerlin.
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
- et forsøg på en analyse
Designprocesser - forbedret via AR
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Vores projekt Om kreativitet.
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
Årsplan – en kort en lang
Tekstformidling på Internettet/ /Lektion 6 Tekstformidling på Internettet Forår 2004 Lektion 7: Interaktivitet og interaktiv storytelling.
Strategisk kommunikation og muséer
Planlægning, proces og evaluering
Virtualitet og realitet Hybridisering af virkelighedsbegrebet Mundtlig eksamen i Digital Kommunikation og Æ stetik Fredag d. 21. januar 2005.
Lisbeth Klastrup Tilknyttet DIAC Forskningsområder: interaktiv storytelling, persistent online gameworlds og universer Phd forsvar den 20. Juni: Towards.
Menneske og maskine Medier og Kommunikation, F2005.
DKM - MedieNoter2 - KBJ1 Internettets historie......og kommunikationens historie.
organisatoriske kompetencer
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
Manuskriptkursus Efterår d mediefag. Et filmmanuskript BegyndelseMidteAfslutning Paradigmet Filmmanuskript 120 sider 1 side pr. minut.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
DKM - MedieNoter3 - KBJ1 Teorier om medier og kommunikation.
DDAK - 8.oktober Klastrup - Interaktivitet & Æstetik Æstetik & Interaktion eller Æstetisk interaktivitet?
DKM - MedieNoter7 - KBJ1 Mediernes fortællinger. DKM - MedieNoter7 - KBJ2 Bakspejl ’Sprog’ i medierne: verbalsprog og andre udtryk Niveauer af sprog:
Usability ITU, efterår Informations arkitektur ITU Efterår 2007.
Design af interaktion til interaktion i cscw
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
DDAK – 13. oktober Klastrup - Interaktivitet & Æstetik Æstetik & Interaktion eller hvordan kan man bruge interation i oplevelsens tjeneste?
Unified Modeling Language
Synopsis.
Anmelderklub.dk. Struktur - Betina Indledning Hvad er brugervenlighed? Er Anmelderklub.dk brugervenlig? Hvordan kunne vi have testet anderledes? Hvad.
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
Definition Kriterier Design og evaluering
Ergonomiseminar, Vejle d. 9. maj YOKE ApS. HVAD SKAL VI TALE OM? KORT OM YOKE APS INTERAKTIONSDESIGN, FOKUS PÅ FYSIK OG INTELLIGENTE TEKSTILER PRÆSENTATION.
Bibliotekskundskab – 8. klasse Søgning i opslagsværker på EMU EMU - Danmarks undervisningsportal En rigtig god hjælp til dit skolearbejde.
Aristoteles’ fem faser
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Smileyrapporten DRUs kommunikationskanaler
Spiludvikling.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Agenda Præsentation: Lidt mere dybegående: en læringsaktivitetsdesignskabelon Gruppearbejde: Design og præsenter jeres egen aktiviteter Feedback og evt.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype

Interaktivitet Klastrup: Paradigms of interaction Definition af interaktivitet: Målet for et medies potentielle formåen er at lade brugeren have indflydelse på indholdet eller formen af den formidlede kommunikation i real time. Reaktion med det samme Huske brugerens tidligere input

Interaktivitet Interaktion deles ind i 3 genre 1.Statisk-interaktivitet - på præsentations eller overflade niveau 2.Pseudo-dynamisk interaktivitet - hovedsageligt på præsentations eller overflade niveau 3.Dynamisk interaktivitet - på historiens indhold eller struktur

Interaktivitet Multiplayer spil på en iPad Forstærker fællesskabsfølelsen omkring oplevelsen