Modernisering Børneunivers – den røde tråd ( 0 – 17 år) Indskoling og SFO Udendørs skur Udearealer - legeplads Midlertidig placering pædagogisk servicecenter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Hjerterum og opsøgende funktion
Hvordan håndterer vi frikvartererne?
Set i forældreperspektiv
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Alle børn skal være del af fællesskabet
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
Energi- & Vandværkstedet
Informationsaften Aftenens program:
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Årsmøde for alle forældre 8. marts 2007 ”Skolen sprænger alle rammer” Årsmøde for alle forældre Mårslet Skole Torsdag den 8. marts 2007 Klokken
Valg til Skolebestyrelsen
Lærerprofessionen.
Børn, bevægelse og motivation
Vi gennemførte en række interview ifm
CAMPUSSKOLEN.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Tværfagligt samarbejde
Velkommen til valgmøde
Å.
Hvad render vi rundt og laver?
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Uddannelsesforum 2012 Slip dem løs …! Grøndalsvængets skole København Lærer: Elsebet Jakobsen.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Faglig fordybelse i indskolingen
Relationer – Omgangstone
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
Sådan vedligeholdes grundkortets 4 faner Vil du ændre de kort, der vises via Skoleporten > Om skolen > Grundplaner, skal du blot ændre i disse filer: Grundplan_Oversigt.gif.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Fællesskolens SFO Ny struktur fra august Skoleåret Udarbejdet vision Udarbejdet fælles mål- og handleplaner Ny ledelse Ujævn fordeling af.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Følfods historie Naturbørnehaven en lokal ide En gruppe lokale forældre udarbejder et oplæg til en skovbørnehave Forældregruppen præsenterer.
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Al undervisning understøtter alle børns læring og udvikling.
Præsentation af forårs-sfo
Tilvalg og fravalg Når du tager en beslutning, så vælger du noget til – men samtidig vælger du også noget fra.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
Type Navn Aldersintegreret indskoling Hoptrup Marstrup Vilstrup.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
KVALITET I SAMSPIL OG LÆREPROCESSER I DAGTILBUD Oplæg v/ Maybritt Larsson Institutionsleder Barnets Hus-Amerikavej.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
5 gode argumenter for hvorfor det skal til din klub
Præsentationens transcript:

Modernisering Børneunivers – den røde tråd ( 0 – 17 år) Indskoling og SFO Udendørs skur Udearealer - legeplads Midlertidig placering pædagogisk servicecenter ( bibliotek) Midlertidig placering billedkunst og håndarbejde ( Solhjem)

Type Navn Moderniseringsplanen – omsat til ord En indskolingsbygning som indvendig er bygget op omkring de samme principper som i Marstrup og Vilstrup – åbenhed, gennemsigtighed, tilgængelighed, lys …. Udearealerne lige rundt om ”huset”

Oplæg – 1. udkast Type Navn

Indgang og garderobe – et sted Garderobe – skofrit område 5 nye toiletter Fællesrum Køkkenfaciliteter for børnene Udgang fra alle klasselokaler Bevægelse i skolen – skolen i bevægelse Dagens rytme – ”check ud – check ind” – overlapning/støtte – en hjælpende hånd ”pusterum” – voksenstyret Inspirerende læringsmiljøer Nemt og tilgængeligt – Teamsamarbejde – lærerteamene: 3 cirkler Type Navn – 2. årgang 3. – 4. klasse 5. – 6. klasse

Plantegning – i ord En indskoling med udfordringer og bevægelse. En skole – som er forandringsparat, hvor vi vælger at være aktive, udviklende og ønsker at se de (iboende) styrker, som børn har. Vi tror på, at styrker og kompetencer, som kan være usynlige ved børnene, pludselig bliver synlige og sat i spil – samordnet indskoling/bevægelse. Livet opleves mere ukompliceret og overskueligt med en anerkendende tilgang – børn er fra fødslen udstyret med styrker, som gør dem i stand til at skabe, handle, blive stimuleret og stimulere/omsorg/medfølelse m. fl. – alt sammen netop fordi udviklingen skal baseres på styrker og glæde – som vi alle sammen har brug for, og som vi vokser af. Små ting kan betyde noget/meget – kan gøre en forskel I pausen kan I se på tegningen - kom gerne med input, der ligger post it klar Type Navn