”UNG TIL UNG” metoden KLASSENS SOCIALE LIV Dette projekt er kommet i stand ved et samarbejde mellem: Skoleforvaltningen og Ungdomscentret ved Aalborg Kommune.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

DLF ind i debatten om fremtidens skole
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Sæt viden i bevægelse Temadag om Samarbejde og vidensdeling Forældres involvering og indflydelse.
Præsentation af materialer på personalemøde
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Hvad er frivillighed? Hvad kan det bruges til ? Hvordan kommer man igang? Ulla Skov Aldahl.
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
Sundhedsprofiler for børn
Lærerprofessionen.
Reformmesse på Sofiendalskolen
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
- fortsat midt i en flekstid?
Uddannelsesparathed - hvad er det
Dagsorden: Demokrati i klubberne – konkrete eksempler Klubberne og medborgerskab Fritidsspilfordeler og ungdomsskolen placering i nærdemokrati.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Skolebestyrelsen & værdier
Folkeskolereform Version 1.0
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Nye Veje i Specialundervisningen. Målet for Nye Veje Det overordnede mål er, at alle børn skal inkluderes mest muligt med respekt for deres funktionsniveau.
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
Bedre overgangsvejledning gennem øget aktørinddragelse på Djursland Et projekt med: Viden Djurs – Lead partner UU-Djursland Ørum Skole Auning Skole.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Den inkluderende skole
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Lærerprofessionen.
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Velkommen til informationsaften om overgangen til Hornbæk Skole.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
En dynamisk klub for børn og unge fra 5
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
De seks bedste billeder fra gruppen
Modernisering Børneunivers – den røde tråd ( 0 – 17 år) Indskoling og SFO Udendørs skur Udearealer - legeplads Midlertidig placering pædagogisk servicecenter.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Erfaringer fra projekt ”Flerkulturel rummelighed i skolen”
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Vision mission værdier handleplaner
Lars Kunov Direktør Danske Erhvervsskoler Udfordringerne for erhvervsskolerne.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
Elevprognose jf. Danmarks Statistik Hvis efterskolen udgør samme andel som i 2013: 2013: elever 2025: elever (årgang -6,5%) 2030:
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Ny vejleder…lidt hjææææælp
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Innovation på Viden Djurs
Majoriaq, Samarbejdsorganet Maj 2017
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
PROGRAM mandag den Kl.9:30-10:00
MADlejr er en lejrskole for 6. og 7
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
MADlejr er en lejrskole for 6. og 7
LO’s udspil ”Bedre overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse”
Samtale om folkeskolen i
Narrative perspektiver - på identitet og dialoger i efterskolen
Prøven i Natur/teknologi
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Det hele begyndte i de dage, hvor disse rapporter udkom fra Tænketanken Fremtidens Biblioteker
Fra folkeskole til faglært - Erhvervsuddannelser til Fremtiden
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

”UNG TIL UNG” metoden KLASSENS SOCIALE LIV Dette projekt er kommet i stand ved et samarbejde mellem: Skoleforvaltningen og Ungdomscentret ved Aalborg Kommune

Projektets baggrund  Indbydelse til Skandinavisk Forebyggelseskonference i Danmark  Svensk model  Norsk model

Projekt ide At afprøve ”UNG TIL UNG” metoden i sundhedsundervisningen i folkeskolen. Projektets formål  At styrke elevernes selvtillid  At opøve, stimulere og udvikle elevernes evner og færdigheder på det sociale område  At eleverne bliver oplevet og oplever sig selv som ligeværdige og værdifulde individer  At gøre eleverne i stand til at træffe bevidste værdivalg og tage konsekvenserne af valget

Implementering

Implementering fortsat

Skoleforvaltningens forpligtigelse og skolernes forpligtigelse

KLASSENS SOCIALE LIV Der uddannes 10 klasser fra skolernes 9. årgang Alle skolernes 6. klasser får besøg af de uddannede elever fra 9. årgang Der er i alt involveret 200 elever fra 9. årgang Der er i alt involveret elever fra 6. årgang