Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
”Omkring en tredjedel af al verdens mad bliver produceret direkte til skraldespanden”.
Advertisements

Logistik Mål og strategier
Myter om den valgfrie sundhed
Økonomiske beregninger
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
ACN – en oversigt Gældende fra 1. juli 2010 DANMARK ®
10 Konkurrencesituation
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
Forventninger til markedet for brændselsflis Markedsmuligheder for pil
Holmegaard en ny begyndelse.
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Helt ren, på en helt ny måde !
FØDEVAREANPRISNINGER
Markedsvurdering.
Darum skole 4. november 2013.
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Præsentation af e-takeaway.dk
Gråskala.
Opbygning af en reference- population for nye (og gamle) egenskaber L.H. Buch, M.K. Sørensen og A.C. Sørensen.
Salg og service Dag 1.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
- EN TILVALGSMULIGHED FOR DATALOGISTUDERENDE
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 1 vare produceret på 2 anlæg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics.
og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S
ARCON SOLAR STORSKALA-SOLVARMEANLÆG 2013 Generalforsamling Mou Kraftvarme 5. marts 2013.
Præsentation af Arla Foods
Kapacitetsstyring.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Europæiske samarbejdsudvalg EU og arbejdsmarkedet F 8. Skandinaviske Transportarbejderkonference 8. oktober 2004 i Helsingør - Danmark F Europæiske samarbejdsudvalg.
Markedsandele Rolf og Jonas.
Kamstrup A/S Kamstrup A/S.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Præ-registrering Vibeke Plambeck 28.maj 08 Hvad skal man være opmærksom på - som ansvarlig for et stof - som downstream-bruger.
Uafhængige LifeWave Distributører
Af. Skafte.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Mulig merpris ved eksport ?
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Dudek Plast A/S Gerresheimer Gruppe 5.
Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.
Kvalitet, variation mellem sorter, marker og i marker Landskonsulent Jon Birger Pedersen Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Planteproduktion 2004.
Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.
GASA NORD GRØNT I/S GASA NORD GRØNT i 2010 Med en markedsandel på 65% er GASA NORD GRØNT Danmarks største salgsorganisation indenfor friske.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
COCIO MIKKEL – RASMUS - WILLIAM. Bilag 2 - Markedsdata Mål: Bibeholde og udvikle deres danske markedsandel. De vil gerne udvikle og udfolde sig på det.
Koncepter og butikskæder
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Company programme - Veda
10 Konkurrencesituation
SUCCES MED SALG 1.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Frugt- og grøntproducenterne dokumenterer via nettet
Præsentationens transcript:

Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte til FDB

Historik: Har i dag m2 under glas i Danmark og m2 i Sverige Leverer sæsonen fra 1 marts til midt i november ca. 50 tons tomater om dagen. Vi er ca. 150 medarbejdere.

Markedssituation: Markeds situationen har de seneste 10 år ændret sig radikalt. Spanien – Sydeuropa Polen - Østeuropa

Markedssituation: Konkurrenternes tilgang til EU midler ”Dansk kvalitet” er det nok? Grossistens behov Sorter

Kvalitet ”Tænketank” med FDB Kvalitets koncept Differentiering Gamle værdier med moderne principper ”Win Win” koncept

Branding Ville skabe et unikt varemærke Varemærket skulle ikke stå alene Værdierne skulle sælge produktet ”Story telling”

Hvordan differencer vi os? Plukker direkte i emballagen Plukker tomaterne sol modne Anvender biologisk bekæmpelse Sorter med smag

Har det været en succes ? Fra 1994 til 1996 steg vores salg af pakkede produkter med 60 % Opnår i dag en merpris på ca. 10 % Pakker til stadighed flere vare under Katrine & Alfred varemærket Har styrket vores samarbejde med Coop.

Produktudvikling Gerne et nyt produkt hvert år Test af nye sorter Smag som 1 prioritet Nye typer Peberfrugter Ny emballage

Fremtiden Kvalitetsudvikle ”Added Value” for: Producent Detail Forbrugeren Det danske må aldrig stå alene Arbejde videre med differentiering

Konklusion: Ville nogle savne dit produkt hvis det ikke var på hylden? Produktudvikle Differentiering Skab mere værdi

Tak for jeres opmærksomhed