Implementering af strategi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
Advertisements

Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
På vej mod en innovativ offentlig sektor
Lederudvikling.
Modul 1 - Processer.
Lektion 8 Kilder til lektionen: Torben Leinsdorff
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Produktion og Logistik
Voksnes læreprocesser – hvad er vigtigt i tilrettelæggelse af kompetenceudvikling for voksne? Norskkonferencen 2013 VOX 24. april 2013 Bjarne Wahlgren.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Ledelse af innovative medarbejdere
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Arbejdsglæde eller sygefravær
Strategi implementering i Lægemiddelindustrien
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Implementering af brandingstrategi på nettet
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
1 SAMMEN GØR VI DIG BEDRE Copyright; Mogens Sparre Wise Mind Ledelse i Praksis – 11. aften v/Mogens Sparre.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 4. november 2005.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Etterutdanningskurs for lærere og ledere Kristiansand.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
Definition på strategi
- et udviklings- og dialogværktøj
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde Uddannelseskode: 44859
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Rekruttering til organisationsbestyrelsen Weekendkonference for 6. og 10. kreds Lørdag den 28. september 2013 v/Dorte Hjerrild, BL – Danmarks Almene Boliger.
DUBU Superbrugerrollen
Den lærende organisation
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
18. Strategisk analyse af interne forhold
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Samarbejde og konflikter
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
23. Økonomiske beslutninger
Lederkonferencen 9. juni 2010
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 9. november 2004.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Vision mission værdier handleplaner
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Engagement og vinderkultur i en omstillingsproces Lilian Mogensen, direktør for Kundeservice og HR Tryk Alt+F8 og Afspil auto_open for at vise værktøjslinien.
DUBU Superbrugerrollen
SUF - gevinstrealisering
Grundliggende principper
Simonsen & Illeris Rådgivende Pædagoger
Demokratiudvalget 2016 Medlemmer: Gunnar Sørensen (formand),
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
23. Økonomiske beslutninger
Præsentationens transcript:

Implementering af strategi Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 9

Det strategiske overblik

. Vigtige fokusområder for at implementering bliver en succes Der skabes sammenhæng mellem strategiens indhold og implementering. Bruge forskellige former for implementering til forskellige typer forandringer. Forstå forandringssituationen. Kortlægge og overvinde modstand mod forandringer. Operationalisere strategien for den enkelte medarbejder. Kommunikere strategi og forandringer. Med rette valg af kommunikationsmidler. Måle succes med implementering.

Sammenhænge

Forandringsbehov

Forandringstyper

Modstand mod forandringer

Årsager til modstand Formålet med ny strategi står ikke klart. Tvivl om ledelsens engagement i forandringen. Forandringens konsekvenser og omkostninger lægges ikke frem. Væsentlig ændring af arbejdsforhold. Forandringen virker risikobetonet. (Usikkerhed)

Kan minimeres ved Forudgående information Inddragelse af medarbejdere når det er muligt. Indflydelse på form og art. Fasevis indføring. Forhindringsanalyse. - hvad taler for forandringe? - hvad taler imod forandringen?

Operationalisering Definition: ”Skabe direkte sammenhæng mellem de overordnede strategiske mål i strategien og den enkelte medarbejders arbejdsområde og opgaver.

Den gode strategiproces Motivation og engagement. Forklaringer på hvorfor resultatet bliver som det gør. Klarhed i forventninger til præstation. Fælles læring, som skaber fælles opfattelse. Højere ambitionsniveau. Loyalitet overfor de trufne beslutninger.

Operationalisering

Operationalisering

Kommunikation ”Lederens evne til at formidle værdier, vision og mål er den afgørende forudsætning for, at få alle medarbejdere til at arbejde i samme retning”. ”Målet med den interne kommunikation er at identificere og vedligeholde gensidigt gode relationer mellem virksomheden, og de medarbejdere, af hvis indsats dens succes afhænger.”

Kommunikation

Kommunikation

Kommunikation

Opgave … På side 447 omtales virksomhedens risikostyring. Hvilket risikoelement er IKKE medtaget. ? Tip. Finanstilsynet har pålagt bestyrelsen at sikre, at der tages højde om risikoelementet. – Der findes en dansk standard til sikring af risikoelementet.