©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Jeg har seks ærlige tjenere, (de har lært mig alt hvad jeg ved) De hedder Hvad, Hvor, Hvorfor, Hvornår, Hvordan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
”Når du siger noget – sker der noget”
John.M.Nielsen Metode & Co.
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
E – styret ( 68 ) ESTJ ( 26 ) ESTP ( 7 ) ENTP( 13 ) ENTJ ( 5 )
Modul 1 - Processer.
God trivsel = God læring
Tema: Hvad med de andre? Psykoedukation til patienter med depression
Definition Ikke et videnskabeligt begreb En individuel tilstand
Stress og ledelse på sygehuset
Nyt ansvar.
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Selvopfattelse.. STIGMA
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Arbejdsglæde Jon Kjær Nielsen Chief Happiness Officer.
Velkommen.
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Livets Ord Februar 2010 “Jeg er døren. Den, der går igennem mig, skal blive frelst; han skal gå ind og gå ud og finde græsgange” (Joh 10,9).
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Mental sundhed I skolen trivsel, selvværd og robusthed
Hverdagsliv med en kræftsygdom v. psykolog Ditte Tang Johansen
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Læring i et vejledningsperspektiv
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Vejlederens kommunikation
Min far. Min far Usikker / Lavt selvværd X: Jeg vil drikke min formiddagskaffe alene. Y: Du kan åbenbart ikke holde mig ud
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Gruppeudviklingssamtaler
DBT Mere om ACCEPT (Fælles for alle mindfulness-tilgange)
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Ernæringsassistentelevers psykiske arbejdsmiljø i praktikken ved uddannelseskoordinator Lise Lotte Sørensen.
Hva er god klasseledelse ?
Sæt det rigtige hold. v. Sofie Mørch Ravn
Personligheden og selvet
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
I skal ikke tilpasse jer efter alt det som verden omkring jer gør. Tværtimod skal I lade Gud forvandle jeres indre, så I kan vide hvad der er Guds vilje:
Hurra, der er krise Jon Kjær Nielsen Chief Happiness Officer.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Oplæg v/ konsulentkoordinator Jan Bartram Kvalitet i MUS 5. netværksmøde 15. januar 2004 Kompetenceafdækning.
Projektarbejde i EogS Fagligt  Høj autonomi  Dedikerede arbejdsopgaver  Udviklingsorienteret arbejde  Stor vilje og igangsætter iver – svært at følge.
Implementering af strategi
Årsager til at mennesker yder modstand mod forandring
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?
Arbejdsglæde Alexander Kjerulf. Chief Happiness Officer. Cand. scient. i datateknologi, Odense Universitet, Medstifter af IT-firmaet Enterprise.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder Etnisk Ung LOKK.
At være pårørende til et menneske med affektiv bipolar lidelse
Forandringsledelse & primadonna’er Søren Aggestrup.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Sociale Fællesskaber Udfordringer, muligheder, betragtninger.
Tema 5: Værktøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Mit passionerede projekt
Vejledertyper Indhold Form Problem Fag Proces Produkt Kontrol
Ansvarlig.
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Værktøj: Interessentanalyse
Værktøj: Det dobbelte bogholderi
Forandringer – Arbejdspladsernes udfordring og mulighed
Præsentationens transcript:

©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Jeg har seks ærlige tjenere, (de har lært mig alt hvad jeg ved) De hedder Hvad, Hvor, Hvorfor, Hvornår, Hvordan og Hvem? Rudyard Kipling elefantungen

©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Kontekst ProcessenOpgaven Roller Hvad er mulighederne og hvad vil projektet gøre? Hvordan skal det gøres? Hvorfor er projektet nødvendigt? Hvem skal informeres og hvem skal involveres?

©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Kontekst ProcessenOpgaven Roller Hvad? Hvordan? Hvorfor? Hvem?

©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange positiv resultatopfattelse positiv selv- opfattelse negativ resultatopfattelse negativ selv- opfattelse engagerede og selvstændige projektdeltagere usikkker, afhængig af omgivelsernes opfattelse, men accepterer den ikke altid den selvstændige projektdeltager, som reagerer negativt over for opgaverne den usikre projektdeltager som udviser lukkethed over for omgivelserne

©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange positiv resultatopfattelse positiv selv- opfattelse negativ resultatopfattelse negativ selv- opfattelse harmonisk initiativrig og engageret igangsætter risikovillig selvstændig forpligtet kreativ skaber resultater fleksibel arbejdsglæde og overskud øget selvopfattelse overrasket søger at leve op til forventningerne usikker agtpågivende opgiver – rejser til kendte opgaver mistroisk frustreret angst slår ikke til strenger sig an såret stædig aggressiv opgivende søger nyt projektarbejde forsvarspræget utilstrækkelig frustreret og ligegyldig indesluttet sygemelder sig uengageret isolerer og dækker sig konfliktsky regeltro handlingslammet, apatisk intolerant selvudslettende resignerer angst, neurotiker selvdestruktiv

©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Modstand 1.Angst 2.Usikkerhed 3.Svært 4.Fremmedgørelse 5.Manipulation 6.Selektion af information 7.Dekvalificering af arbejde 8.Monotont 9.Passivitet 10. Kontrol 11.Tekniske problemer 12. Personalestridigheder 13. Fremtidstrusler 14. Illoyalitet 15. Selvhøjtidelighed 16. Procesfikseret Motiver 1.Spænding 2.Tryghed 3.Nemt 4.Mulighed for indflydelse 5.Ansvar 6.Videbegærlig 7.Kvalificering af arbejde 8.Afveksling 9.Nyt jobindhold 10. Personlig feedback 11.Udfordringer 12. Teamwork 13. Realistiske forventninger 14. Loyalitet 15. Helhedssans 16. Resultatorienteret