Jeg hørte engang én sige, at hvis man skal have mennesker til at bygge et skib, skal man ikke give dem søm og træ. Man skal give dem drømmen om havet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
1 November 2002 Skanska Danmark A/S Ledelse af innovation - Entreprenøren Udviklingschef Niels Falk.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
 Præsentation  Baggrunden for projektet  Formål, metode og projektdeltagere  Ungeprojekter  DIT Slagelse  Hvordan har det været?
Jeg støtter barnet ved:
ADHD- også alt det andet !
Selvopfattelse.. STIGMA
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
15. maj 2012Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Kultur Syddjurs Som en iværksætterforening for kulturudvikling i Syddjurs Kommune v/ Hans Bodilsen.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Virksomheder - definition
1 Skab drive i afdelingen. 2 Ja, hvordan gør vi? Giv gerne en refleksion Har vi en bevidsthed i afdelingen af, hvad vi vil? Er det bare noget formanden.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Intern kommunikation PR og presse
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Maskulinitet.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
Madkamp - DM i madkundskab
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Medarbejderkonference hos Blå Kors den
Guide til PowerPoint-præsentationer i MSO
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
Generalforsamling JTU. 10/ Bestyrelsens beretning v/Formand John Sloth.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Mission HVORFOR er vi her og hvad vil vi opnå ? DVL skaber gode vandreoplevelser for hele livet, hvor vi får mere end vandring Socialt samvær Det er sikkert.
Ny Nordisk Skole Oplæg for NLS 13. okt.. Ny Nordisk Skole er Nyt politisk signal om værdier og mål for uddannelsessystemet – herunder folkeskolen Inspiration.
FORRETNINGSPLAN.
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
(Firmanavn) forretningsplan
(Firmanavn) SWOT-analyse
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
SUMO - analyse.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Handlingsplan 2015.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Præsentationens transcript:

Jeg hørte engang én sige, at hvis man skal have mennesker til at bygge et skib, skal man ikke give dem søm og træ. Man skal give dem drømmen om havet. Citat: Mads Bille

Actionman Indsigt – Forstår det Ejerskab – Vil det Færdigheder – Kan det Handling – Gør det

Rejsen mod visionen Vision Nu Situation Mission Værdier Strategien Drift

Mission Give pigerne optimale udviklingsmuligheder indenfor sang Give specielt talentfulde piger mulighed for at dyrke sang på højest muligt niveau Etablere en musikalsk fødekæde indenfor sang – primært til konservatorier

Virksomheden MVP Direktør Dorte Bille ”Den hjælpende Hånd” Marianne Afdelingsleder Christina Forskole 44 børn Afdelingsleder Christina Juniorkor 20 piger Afdelingsleder Dorte MVP 33 piger Bestyrelsen Kunder Samarbejds- Partnere

Swot analyse Styrker Svagheder Fagligt og musikalsk Dygtige sangere Musikalsk potentiale Unik musikalsk tilgang Persontilpasset udvikling Samarbejde med Den Jyske Sangskole Rekrutteringsgrundlag Fagligt og musikalsk Repertoire for bredt og ambitiøst - med risiko for tab af spontanitet/udstråling De indre linier Opbakning / forældrehjælp De indre linier Økonomi Aktivitetstræthed Kommunikation Socialt Kammeratskab Sociale kompetencer og opdragelse Rejser / Sangglæde / Livskvalitet Selvværd Socialt Opdeling af koret Privatliv Høje tidsforbrug

Swot analyse Muligheder Trusler Fagligt og musikalsk Fødekæde via korskolen DJS stort uudnyttet musikalsk potentiale Samarbejde med f.eks. Ensemble MidtVest Mere synlighed (med kendte) Masterclass for piger CD, udlandsrejser, events Den Jyske Sangskole Fødekæden brister Intern konkurrence mellem korene Sårbarhed over for DJS De indre linier M ere involvering af forældrene Skabe fælles mål Synliggørelse f.eks. via hjemmesiden Privatliv Pigerne blive ældre Pres fra mange sider Socialt Møde andre kulturer Økonomisk Protektor – Fonde – Sponsorer

Vision Vi vil udfordre grænserne for, hvordan kormusik skabes og opleves MVP vil overraske og inspirere sangere, publikum og kormiljøet ved at gå nye og måske ukendte veje inden for kormusik MVP vil ændre de fordomme om pigekor, der eksisterer hos især sangere, publikum og i kormiljøet. Vi vil højne musik-oplevelsen primært hos publikum ved at kombinere sang og bevægelse En sammen- smeltning af traditionel, flerstemmig korsang og musikalsk bevægelse, der tilsammen giver en ny helhed inden for klassisk klang og udtryk Vha. en faglig ”værktøjskasse” inspireres koret til at arbejde med et kreativt udtryk ved at inddrage krop, rum tid og musik Publikum inspireres til aktiv deltagelse gennem overraskende involvering og indlevelse

Rejsen mod visionen Nu Situation Vision Strategien Drift Mission Værdier Vi vil udfordre grænserne for, hvordan kormusik skabes og opleves SWOT- analysen indsatsområder organisation Optimale udviklingsmuligheder