”Struktureret klinisk observation”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

Evaluerings- kompetencen
Se en eller flere af de sjove supervisionsvideoer her:
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Individuel uddannelsesplan
Udvikling og implementering af en kommunal model for
FASE 3 FRA UDDANNELSESLÆGE TIL SPECIALLÆGE
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Lægens Uddannelsesbog
Ny målbeskrivelse Hvorfor, hvordan og hvornår
Struktureret interview/samtale/vejledersamtale
Vejledningsforløb med læringskontrakt
  Billede 1 Blevet bedt om at fortælle lidt om hvordan det er at være socialiværksætter . Præsentation af mig selv : Er uddannet lærer og socialpædagog.
At udforske sin egen praksis
Ph.d. Club - Sammenskrivning og forsvar
Medicin, Århus Universitet - kandidat uddannelsen
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Implementering af akutuddannelsen i klinisk praksis
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Yngre anæstesiolog Introduktionsstilling
Forskningsenheden for Almen Praksis Århus Universitet Kvalitetsudvikling i almen praksis Marianne Rosendal & Peter Vedsted.
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
Kompetencekort til den uerfarne operationssygeplejerske
Lægedage Tutorlægekursus – bliv klar til de nye udfordringer!
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Uddannelse, roller og kompetencemåling
til implementering af retningslinjer i almen praksis
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
Skriftlig opgave. Evalueringsmetoden ” skriftlig opgave”: I hvilke sammenhænge er det relevant? Er der specialer hvor det indgår som en del af det daglige.
Forårsmøde Den maj 2007.
1 Dansk Selskab for Almen Medicin Vejledninger - de er da gratis?? Lars G Johansen, Formand.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Apotek-Højskole projektet, 2. Del 2000 Angina pectoris patienten og sygehusapoteket Information om lægemidler på kardiologiske afdelinger Resultater fra.
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Inspiration til SFI Anæstesiologisk Afdeling Hermed en oversigt over standardplaner + SFI’er = aktiviteter. Dette kun til inspiration, så i har en fornemmelse.
1. 2 Til venstre finder du de databaser der kan være relevante for Psykologi Til højre finder du vejledninger og links. Bl.a. de to powerpoint-præsentationer.
Samspillet mellem akutafdelingerne og den kliniske basisuddannelse UAO Hanne Arildsen, PKL for FAM i Region Midt Møde i Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Ingelise Juhl, Sundheds- og omsorgschef ,Syddjurs kommune
Produktion og uddannelse Susanne Mallet. ortopædkirurgisk afdeling Køge.
Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.
Gruppen af Yngste Læger. Hvorfor ? Mere Kvalitet- og patientsikkerhed Læring og kompetenceudvikling Selvstændighed Fællesskabsfølelse Kollegialitet Arbejdsglæde.
Vejen til speciallæge - hoveduddannelsesansættelse Andreas Lundh Ph.d.-studerende Det Nordiske Cochrane Center.
Ydelser og 1. kons Speciale Ydelser i alt1. konsultationer Anæstesiologi Røntgen Dermato-venerologi Reumatologi
Organisationsændring, lægefagligt bivirkningsnetværk og strategi Afdeling for Forbrugersikkerhed En afdeling i Lægemiddelstyrelsen.
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net 1. LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE Indhold Baggrund Brugere KBU Praktiske oplysninger 2 Slide nr Slide nr. 6.
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
Uddannelseansvarlige
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Almen praksis og speciallægepraksis
Formandskursus Middelfart 16. jan
Orientering om KBU på Sygehus Vendsyssel
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Individuelle uddannelsesplaner
Arbejdsgruppen vedr. patientrettet forebyggelse
Almen medicinsk uddannelse
Uddannelsesgivende afdelinger
Kvalitet Ansvarlig for kvaliteten af skolens praksis
Oplæg fra Evalueringsudvalget
Den pædagogiske læreplan
Elektronisk 360°’s feedback
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
Præsentationens transcript:

”Struktureret klinisk observation” Brug i den kliniske hverdag

Struktureret klinisk observation I mange målbeskrivelser er evalueringsmetoden for kompetencer: ”Struktureret klinisk observation” hvordan ”struktur”? formativ/summativ evaluering?

Struktureret klinisk observation giver fokus man husker alle vigtige aspekter solidt grundlag for feedback en betingelse for summativ bedømmelse

Struktureret klinisk observation Hjælpeskema til struktureret klinisk observation må udarbejdes af specialet med evt. tilretning fra afdelingen PKL kan facilitere denne proces

Eksempel – Almen Medicin I

Eksempel – Almen Medicin II

Eksempel – Klinisk genetik

Eksempel – Klinisk genetik

Eksempel – Dermatologi Kompetence- kort

Eksempel – KBU

Struktureret klinisk observation – ”steal with pride” Hjælpeskema til struktureret klinisk observation – inspiration fra mange specialer, bl.a.: Dermatologi: kompetencekort og ”huskelister ” KBU: Kommunikation / Kliniske færdigheder / Stuegang Klinisk Genetik: Feedback skema til konsultationer Almen Medicin: Feedback skema til konsultationer i almen praksis (incl. vejledning til tutorlægen i almen praksis: https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=68237.596 )