Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Politisk udgangspunkt Byrådet besluttede den 1. november 2010, at Fredensborg kommune skal have en ny skolestruktur. Ønsket er at skolerne bedre kan imødegå.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Informationsmøde for forældre 12. maj 2014 Folkeskolereformen på Lundebakkeskolen.
På vej mod folkeskolereformen
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Engelsborgskolens Kompetencecenter
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
- fortsat midt i en flekstid?
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
HØJELSE SKOLE.
Skolereformen på Søndersøskolen
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Forældremøde på Outrup Skole
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Kontaktforældremøde 20. marts maj 2012OS - Kontaktforældremøde: Støtte læring2 Mål og agenda Mål Kontaktforældrerne har opdateret viden og forståelse.
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Rønde Skole Linje 10 Eleven i centrum -Et år med fokus på nutidens udfordringer til en afklaring om fremtiden.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Faglig fordybelse i indskolingen
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Gentofte Kommunes skolevision
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Kontaktperson-ordning = primærvoksenfunktion = mentorordning VANGEBOSKOLEN
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 11. november 2014
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Præsentationens transcript:

Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann

Kontaktlærerordning Kontaktlærere er typisk også klasselærer En mindre gruppe elever ca. 12 Tæt kontakt til elever og forældre Logbog bruges til evaluering og målfastsættelse – elevens logbog, 4. dec Opfølgning på faglige, personlige og sociale mål Skemalagte kontaktlærersamtaler

Styrkelse af elevrådene og medansvarlighedstimer Styrkelse af elevernes fælles ejerskabs- følelse for skolen Styrkelse af elevrådene Styrkelse af medansvarlighedstimerne

Fleksibel struktur / undervisningsdifferentiering Hele året parallellagt matematik, dansk og engelsk på klassetrinnet 5 Anderledes uger med fagfagligt eller tværfagligt indhold, hvor et/to trin er organiseret sammen, med mulighed for faglig fordybelse på hold med undervisningsdifferentiering og kursusforløb/projektforløb med valgmuligheder I A-uger medtænkes resurselærerne i planlægningen af undervisningsforløbene Udfordring - afprøves på hele skolen, hensigtsmæssigt på mellemtrinnet Sidste år startede vi med at lave praktiske/musiske fag specielt på 5. og 6. klassetrin – perioder med fagfaglighed og perioder med tværfaglighed fx musical. Vi inkluderer eleverne på Ordblindeskolen i A-ugerne

Ændret skolestruktur 6. til 9. kl. har fået tildelt to klasselokaler Fleksible elevborde og elevstole til når klassen deles – uge 3 16 nye lærerarbejdspladser – C5

Faglige fællesskaber Faste fagteam med tovholder, der er ansvarlig for plan for årets møder og referat af fælles aftaler. Her videndeler lærere og udvikler undervisningen indenfor fagene Afdelingsteam i overbygningen – hvor lærerne i overbygningen samarbejder om undervisningen. De planlægger blokuger på trinnene og projektuger på trinnet. Personaleintra bruges i højere grad som ”materialebank” Fast mødeeftermiddag om onsdagen fra – 16.00

Studie-/ungemiljø Etablere et studiemiljø…..og ungemiljø….. …. gerne i nærheden af læringscentret Afklaring af muligheder i forbindelse med læringscentret, resursepersoner og forlænget åbningstid Lyst til at blive længere Opbygge af et it-medieværksted – del af studiemiljø Etablerer en lektiecafé - del af studiemiljø Inddrage det store elevråd i ovenstående processer