Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann
Kontaktlærerordning Kontaktlærere er typisk også klasselærer En mindre gruppe elever ca. 12 Tæt kontakt til elever og forældre Logbog bruges til evaluering og målfastsættelse – elevens logbog, 4. dec Opfølgning på faglige, personlige og sociale mål Skemalagte kontaktlærersamtaler
Styrkelse af elevrådene og medansvarlighedstimer Styrkelse af elevernes fælles ejerskabs- følelse for skolen Styrkelse af elevrådene Styrkelse af medansvarlighedstimerne
Fleksibel struktur / undervisningsdifferentiering Hele året parallellagt matematik, dansk og engelsk på klassetrinnet 5 Anderledes uger med fagfagligt eller tværfagligt indhold, hvor et/to trin er organiseret sammen, med mulighed for faglig fordybelse på hold med undervisningsdifferentiering og kursusforløb/projektforløb med valgmuligheder I A-uger medtænkes resurselærerne i planlægningen af undervisningsforløbene Udfordring - afprøves på hele skolen, hensigtsmæssigt på mellemtrinnet Sidste år startede vi med at lave praktiske/musiske fag specielt på 5. og 6. klassetrin – perioder med fagfaglighed og perioder med tværfaglighed fx musical. Vi inkluderer eleverne på Ordblindeskolen i A-ugerne
Ændret skolestruktur 6. til 9. kl. har fået tildelt to klasselokaler Fleksible elevborde og elevstole til når klassen deles – uge 3 16 nye lærerarbejdspladser – C5
Faglige fællesskaber Faste fagteam med tovholder, der er ansvarlig for plan for årets møder og referat af fælles aftaler. Her videndeler lærere og udvikler undervisningen indenfor fagene Afdelingsteam i overbygningen – hvor lærerne i overbygningen samarbejder om undervisningen. De planlægger blokuger på trinnene og projektuger på trinnet. Personaleintra bruges i højere grad som ”materialebank” Fast mødeeftermiddag om onsdagen fra – 16.00
Studie-/ungemiljø Etablere et studiemiljø…..og ungemiljø….. …. gerne i nærheden af læringscentret Afklaring af muligheder i forbindelse med læringscentret, resursepersoner og forlænget åbningstid Lyst til at blive længere Opbygge af et it-medieværksted – del af studiemiljø Etablerer en lektiecafé - del af studiemiljø Inddrage det store elevråd i ovenstående processer