Skole- og Kulturforvaltningen PLANLÆGNING AF BM-UNDERSØGELSE (2011)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Analyse af rejsekortet for
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
•Hvorfor skal vi have en hjemmeside????. Mål for hjemmesiden
Sådan kommer I i gang med digital signatur
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Handleplan for værtsskab
Værtensklasse på de åbne biblioteker.
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Mainstreaming af Handicappolitikken Mogens Wiederholt Centerleder, Center for Ligebehandling af Handicappede Randers, 23. oktober 2008.
Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Biblioteket er ”godt tidsfordriv” til at få tiden til at gå.
Beredskabsplan Det er alene bestyrelsens ansvar
Ajour • Mange medarbejdere har siden som startside • Specielt forsiden har stor bevågenhed og bruges til orientering • Venstre sidepanel følger organisationens.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Favrskov Bibliotekerne som åbne biblioteker?
Velkommen til TUP12 Udviklingsseminar 6 26/
Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing
Billetsystem BiBook. Hvordan var det før BiBook?  Billetter skulle sendes ud til alle filialer  Billetter skulle lægges tilside fra telefon- bestillinger.
Udviklingsplaner Sønderborg
Metoder til organisatorisk brugerinddragelse
Inspiration og viden i din hverdag RANDERS BIBLIOTEK.
Inspiration og viden i din hverdag Brugerundersøgelse Åbne biblioteker Randers Bibliotek 2012 BCF Middelfart.
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
MARTS 2013 NATIONAL BENCHMARKUNDERSØGELSE RESULTATER OG ANBEFALINGER BEDRE BIBLIOTEKER 2013 NATIONALE RESULTATER Alternative title slide.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Policy vedr. sponsorarbejde Hvorfor skal klubben have en policy/strategi vedr. indgåelse af sponsorater. Hvad skal policy/strategi papiret anvendes til.
Planlægning af patruljemøder 23. september 2011 T OP ræning.
Markedsføring En fælles kommunikations -ramme. Hvorfor? Gøre det lettere for de enkelte kommuner at udbrede kendskabet Skabe en fælles synlig ramme.
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Udvidet åbningstid i Københavns Hovedbibliotek 20. februar 2012.
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Biblioteket 5 åbne biblioteker i Sønderborg Kommune.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Om Specialcenter Sigrid Undset
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Forandring og faglig identitet
Vis hjælpelinjer; hjælp ved placering af billeder og objekter: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’ Vis’
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Landsindsamling Hjerteforeningens Regionskursus 10. april 2015.
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Biblioteket Hvem er jeg? Michel Steen-Hansen –Direktør i Danmarks Biblioteksforening –Tidligere bibliotekschef i Slagelse og Ringsted –Fortidsforsker.
Bibliotekernes data - Og hvad så? Odense Bibliotekerne v. Kent Gottschalk Hansen, Systemadministrator & Thomas Skivinger Bojsen, Konsulent.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
DANMARK BANKER FOR HJERTET Landsindsamling 24. april 2016.
Udviklingsarbejdsgruppens anbefalinger De fremhævede anbefalinger er høj prioritet. Numrene referer til bilaget.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Overvejelser på vej mod Nyt OUH
Skriv til nettet November
Trivselsundersøgelse 2017
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Danmark banker for hjertet Det gælder livet
Hvordan ændrer jeg teksten på min hjemmeside?
Ny Elevforside Elevplankonference 2012.
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Præsentationens transcript:

Skole- og Kulturforvaltningen PLANLÆGNING AF BM-UNDERSØGELSE (2011)

Skole- og Kulturforvaltningen INDSAMLINGSSTEDER Hovedbiblioteket Lokalbiblioteker - betjent tid Lokalbiblioteker - selvbetjent tid Busser = forskellige forudsætninger

Skole- og Kulturforvaltningen HB LOGISTIK

Skole- og Kulturforvaltningen INDSAMLINGSTIDSPUNKTER Hvervning i ubetjent åbningstid : Hvervning på HB: Indsamlingsmetoder: 42 % pop in 42 % link 16 % papir Resultat: 1993 i Aalborg Kommune (1917 gyldige svar)

Skole- og Kulturforvaltningen KOMMUNIKATION Intern orientering : Før: Orienteringsmøde for alle personaler, intranet, mails, ledermøde Møde for indsamlere Under:Status på intranettet Efter:Intranettet, orienteringsmøde Ekstern kommunikation: Før:Pressemeddelelse og hjemmeside-nyhed (tilpassede standarder) Under: Hjemmeside flash (vigtigt) Efter:Pressemeddelelse med resultater på landsplan (Styrelsen/Herning), pressemeddelse, tilpasset rapport målrettet borgerne på hjemmesiden + artikel fra bibliotekschefen Forvaltningen

Skole- og Kulturforvaltningen KOMMUNIKATION PR vi fik ”udefra”: Udkast til nyhed til hjemmeside Udkast til pressemeddelelse Udkast til flyers og plakater Skabelon til kommunikationsplan

Skole- og Kulturforvaltningen INTERN TIDSPLAN

Skole- og Kulturforvaltningen HAR DU HUSKET AT …. inddrage IT-afsnittet? booke computere/IT-lokale? (og på LB reservere publikums-pc’er) lave en (kaffe)aftale? udarbejde en kommunikationsstrategi? bestille/udarbejde PR-materialer? afsætte tid til indtastning af spørgeskemaer i papirform? afsætte tid til at hverve deltagere i selvbetjent tid på de åbne biblioteker? afsætte tid til hvervning de steder, hvor det halter med at nå minimumskravet? planlægge den lokale rapport til borgerne (ikke Rambølls)? Andre fif: Gem papirskemaet på ryggen (ellers vil folk hellere tage det) Til indsamling via flyers (link på hjemmesiden) – lav en adresse, som er lettere at huske (end rambølls link): Send mere slik! Organiser kommentarerne

Skole- og Kulturforvaltningen NÆSTE UNDERSØGELSE Det ”nye” for Aalborg i hensigter: At sænke ambitionsniveauet i indsamlingsugen en smule Mulighed for sammenligning Opstillede benchmarks på forhånd at fokusere på Opstille hypoteser Aftaler indgået om bearbejdning af resultater 2013 Tilkøb af spørgsmål Den gode historie