Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business."— Præsentationens transcript:

1 Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing Small Business Community Days, 26. og 27. september 2006

2 Hovedaktivitet for Small Business i FY07
Få en gratis IT-forretningsanalyse af din Microsoft forhandler Økonomisystem Licens Salgsstyringssystemer CRM KONKLUSION Sikkerhed Vidensdeling/Intranet Sidste års kampagne havde et sikkerheds- og effektivitets budskab, som nu over 300 partnerere har afprøvet på deres kunder i praksis de seneste 18 måneder. Kampagnen har vist os at der stadig er rigtig mange små og mindre virksomheder som bøvler med sikkerheds risiko ved manglede opdateringer, firewall, antivirus – ja selv back-up delen er der mange der sløser med. Vi har nu udvidet konceptet til også at omfatte et eftersyn af forretningssystemerne, platforme og licensieringen. Det ny koncept kalder vi en IT-forretningsanalyse, og skal være et redskab for jer forhandlere så I kan få åbnet døren hos jeres kunde og komme i dialog med ham på forretningsniveau og ikke på et teknisk niveau. Ved at bruge dette redskab kan I illustrere over for kunden hvor de har nogle indsatsområder Platform Office

3 Kampagne formål At give jer partnere et dialog værktøj til at ‘åbne døren’ til kunderne Aktiviteten skaber mersalg, krydssalg af Microsoft produktprogram til mindre virksomheder; Office, SharePoint Portal, Windows Small Business Server, MS CRM og MBS løsninger, etc. At få virksomhedens beslutningstager (=ejer) motiveret for en IT gennemgang af virksomhedens IT miljø (netværk, pc’er, forretningssystemer, osv.) At give kunderne en realistisk vurdering over indsatsområder der skal strammes op for at være up-to-date til nyere teknologi IT-forretningsanalysen rettes primært mod virksomheder med op til computere IT-forretningsanalysen tilbydes alle Small Business Specialist partnere, Gold & Certified partnere og Hosting partner med SPLA-aftale

4 Fordele for partnerne og kunderne
Hvad opnår partnerne? Partnerne får synliggjort sine kompetencer Mulighed for mersalg af ydelser, løsninger, licenser, m.m. Et redskab til at strukture et gennemløb af kundens IT-miljø Kan indgå samarbejde med andre partnere med supplerende kompetencer Hvad opnår kunderne? IT-forretningsanalysen vil illustrere nogle indsatsområder Kunderne får også belyst de områder hvor de er gode De kan bruge analysen internt i virksomheden (direktion / bestyrelsen)

5 IT-forretningsanalyse elementer
Excel ark med IT-forretningsanalysen (7 analyseområder) Parathedsskema til vurdering af kundens potentiale Konklusionsskema til kundens behov og indsatsområder Vejledning til potentiale, tips og links til MS produkt links

6 Gennemgang af IT-forretningsanalysen

7 Gennemgang af Office

8 Konklusionsskema

9 Parathed - fokusområde

10 Gennemgang af Vejledning

11 Marketingelementer Gitte Casparij Small Business Marketing
Small Business Community Days, 26. og 27. september 2006

12 Marketingelementer - Partner
IT-forretningsanalyse Excelark med IT-forretningsanalysen Vejledning med nyttige tips og links Salgsguide – Small Business Server 2003 Salgsguide – Mobile løsninger Hjemmeside 7 forskellige tema bannere Tekstforslag til kampagneside Skabelon til partner pressemeddelelse – lokale medier Tekstforslag Pressemeddelelse

13 Marketingelementer – til partner
Kunder Direct mail brochure ”4 gode grunde til en IT-forretningsanalyse” Forslag til partner følgebrev Skabelon følgebrev

14 De 4 gode grunde... Har du overvejet konsekvensen for driften, hvis netværket går ned? Kan det være svært at overskue forretningens udvikling? Kan du både være effektiv og på farten? Kan I gøre det lidt smartere end i dag? De 8 gode grunde er udvalgt udfra Ålunds kundeanalysen som vi lavede i foråret. Det er de behov som vi har indenficeret at kunder har. Bannere er inspireret udfra de 8 gode grundes overskrift og tema

15 Salgsstøttende materiale
Yderligere salgsstøttende materialer Ny Windows Mobile brochure Outlook bog Office bog Ny CRM bog C5 demo flash cd Navision demo flash cd

16 Kampagne flow... Forberedelse Annoncering Udsendelse
Læs alle kampagne- elementerne grundigt Test IT-forretnings- analysen på jer selv Læg bannere på din hjemmesiden Lav en kampagneside Hvordan gemmes kundedata – CRM? Annoncering Udsend pressemateriale Indryk lokalannonce Ophæng reklame i: - Golfklubben - Sportshallen - Handelsforeningen - Brug dit netværk Udsendelse Forbered udsendelsen ”4 gode grunde...” Eksisterende kunder Nye kunder Følgebrev på eget papir Tilføj ”særligt” tilbud Husk udløbsdato Send breve

17 Kampagne flow... Opfølgning Kundemøde Konklusion Telefonisk opfølgning
Brug argumenterne fra de ”8 gode grunde...” Brug salgsguiderne Brug Vejledningen Kundemøde Aftal mødetidspunkt Send mødebekræftelse Afhold kundemøde Udfyld IT-forretnings- analysen med kunden Aftal nyt møde for gennemgang af konklusion Konklusion Lav oplæg til kunden Brug konklusionsskemaet Brug Parathedsoplæget Konklusion gennemgås hos kunden Salgsmuligheder 

18 Microsoft markedsføring
Websites Din virksomhed – Microsoft portal for mindre virksomheder Microsoft.dk – bannerannoncering Virk.dk – for erhvervsdrivende Microsoft.dk/Officeonline Ivækst.dk – for iværksættere Nyhedsbreve Din virksomhed – kundenyhedsbrev Partner – kundenyhedsbrev Partnerprofilering Deltagende partnere profileres på kampagnesiden på ”Din Virksomhed” Partnernavn, adresse, post/by, telefon og webadresse Online og print annoncering Fra 23. oktober–30. juni - udvalgt small business medier Formålet er at skabe opmærksomhed om kampagnen samt koble web besøgende til en lokal forhandler der deltager i kampagnen

19 Tilmelding Forudsætninger for kampagnedeltagelse
Small Business Specialist partner Gold / Certified partner Hosting partner med SPLA-aftale Gennemgået ”basis” webcast licenstræning Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes Senest mandag den 9. oktober 2006 Oplysninger fra tilmeldingsblanket bruges til partnerprofilering til Din Virksomheds-portal Link til tilmelding

20 Tidsplan Oktober November December
Partner tilmelding senest den 9. oktober Udsendelse af kampagne- elementer Medio oktober Partner udsender til sine kunderne Den 23. oktober Microsoft annoncering starter November Pressemeddelelse-lokal Lokalannoncering Mobile løsninger kundeeseminarer den 14. & 15. november (Unlimited Mobility-regi) C5 løn kundeseminarer den 20. & 22. november (Henriette Thaulow) December Partner udsender fortsat til sine kunder... Lav jule- & nytårstilbud

21 Spørgsmål undervejs – send email til: sbscdk@microsoft.com
? TAK FOR I DAG Spørgsmål undervejs – send til:


Download ppt "Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google