Femern Bælt forbindelsen På vej mod en regeringsaftale!
Udgangspunktet for den videre proces Ministermøde den 21. April 2006 i Berlin mellem Wolfgang Tiefensee, Flemming Hansen og Dietrich Austermann
Afsluttende vurderinger af: Trafikprognose Anlægs og driftsomkostninger Størrelsen af EU’s medfinansiering Realrenten
Afsluttende vurderinger fortsat: Opdateret analyse af de forskellige finansieringsmodeller Muligheder for finansiering af landanlæg Evaluering af miljøspørgsmål Tekniske undersøgelser
Regeringsaftale - kyst-kyst forbindelsen - vil indeholde: De to regeringers generelle krav til: Finansiering Organisation Teknisk løsning Miljømæssige krav
Forventet beslutningsproces: Regeringsaftale ml. Tyskland og Danmark ”Politisk forlig” ml. partier der er positive over for Femern Bælt projektet Anlægslov Ratifikation af regeringsaftale (som en del af anlægsloven) Etablering af binationalt dansk-tysk organisation
Opgradering af landanlæg Opgradering af tyske landanlæg – vej og jernbane Opgradering af danske landanlæg - jernbane
Efter regeringsaftalen VVM Prækvalifikation af entreprenør/rådgiver konsortier Udbud (nordbro/sydbro og muligvis midtbro) Anlægsfase (ca. 6 år) Indvielse (2016)
1. spadestik? Måske i 2009?