STRATEGY Vision Det man vil Core Values

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fremtidens marketing – hvor er vi på vej hen?
Advertisements

Den 16.august 2010 Regionsgården
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Den nye rolle for design
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
A.J. AAMUND A/S Profil af en vinder •Kompromisløs kvalitet •Globalt perspektiv •Evindelig innovation.
Lone Møller Sørensen Director, SBi, Aalborg University ECTP- Denmark A national platform for Denmark
Forretning og Ledelse lektion 7
Knowledge Management E-BUSS Session 8, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Floor Heating arketype processen
Maksimering af offentlige idrætssatninger IDAN konference Odense d. 21. april 2006 Lars Haue-Pedersen TSE Consulting.
Sprog, sprog og sprogere Foreningen for tosprogede småbørns vilkår Vejle 20. marts 2012 J. Normann Jørgensen,
GETTIN DOWN 2 BUSINESS >> INDSÆT SLOGAN HER > INDSÆT SLOGAN HER
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Virksomheders hverdagsstrategier Jørgen Gulddahl Rasmussen FIRM gruppen Institut for Erhvervsstudier Aalborg Universitet.
Henrik Thomsen COO, Specialist People Foundation.
Særligt fokus på interessentanalyse og performancemåling
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Lydbanken - next level…
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:
Gruppefremlæggelse af: Laura, Lasse, Christoffer, Sophie og Sandra
Implementering - fra hoved til hænder
Virksomhedens vision, mission og værdigrundlag
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
VELKOMMEN TIL KURSET ”FORRETNING OG LEDELSE” Forretning og Ledelse – Lektion1.
23. Økonomiske beslutninger
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Forretning og Ledelse – Lektion 7
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
Forretning og Ledelse – Lektion2 Velkommen til Lektion 2.
Project Management Managing The Progress of Projects.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Standarder og ISO 9001 som ledelsesværktøj
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
Fastlæggelse af praksis – plads til forbedring? 8. november 2011 v/formand for FSR’s Skatteudvalg statsautoriseret revisor John Bygholm.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
KANDIDAT- UDDANNELSE 2017.
It forretningsstrategier
Leavitts model.
Strategi for klinisk IT
Matematikvejlederens virke Matematikvejlederuddannelsen ved UCSYD Modulet: ”Elever med særlige behov”
Klinisk IT strategi 2017.
Det gode partnerskab Partnerskabsaftalen som dialog-redskab til afklaring af fremtidig perspektiver for partnerskabet.
Hvordan kommer min virksomhed videre?
It forretningsstrategier
Leavitts model.
Informationsundervisning og læring i en global virksomhed
Hvor er værdien af intern kommunikation?
An IP Strategy comprises
International Federation of Library Associations and Institutions
Mission, vision og forretningsidé
23. Økonomiske beslutninger
20. Strategisk intention.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Informationsundervisning i en global virksomhed
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
Præsentationens transcript:

STRATEGY Vision Det man vil Core Values Mission – Grundlaget for vores eksistens – Kundens behov Vision Det man vil Strategy – valg af udviklingsretning Core Values

Mission … Virksomhedens mission er rettet ud mod kunden. Den handler om hvilke af kundens behov, virksomheden ønsker at opfylde. – Med andre ord: Hvorfor er vi her? Missionen sætter samtidig en grænse for de rammer man beskæftiger sig med.

Vision … En vision er et billede på en fremtidig situation, der er realiserbar. En vision er altså at skabe vished om det man vil – at vælge sin fremtid.

Strategi … En strategi er langsigtet planlægning, som fører til eller mod et mål. En strategi er dermed en handling - opfattet som middel til at nå ens vision.

Strategisk forståelsesramme … Strategic Goals Core Values Customers Services Business Model Competitors Markets Risks Strategic Focus-Areas Branding Slogan Mission Vision STRATEGIC GOAL – expresses an overall goal for the organisational unit. STRATEGIC FOCUS AREA – an overall strategic focus that is derived from the strategic goals. STRATEGIC ELEMENT – represents an important aspect for the organizational unit (for the Group and Business Units it is: markets, services, customers, competitors, busi-ness model and risks) Strategic Elements Strategic Elements

Strategitemplate

Core Values … Core Values omfatter virksomhedens værdier og holdninger, og er således en del af virksomhedens kultur.

Virksomhedens interessegrupper … Medarbejder Ejer Ledelse STRATEGY Virksomheden Det offentlige Finansieringskilder Kunder Leverandører