Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
Advertisements

1 29. november Det Intelligente Klasseværelse - Et fyrtårnsprojekt i Nordjylland Det Intelligente Klasseværelse.
Segmentering på producentmarkedet
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Det virtuelle skrivebord - visioner og fakta Jens Peter Hansen
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Bips konference, mandag den 6. september 2010
DRA ledelsessystem 13. maj 2011
Vedvarende energi til husstande
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Præsentation Michael Ahring Petersen Projektchef/Manager Projects Tel  Business Kolding Akseltorv 8, 6000 Kolding.
Forretningsudvikling med IT
Servicefællesskabet for geodata - workshop den 11. juni København Teknik og infrastruktur - datamodeller, portaler, ajourføring mm. v/lektor og.
Erfaringer fra SAMBA-projektet
Kortforsyningen - strategi Thorben Hansen Markedschef.
6. Virksomhedens indtægter
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Nødvendige indsatser for en bæredygtig udvikling Anna Lise Mortensen Rådet for Bæredygtig Erhvervsudvikling Bæredygtige indkøb i et strategisk perspektiv,
Arbejdet med åbne standarder – fokus på implementeringen af B 103 Oplæg ved 3. workshop for it-governance 21. februar 2007.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
© 2007, Grontmij | Carl Bro A/S 1 FOT – set fra en løsningsleverandørs synspunkt Geoforum – den 20. juni 2007 Nils Bo Wille-Jørgensen.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
C4 i Hillerød Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse Erhverv C4 Sammen er vi stærkere! C4 er en medlemsbaseret paraplyorganisation, der samler Hillerøds.
Energi på Tværs Workshop den 31. marts 2014 Velkomst ved vicedirektør Kristian Johnsen.
Anvendelse af standardiserede data i fremtiden Forretningsmodellering med UML 3 x SDI/ESDI Definition af spatiale data Interoperabilitet er nøgleordet.
AffaldVarme Aarhus Teknik og Miljø Aarhus Kommune REWARA Rethink business kommuneseminar d
Mobility on Demand Environmentally responsible, cost efficient and brand building mobility.
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
ARCHIBUS til FM Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler
Det ”offentliges” vision for brug af geodata. Tommy Mostrup.
Det semantiske web Costanza Navarretta Center for Sprogteknologi, Københavns Universitet
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Business to Business På den JYSKe måde…...
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
BusinessMinds A/S © 2006 Sporbarhed i økonomirapportering 2006 Troels Brøcher BusinessMinds A/S.
6. Virksomhedens indtægter
Hvor etablerer landmænd sig primært i udlandet?
Barrierer og løsninger for produktion og anvendelse af geodata Kortområdet.
Plansystem for kommunale plandata Henrik Larsen Geoforum, 4. Maj 2004 Kort- & Matrikelstyrelsen.
REALKREDITNETTET A/S Geodata i finanssektoren Workshop den 11. juni 2002 v/ Jørn Knudsen, Realkreditnettet A/S.
Plansystem for kommunale plandata Henrik Larsen Geoforum, 4. Maj 2004 Kort- & Matrikelstyrelsen.
Geopolitiske emner i tiden Kommunalreformen Fælles kommunal teknisk – topografisk kortlægning Fremtidens ejendomsdannelse.
1 Prisdiskrimination af 1. grad Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Kapitel 15 Logistik og Lagerteori
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Projekt betalingsmodel Formålet med projektet: Projektet har til formål at etablere en betalingsmodel, der kan afløse de nuværende positive budgetreguleringer.
Jeopardy Del 1: Mikroøkonomi. ØkonomiMarkedetElasticitetMarkedsfejlStat og marked
© Finansiel rådgivning – privat Helge Sørensen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
Virksomhedsforum for Socialt Ansvar
Oplæg ved CEO Jakob Benediktson
Fra væg-til-væg til øko-system
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Mobil- og bredbåndsdækning
Inspire implementering med brug af modelregler
Præsentation af forretningsplan
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
6. Virksomhedens indtægter
Dialog mod Vold som business-case
Bløde færdigheder er hård valuta
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Præsentationens transcript:

Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør

Anvendelse af geodata  Geodata indgår i virksomhedens værdikæde på lige fod med andre væsentlige data, fx markedsanalyser.  Geodata indgår i de processer, hvor de kan skabe en økonomisk merværdi - man kan bygge en business case, fx direct marketing.  GIS-systemerne træder i baggrunden til fordel for data og delapplikationer, fx kommunikation af mobildækning.  De samme data anvendes i mange forskellige sammenhænge.

Tilgængelighed Pris på data Bedre vilkår for anvendelse

Markedsføring af data Rådgivning om data Data i kundens format Tilgængelighed

Pris for data P Som ”offentligt gode” - gratis, sikrer maksimal samfundsmæssige nytte Privat økonomisk optimering - optimal pris/mængde relation baseret på efterspørgsel og produktionsomkostninger Mængde M Den ”optimale” pris Pris

Danmark skal være den foretrukne show case for anvendelse af offentlige geodata i private virksomheder. Visionen Samfundets brug af geodata