Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Fjernundervisning Atuarfik Samuel Kleinschmidt - Kapisillit
Forældrearrangement om folkeskolereform
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Qaasuitsup Kommunea Projekt fjernundervisning. Historik  Beslutning i udvalget for Kultur, Undervisning og Fritid at mulighederne for fjernundervisning.
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Årsmøde, eliteidrætsgymnasier.dk d november 2012
Steen Gravgaard Eriksen
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Implementering af brandingstrategi på nettet
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”.
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
Sådan er vi gået i gang med Grøn Generation. Præsentation af projektet At vi ser projektet, som en god mulighed for at få et øget samarbejde mellem Teknik.
Sunds skole Evaluering
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR SEMINAR 1 Seminar 2Tirsdag 8. marts Seminar 3Onsdag 6. april.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Udvikling på IT-området
indbyggere 7 folkeskoler 1 specialskole elever Centerchef 3 konsulenter.
Ny regering, nye tider – dag 1
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Kompetencerejsen Program informationsmødet 14. maj Velkomst ved Henrik Hjortdal, SCKK Hvad karakteriserer et godt forskningsmiljø?
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse Ringkøbing-Skjern Kommune model.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Det handler om eleverne
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Præsentationens transcript:

Pædagogiske rammer for fjernundervisning

Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat Islands Universitet Ilinniarfissuaq Inerisaavik Tele & eksterne konsulenter

Workshop II om fjernundervisning 12. – 13. Marts 2012 Deltagere: Skoleledere (Projektskolerne) Ledere i folkeskolen Ressourse personer Islands Universitet Ilinniarfissuaq Inerisaavik Konsulent

Workshop III om fjernundervisning 11. – 14. juni 2012 Deltagere: Timelærere (projektskolerne) Skoleledere (Projektskolerne) Ledere i folkeskolen Ressourse personer Islands Universitet Ilinniarfissuaq Inerisaavik Konsulent

Formålet med workshoppen er at deltagerne bidrager med deres viden Fastlæggelse af rolle- og ansvarsfordeling for de implicerede Deltager i netværket og bidrager med planlægning omkring tids og handleplaner

Strategien er to-strenget: 1.Hjemmeside der støtter underviserne gennem manualer, eksempler og videoclips 2.”Synkron” undervisning gennem videokonference, og brug af hjemmeside.

meningdialog inkluderingevaluering Læreren læring Inerisaaviks kerneopgave er: at støtte underviserne i folkeskolen gennem kurser og konsulentvirksomhed:

Elevensmål Evaluering Læringsmål Læring AngusakkaAngusakka Støtte/coaching Planlægning Identitet/kultur Skabe mening Inkludering færdigheder/kompetence

Fjernundervisning Elev Akvtitetscentre Undervisere Innaarsuit Aktivitetscentre Aappilattoq

Status Inerisaavik er i gang med at lave en hjemmeside – e-forum og Adobe Connect kobles på hjemmesiden. Evaluering, planlægning og forældresamarbejde er hovedtema Action Notebook benyttes som styringsredskab til projektet Workshop II har formuleret ressourcepersonerne opgaver – og hvem de skal samarbejde med. Inerisaavik har besøgt Innaarsuit, Aappilattoq og Ikerasak. Nuussuaq besøges i maj - juni.

Inerisaavik har besøgt Innaarsuit, Aappilattoq og Ikerasak. Nuussuaq besøges senere. Innaarsuit og Aappilattoq Interview med underviserne – lærerprofil Observation af undervisningen (Innaarsuit) Kontakt til virksomheder og foreninger Informationsmøde med borgerne, virksomhederne og foreningerne Møde med restgruppe (elever der ikke har fortsat deres videreuddannelse) Ikerasak Kortlægning af de tekniske faciliteter Møde med underviserne Afprøvning af udstyr Lave en mangel liste

Inerisaaviks planlægning Inerisaavik justerer hjemmesiden – Adobe Connect og e-forum kobles på i denne måned. Nuussuaq besøges og de andre bygder opdateres om videreudviklingen. Standardisering af software og hardware på pilotskoler og hovedskoler Indkøb af smartboards med internet kobling (18 stk.) Indkøb af 21 bærbare computere til lærerne og ressourcepersoner (7 stk. er indkøbt og udleveret) Underviserne i pilotprojekt skolerne samles i perioden 11. – 14. juni Projektet igangsættes 1. august 2012 Projekt fortsætter til 2015 og andre skoler implementeres løbende