Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr. 45853 Retningslinier & procedurer Lokale/overordnede instrukser Praktiske procedurer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Naturfagsstrategi – i din kommune
Velkommen .
Web 2.0 Teoretisk viden.
Udarbejdelse af poster
Mainstreaming af Handicappolitikken Mogens Wiederholt Centerleder, Center for Ligebehandling af Handicappede Randers, 23. oktober 2008.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Udfordringer i den kommunale byggesagsbehandling
Arbejdsmiljøcertificering
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
TATIONpRÆSEN 7. SEP AARHUS UNIVERSITET NY HJEMMESIDE TIL AU 1.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl Vejret på og forsøgene Morten Haastrup.
Fra projekt til drift Implementering i organisationen af Statens Arkivers nye hjemmeside Lisbeth Brodin Webredaktør og kommunikationsmedarbejder Statens.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Forside ? Hjælp Emner Genvej til emner A B C o.s.v.
Kvikskranken Torsdag den 10. september 2009 Internal Market Centre.
Kommunikation / it.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
E-dag 2 Netikette Persondatalov
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Samj 2.C Startside Tilføj nyt dias, vælg layout, skrifttype, farve osv. Startside Tilføj nyt dias, vælg layout, skrifttype, farve osv. Indsæt Indsæt.
SFO OG SKOLEINTRA – SET MED SFO ØJNE. Ove Lauridsen Fritidspædagogisk leder Strandskolen SFO.
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
Så hyppigt udsættes vi for stikuheld
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Læs og skriv webtekster Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 1: HVAD ER KVALITETEN AF REDEGØRELSEN? Miljøvurderingsdag
Organisation og kommunikation
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Vejledning til oprettelse af CV
1 Definition: ”Teknisk bistand omfatter enhver form for bistand i forbindelse med reparation, udvikling, fremstilling, samling, prøvning, vedligeholdelse.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Hvordan forberedes afleveringer, og hvad skal afleveringsbestemmelsen indeholde? Årsmøde i ODA Aarhus d. 13. november 2014 Simon Stidsing Hansen, KOMDA.
Introduktion til Webax version 2
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr ”Medier”
Digital signatur i Aalborg Kommune Nordjyske eDage 10.sept Joan Rasmussen,IT-Kontoret projektleder.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Den sproglige læreplan
Status GMO tiltag styring, kvalitetssikring, forandring
Plansystem for kommunale plandata Henrik Larsen Geoforum, 4. Maj 2004 Kort- & Matrikelstyrelsen.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Introduktion til tilgængelig web Hvorfor er tilgængelig web vigtig? Hvad er tilgængelig web? Hvordan sikres tilgængelig web?
Det Digitale Byggeri Projektkoordinator Nicolai Hellmann Oplæg for Dansk Landbrugsrådgivning, 23. marts 2004.
Tilgængelighed og Content Management Systemer - ATAG.
ATAG Tilgængelighed og Content Management Systemer.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
For webredaktører Præsentation /Jesper Emil Ellekilde - pensionist.
DESIGN. GeometriskOrganisk FORMSPROG FUNKTIONELT DESIGN.
Dokumentstyringssystem Dokument formalia Håndtering af dokumenter Peter Jezek.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Informationssikkerhed ved Morten Eeg Nielsen og Julie Sigh
Projektnavn Firmanavn Navn på præsentationsvært
Tre lags arkitektur.
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
KUNDEFORMIDLING.
Velkommen til.
Databehandleraftaler
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
Oprydning i SkoleIntra
Præsentationens transcript:

Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Retningslinier & procedurer Lokale/overordnede instrukser Praktiske procedurer

Lokale retningslinier: Hvad skal formidles? Hvordan skal det formidles? Hvornår (tit) skal det formidles? Hvad er i denne henseende God forvaltningsskik?

Overordnede retningslinier: Lovgivning - f.eks: Persondatalov, Ophavsret, Markedsføringsloven

Procedurer Lokal webredaktør(er) Ansvarsområder skal defineres publicering og kommunikation kvalitetssikring

Manualer design manual –skabeloner med farver og typer sprogmanual –specielle udtryk og begreber for området

Checklister stavning præsentation design sprog osv.

links check virker alle links

Opdatering hvor ofte skal der opdateres (minimum) Sletning Skal der flyttes til ”arkiv”?

Opdatering til medarbejdere Er medarbejderne ansvarlige for at checke nyt? I hvilke tilfælde skal medarbejdere underrettes om ændringer, tilføjelser, rettelser osv. ?