Respekt og rekruttering Fremtidens lærere Skive 18 januar 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Charter for flere kvinder i ledelse
Advertisements

Klasseledelses- og relationskompetence
Skolerådet 2012.
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
Objektivet er den del af dit kamera, der står for at føre og koncentrere lyset ned til dit kameras sensor eller film:
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis Grænseløs viden – netværksdannelser Ole Hansen, UCN.
Grønt flag grøn læreruddannelse
Formål at videreudvikle Silkeborg som en attraktiv uddannelsesby med fremtrædende uddannelsesinstitutioner, der sikrer erhvervsliv og offentlige institutioner.
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
7 dogmer for offentlig styring
Lokalt samarbejde omkring uddannelse til unge VIA Erhvervsuddannelser Horsens.
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Elevtrivselsundersøgelsen 2010 Allerød Gymnasium Svarprocent: 95% (546/573)
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
16. JUNI 2011 RAMBØLL, MAX KARLSSON Title slide ERFARINGER MED SAMARBEJDET OM DE NYE SYGEHUSBYGGERIER MAX KARLSSON, DIREKTØR FOR BYGGERI & DESIGN I RAMBØLL.
Forskningsprojektets grundideer
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Den globale udfordring
Lidt om at flytte bjerge
Det gode skolelederliv Baggrund Proces Resultater Status – hvad er opgaven nu?
Globalisering Rige og fattige lande
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Afbureaukratisering - Hvad, hvorfor, hvordan ? Henrik Hjortdal, FORUM for Fremtidens Offentlige Ledelse og Styring 7. Oktober 2009 COK - Århus.
Fremtidens offentlige ledelse og styring Henrik Hjortdal 8. november 2010 Enhed for Perioperativ Sygepleje Rigshospitalet.
Udfordringer på evalueringsfronten i Danmark Olaf Rieper forskningschef AKF Anvendt Kommunal Forskning.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Hvad ved vi om børns læring – hvordan tilrettelægges den bedste undervisning? Niels Egelund Direktør for Center for Strategisk Uddannelsesforskning Danmarks.
Lærerprofessionen.
Hva er god klasseledelse ?
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Det internationale perspektiv i uddannelse, arbejdsplads og rekruttering UC- Sjælland d. 17. marts 2010 Børne- og kulturdirektør i Næstved Per B. Christensen,
Projekter og netværksdannelse på FG Fredericia Gymnasium 7. februar 2015 Orienteringsmøde om Udviklingsplanen fase 2.
Orientering vedr. praksisplan Sundhedspolitisk dialogforum, KKR Nordjylland, 20. maj Rådmand Mads Duedahl, Sundheds- og Kulturforvaltningen, Aalborg.
Ø90 Nyheder Benchmarking v/ Morten Langgaard.
At deltage i projektarbejde
Richard B. Larsen Oplæg ved FOKUS’ gåhjemmøde ”Sammenhængende beskæftigelsesindsats – erfaringer med jobcentre”
De Bedste Arbejdspladser Personalepolitisk Messe 2010 Direktør Lars Mathiesen.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
2.lektion:Nationalstaten
Vinderholdet helt basale goder, såsom gratis mad og drikke - gode sove- og bademuligheder - at føle man er en del af et særligt fællesskab - at.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
BRANDING som udfordring for FUR
SUS Sygehus Lillebælt Helle Adolfsen Strategi for Udvikling af Sygeplejen 2009 – 2012 Sygehus Lillebælt Årsberetning 2012 Øre, næse.
Elev- og Kursisttrivselsundersøgelsen 2010 VUC Vestsjælland Nord Svarprocent: 63% (347/555)
Læreruddannelsen Silkeborg
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Målsætninger for specialet
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
Lærerprofession Silkeborg læreruddannelse 2012 Som lærer har vi….
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Uddannelsespolitik og Beskæftigelsespolitik Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler.
Tovholderseminar i BIP Væksthuset 23. september 2015.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Arbejdskraftreserven Jobcenterchef Bjarne Bo Larsen.
MTV – speciallægekursus i samfundsmedicin
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
© Hald, M. (2015): Personligt lederskab. Hans Reitzels Forlag.
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Præsentationens transcript:

Respekt og rekruttering Fremtidens lærere Skive 18 januar 2010

Respekt og rekruttering Hvorfor står vi her? Internationale tendenser Større uddannelsesniveau Svækket image

Respekt og rekruttering 3 temaer – 3 udfordringer 1 Image Ekstern påvirkning Intern påvirkning 2 Ledelse Benchmarking og målbarhed Ansvar og initiativ 3 Holdbar læreruddannelse Sammenlægning i større enheder Liberalisering af uddannelsen

Respekt og rekruttering 3 temaer – 3 udfordringer 1 Image Kodeks for landspolitisk lederskab 2 Ledelse Mere ledelse og mindre styring 3 Holdbar læreruddannelse Én langtidsholdbar læreruddannelse

Respekt og rekruttering 3 temaer – 3 udfordringer Læreren er den enkeltfaktor, der har størst betydning for hvad eleverne lærer. Der er - ud over lærerens fagviden - identificeret 3 kompetencer, som er afgørende: 1.Relationskompetence 2.Klasserumsledelse 3.Didaktisk kompetence

Respekt og rekruttering

3 temaer – 3 udfordringer 1 Image Kodeks for landspolitisk lederskab 2 Ledelse Mere ledelse og mindre styring 3 Holdbar læreruddannelse Én langtidsholdbar læreruddannelse