Det robuste barn – et foredrag om opdragelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Livsvilkår for børn på asylcentre
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Velkommen. Program: •Præsentation –af personalet –af Stenballeskolen og læringsgrundlaget •Samarbejde mellem skole og børnehaver •Skoleparathed –at gøre.
Den gode klasse Forældrenes rolle
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Lærerprofessionen.
Forældremøder 2010 Egeskovskolen
Forældremøde X årgang.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Sprogpakken Forældresamarbejde.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
HVORDAN SKABER VI EN GOD TRIVSEL MOBNING – VI KAN OGSÅ OPDRAGE TIL FÆLLESSKAB Tine Guldager Lang.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Forældremøde på Outrup Skole
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Opdagende skriftsprog i et inklusionsperspektiv
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Skolens fællesskab er for alle. Hvordan arbejder vi i DH med inklusionsbegrebet ? Et paradigmeskift: Fra de gode viljer til rettigheder Fra parallelle.
Samarbejdet mellem skole og hjem specielt i forhold til tosprogede familier Fredag den 17. Oktober Oslo Samia Yusuf Ali.
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Velkommen.
Lærerprofessionen.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Følfods historie Naturbørnehaven en lokal ide En gruppe lokale forældre udarbejder et oplæg til en skovbørnehave Forældregruppen præsenterer.
Skoleparathed Sunds skole.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Om forældre som rollemodeller
Fri for Mobberi.
Konfliktforebyggelse
Hvem bærer tasken. Tid: Torsdag den kl –
Indskrivning Velkommen 2.Havbakkeskolen 3.Skoleparathed - Skoleverdenen - Skoleparathed 4. Skolens forventninger til forældrene 5. Gruppesamtale.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Det sammenhængende børneliv
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Arbejdsdag Fuglereden Torsdag d. 28. maj. Kl – Tag børnene under armen, gummistøvlerne på og smøg ærmerne op. Så mødes vi til en hyggelig.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Mit barn skal i skole og SFO! - et oplæg om skolestart på Vejle Midtbyskole.
Velkommen til Skolen ved Sundet
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Fleksible fællesskaber
Inklusion i Skæring Dagtilbud
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Anbragte børns hverdagsliv
Robuste børn Skæring dagtilbud.
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Omsorgskultur i daginstitutioner
MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Præsentationens transcript:

Det robuste barn – et foredrag om opdragelse Foredragsaften 26.2. kl. 19-21. Jens Andersen Cand. Psyk Det robuste barn – et foredrag om opdragelse Hvor: Den Fri Hestehaveskole Hvem: Alle forældre i børnehave og skole fra Regnbueskolen og Den fri Hestehaveskole Pris. 25 kr til kaffe og kage. Betales ved ankomst. Det handler om børns udvikling, om børns trivsel, om det nødvendige samarbejde, om individualisme, om egen vilje og lyst, om servicering af børnene, om de voksne som rollemodeller, om måden at være til stede i børnenes liv på, om anerkendelse som forudsætning for trivsel. Om de voksnes ansvar for at børnene udvikler fællesskaber og meget mere. Et foredrag med historier fra hverdagen.