Matematik på HF. Klassens i-bog Tidsplan Projektet er opdelt i 3 perioder. Skoleåret 2013/2014. Afprøvning af forløb til i-bogen, undersøgelse af værktøjer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Differentialregning – Spg 13
Advertisements

I forbindelse med integration af it i matematik Steen Groðe.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Brug af tablets på Højdevangens skole Skoletjenesten 5 marts 2013.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
De erhvervsrettede uddannelsesinstitutioner skal fremover i langt højere grad end i dag bidrage til, at voksne med kort uddannelses-baggrund øger deres.
GeoGebra Som basis for den daglige undervisning i C-niveau og B-niveau
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Hvad er Khan Academy Verdens største gratis virtuelle skole
Science Class Juelsminde Skole
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Nationale test 2010 Asgård Skole
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Europa. Problem formulering Hvorfor er der så mange lande der vil være medlem af EU.
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?

IT i undervisningen.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Junior PC-kørekort og efteruddannelse i IT og fagene
Motivation og læring med udgangspunkt i kursisttyper
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Digital skriftlig- og mundtlighed
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
I-bogs arbejde Pædagogiske overvejelser Randers HF og VUC TE.
UUV repræsentantskab UUV repræsentantskab tirsdag d. 24. september 2013 Præsentation  Afdelingsleder Hanne Legaard  Uddannelseskonsulent Eva Louise Nilsson.
Ny Fælles Naturfagsprøve
Årsplan – en kort en lang
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
VUC Nordsjælland Hvad gør vi for at kursisterne kan gennemføre? Fredericia 2.oktober 2008.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Hovedudfordringer Fravær og frafald er en hovedpine. ”Second chance-kursister” er ofte utrænede i forhold til god skolegang, døjer med mistrivsel osv.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Oplæg om lektieintegreret undervisning Data og overvejelser.
Lær Microsoft Office Online. Er du tilfreds med din præsentation? PowerPoint er et fantastisk værktøj, men… De færreste kan få deres præsentation til,
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Samarbejde mellem skole og virksomhed Elektronikvirksomhed Eleverne designer kredsløb til temperaturmåling med hjælp fra ingeniør Printplader laves på.
Kollektiv vejledning 8. klasse, første gang
Mikael Galmar eeskole.dk 8/4-16
SSO - Større skriftlig opgave
CMU-konference 2017 Afsluttende projekter
SSO - Større skriftlig opgave
Elektroniske objekter til understøttelse af SSO-processen
Tilbud til voksne ordblinde
Præsentationens transcript:

Matematik på HF

Klassens i-bog

Tidsplan Projektet er opdelt i 3 perioder. Skoleåret 2013/2014. Afprøvning af forløb til i-bogen, undersøgelse af værktøjer og muligheder. Didaktiske og pædagogiske overvejelser om i-bogens anvendelser. Kursisternes brug af i-bogen. Skoleåret 2014/15. Gennemførsel af hele forløb med i- bogen. Fokus på kursisternes udbytte. Mulighed for differentieret undervisning. Skoleåret 2015/16. Hvad virker og hvordan. Vidensdeling ved kurser og vejledninger til kollegaer. Beskrivelse af i- bogs konceptet til brug for kollegaer og andre interesserede.

Overvejelser Tilgængelighed altid tilgængeligt, men man er netafhængig kan læses på alle platforme: computer, tablet, smartphone Mulighed for interaktivitet Animationer (appletter) blogdialog Quizzer Mulighed for at tænke i skærmbilleder anden pædagogisk tænkning end traditionel A-4 Mulighed for at koble alle de mange forskellige medier vi bruger i undervisningen kursisterne skal kun forholde sig til et sted Vi har ikke afprøvet alt.

Problemfelter Al begyndelse er ikke let. At opskrive matematikformler. At vi ikke kan lave de animationer som vi måske gerne ville. At den første tid i et forløb kan blive meget teknologifikseret. JAVA Kursisternes PC-færdigheder

Wiki eksempler Matematik B - Randers HF og VUC Kemi C - cirkeltilrettelæggelse Randers HF og VUC Kemi B - cirkel tilrettelæggelse Randers HF og VUC Fysik - Randers HF & VUC sandkasse - hvor vi tester det vi gerne vil afprøve hfvuc.wikispaces.com

adspolynomier adspolynomier

Wiki eksempler Matematik B - Randers HF og VUC Kemi C - cirkeltilrettelæggelse Randers HF og VUC Kemi B - cirkel tilrettelæggelse Randers HF og VUC Fysik - Randers HF & VUC sandkasse - hvor vi tester det vi gerne vil afprøve hfvuc.wikispaces.com

Wiki-manual