og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Arbejdet med linjer i udskolingen på de fire nye skoler
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Rungsted Gymnasium.
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
HTX – teknisk gymnasium
Reformmesse på Sofiendalskolen
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Skolereform august 2014………………
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Science i Mariagerfjord Kommune  Grundlæggende kompetencer. Dansk, matematik, engelsk.  Kreativitet, innovation, problemløsning og samarbejde.  Naturfaglige.
Digitalisering og medialisering
Udgangspunkt • Hvorfor taler alle om it, når det i virkeligheden handler om kultur, medier og læring? • Hvorfor er fælles mål og progression så populære,
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Den Digitale Skole Det Digitale Sprogcenter Hvad – hvorfor – hvordan?
Hvordan kan it støtte læringen og styrke fastholdelsen? It- og læringskonference Mads Bo-Kristensen Vejle Kommune
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Mediepædagogik og didaktik
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
IT i undervisningen.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Madkamp - DM i madkundskab
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,
Folkeskolereform Politiske mål
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Læring og digitalt billedarbejde
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
Madkamp og madkundskab Kursus Madkamp – DM i madkundskab september 2014 Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…. Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole.
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
It i folkeskolens matematikundervisning
Præsentationens transcript:

og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune

Infrastruktur & udstyr Læremidler Læreformer Kompetenceudvikling Kommunikation & videndeling Ledelse Kultur

2014

2016 – 2020 Hvad er næste generations it?

Høj-teknologier Digitale fabrikationsværktøjer

Hvorfor

Det 21. århundredes kompetencer * Kritisk tænkning * Kommunikation * Samarbejde * Kompleks problemløsning * Teknologisk mestring

Innovation FabLab skal styrke innovations- og entreprenørskabsundervisningen i Vejle Kommune. Designtænkning

Digital fabrikation Teknologi forståelse og brug af digital fabrikation til at understøtte læring i forskellige skolefag, herunder matematik, fysik, natur & teknik. Fra forbrug til produktion af teknologi

Håndværk & design Udviklingen af værkstedsundervisning: billedkunst, håndarbejde og sløjd. Nye praktiske færdigheder i det 21. århundrede

Nye fælles mål Tværgående temaer Innovation og entreprenørskab It og medier Sproglig udvikling Elevernes alsidige udvikling Evt. Film: – Det interprenante – Det interprenante mindset

Se mere … Projektets side Youtube kanal kort fortaltkort fortalt

Næste generations it? Er I enige i, at fablab og digital fabrikation tilhører næste generations it? Hvorfor / hvorfor ikke?