Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forståelsespapir Forståelsespapir - ikke en aftale, og så alligevel….. Rammer der er centralt udfyldte med KLF. Loven er gældende alle de steder, hvor.
Advertisements

Etablering af enstrenget og visiteret akutsystem Pr. 1. januar 2014
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Psykoedukation til unge i OPUS
Sygeplejerskens virksomhedsfelt
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Lægemiddelenheden i Region Nord - andre initiativer  Nyhedsbreve  Regional lægemidel-komitè  Opioid arbejdsgruppe  PPI arbejdsgruppe  Staff meetings.
Folkeskole-reformen August 2014.
Værdibaseret ledelse i almen praksis
FASE 3 FRA UDDANNELSESLÆGE TIL SPECIALLÆGE
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Hjemmebehandling af medicinske patienter
OUH-to-go (workflow-to-go®)
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Nov J.J. O-3 Kvalitet i sygeplejen i det accelererede forløb ved hofte- og knæalloplastik Trine Kruse Helle Bergstedt Marianne Lundegaard.
Folkeskolereformen - generel information
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. ARBEJDSTID SELVTILRETTELÆGGENDE.
Læringsseminar 1 Storyboard fra Sygehus Thy-Mors Sikkert Patientflow.
LUP – Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser Nyt koncept for LUP 2014.
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Hospicedagcenter – et nyt palliativt tilbud ? Patientforløb for kræftpatienter i region Midtjylland Hospice Djursland 28.maj 2008.
Folkeskolereform 2014.
Afklaringskatalog på Hjælpemiddelområdet
Mange bække små…. Hvad gjorde vi i med. afd.? Inventering Foråret 2013: Fokus på kontrolbesøg Foråret 2014: Fokus på forhindringer, som sætter begrænsninger.
Ældre- og Handicapforvaltningen PRAKTIKVEJLEDERTRÆF Roller og ansvar 28/
SYDKOREA. HALLYM UNIVERSITY ( 한림대학교 ) DET ØKONOMISKE Udgifter DKR for hele perioden Studerejseforsikring 2237 Visum 360 Vaccinationer 3060 Flybillet.
Samarbejde og konflikter
Ventetid i Almen Praksis - patienternes holdning
Hospitalsenheden Silkeborg – fremtidens udfordringer i arbejde med sundhed v/Hospitalsdirektør Lisbeth Holsteen Jessen.
TELEFONKONSULTATION. BAGGRUND  15 MILLIONER TK OM ÅRET  PT RINGER OM TIDSBESTILLINGER OG RECEPTFORNYELSER ?  DE FLESTE OPKALD VILLE KUNNE VARETAGES.
Uddannelse, kompetencer og opgavefordeling
IMB Institut for Medicinsk Biologi Fysiologi og Farmakologi Immunologi og Mikrobiologi Anatomi og Neurobiologi.
Sygeplejens virksomhedsfelt
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Balance mellem arbejdsliv og privatliv Radiologisk afd. Sydvestjysk Sygehus Region Syddanmark Konference 31. August 2010.
Billede fra holstebro... Opstart 1. jan 2015 Opstart 1. jan 2012 Opstart 1. nov 2015.
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Fællesskab med perspektiv. Et job for mandfolk Sjakkultur.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Disposition for auditgennemgang  Datagrundlag og vurderingen af audit  Journalaudit  Præsentation af resultater  Summe med sidemanden om relevans og.
Hvordan samarbejder vi med virksomhederne i VCG2 LTK har inden forpligtet sig til: 70 borgere på kontanthjælp (>25 år – ofte psykisk syge –
Program for orienteringsmøde d. 19. januar 2017 kl
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin
Læring gennem registrering og indberetning
Kort om projektet: Planlagt opgaveoverdragelse fra Regionshospitalet Viborg til Viborg og Skive kommuner Fuld enighed og tæt samarbejde Mål at øge deltagelsen.
Aftale format – Use cases
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Afd. A Akut faglig fællesvisitation Claus Chr. Vinther
Politikernes og borgernes forventninger
Videre til - Modul L.
Udgående hospitalsfunktion til patienter med permanent kateter
"De er jo så søde alle sammen"
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Metoden brugerstyret behandling
Vigtigste uddannelsesdag ! 14. juni 2018
Videre til - Modul L.
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Ældre i et sundhedsvæsen - set fra almen praksis
Præsentationens transcript:

Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi Forventninger til kommende kollegaer Eksempel på uddybning af punkter

Praksisprofil Sys Melchiors Jesper Søndergaard Olesen Freddie Poulsen Mette Henriksen Mette Egebjerg

HVERDAGEN Telefon tider Akutte tider, antal patienter Planlagte konsultation antal patienter Ventetid på almindelig konsultation Sygebesøg Lange og korte dage Pauser, hvad bruges pauserne til Papirarbejde Hvornår går man hjem

FYSISKE RAMMER  Antal konsultationsrum  Udvidelsesmuligheder af bygninger  Parkeringsforhold  Handicapforhold  Telefonsystem  Computersystem

SOCIALE RAMMER  Udvidelse af personalegruppen  Sammensætning af personalegruppen  Patientgruppen  Specielle tilbud i praksis

UDDANNELSE  Uddannelse  Kursusaktivitet

PRAKSISPOLITIK  Vikardækning  Fælles instrukser  Kvalitetssikring  Intern kommunikation  Bibeskæftigelse  Ledelsesstruktur

GEOGRAFI  Tilbud i lokalområdet  Skoler, børnepasning  Kultur og idrætstilbud  Huspriser, job, transport  Udviklings potentiale for området  Sammensætning af populationen

ØKONOMI Indtægt Udgift samt omkostninger PotentialeVagtindtjeningsmuligheder

FORVENTNINGER TIL KOMMENDE KOLLEGAER  Hvilke tanker har man i praksis gjort sig om den nye kollega

HVERDAGEN Telefon tider: Er der fast telefontid, hvis ja, hvornår? Er der fast telefontid, hvis ja, hvornår? Er det muligt at komme i kontakt med lægen uden for telefontiden? Er det muligt at komme i kontakt med lægen uden for telefontiden?  Akutte tider: Er der åben konsultation? Er der åben konsultation? Er der en fast læge til akutte tider? Er der en fast læge til akutte tider? Kan pt. selv vælge hvilken læge de kommer ind til? Kan pt. selv vælge hvilken læge de kommer ind til? Gennemsnitlig antal akutte patienter pr. dag? Gennemsnitlig antal akutte patienter pr. dag?  Planlagte konsultationer: Hvor lang tid er der afsat til den enkelte patient? Hvor lang tid er der afsat til den enkelte patient? Gennemsnitlig antal planlagte patienter pr. dag? Gennemsnitlig antal planlagte patienter pr. dag? Hvor lang ventetid er der på en planlagt konsultation? Hvor lang ventetid er der på en planlagt konsultation?

HVERDAGEN  Sygebesøg: Hvor mange sygebesøg er der om ugen? Hvor mange sygebesøg er der om ugen? Hvor ligger tærsklen for hvornår man tager på besøg? Hvor ligger tærsklen for hvornår man tager på besøg?  Arbejdstider: Er der fast aftenkonsultation? Er der fast aftenkonsultation? Ugentlig fridag? Ugentlig fridag? Er der fast eller fleksibel arbejdstid? Er der fast eller fleksibel arbejdstid? Er der indenfor arbejdstiden taget højde for attestskrivning og andet papirarbejde? Er der indenfor arbejdstiden taget højde for attestskrivning og andet papirarbejde?  Pauser: Er der fælles pauser? Er der fælles pauser? Hvad bruges pauserne til? Hvad bruges pauserne til?