Skrivefængsel Hvad siger bekendtgørelsen? –Bekendtgørelse om uddannelsen til Højere Handelseksamen BEK nr. 691, 23.06.2010 –§ 80 –Stk. 6. Skolens leder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Alle børn skal være del af fællesskabet
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
En bøn for den stressede!
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Forældrearrangement mandag 24. februar 2014
LENA LINDENSKOV LEKTOR AARHUS UNIVERSITET INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) 5. FEBRUAR 2014 UNDERVISNINGSFORSØGETS RESULTATER LENA LINDENSKOV.
Vejlby Skole –
Vi byder dig velkommen på Handelsskolen Nordsjælland
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
FOLKESKOLEREFORMEN VELKOMMEN TIL INFORMATIONAFTEN
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Matematik HHX Tina Nørrelykke
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Forældremøde 10.kl. Erhverv Asnæs den 10. december 2013
Skolerigsdag 2011 Folkeskolen – liv og læring Data peger på behov for nye veje Anders Hingel Tidl. kontorchef, EU’s analysekontor for uddannelse.
Eksamen.
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Skanderborg-Odder Center for Uddannelse. Incitament til at søge Hold Fast midler:  Lektiecafé sidst på dagen virker ikke så optimalt: elever udebliver/er.
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Mandag den 5. november Alle børn var ude en time efter skoletid Mountainbiketur for drengene i 2.A kl Børnene cykler ud mod Ørnereden, en tur.
Lektiefængsel på TG Tørring Gymnasium: 430 elever Landgymnasium
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
STX og idræt. Naturvidenskabelige: Matematik A, Fysik A, Kemi A, Biologi A og Bioteknologi A, Dansk A, Historie A andre kulturfag Samfundsvidenskabelige:
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
OSO.
Ungdomsskolen Kolding -oplevelser for livet. Kolding Kommune NNS i Ungdomsskolen Kolding kommunal ungdomsskole Dagundervisning –PULS –Sprogklassen –Pigeklassen.
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Ødis SFO klubtilbud Tilbuddet til målgruppen klasse
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Det frie Gymnasium.
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Princip om skolefrihed Godkendt d
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
IT i undervisningen interaktive assistenter
Præsentationens transcript:

Skrivefængsel Hvad siger bekendtgørelsen? –Bekendtgørelse om uddannelsen til Højere Handelseksamen BEK nr. 691, –§ 80 –Stk. 6. Skolens leder kan stille krav om elevernes tilstedeværelse ved afvikling af elevtid til skriftligt arbejde.

Skrivefængsel Hvad siger vejledningen? –For tydelighedens skyld er det fastslået, at skolens leder kan stille krav om elevernes tilstedeværelse under afvikling af elevtid til skriftligt arbejde. Det skal blandt andet sikre, at elever, der er bagud med aflevering af skriftlige opgaver, under strukturerede former kan indhente det forsømte – og efter skolens skøn få vejledning. Ligeledes kan skolen – især i starten af gymnasieforløbet – udnytte bestemmelsen til at sikre, at svagere elever får den nødvendige vejledning til besvarelse af de skriftlige opgaver.

Skrivefængsel Hvordan opfatter eleverne det at blive ”arresteret” – trods vejledningens gode intentioner? STRAF

Skrivefængsel Hvordan kan dette gøres? To modeller afprøvet : 1.manglende afleveringer fører til fuld arbejdsdag på skolen ( ) indtil det forsømte er indhentet (mulighed for hjælp i lektiecafé man- fredag efter skoletid) – fuld arbejdsdag har også været anvendt, ved elever med højt fravær og ringe deltagelse i undervisningen –opgaverne lavet – men fandt der læring sted?

Skrivefængsel 2. ”Påskematematik” for elever, der manglede emneopgaver i mat. C eller B –mandag, tirsdag, onsdag i påskeferien (uhh, den sved!!) –ældre elever matematik-tutorer –her finder måske læring sted!

Skrivefængsel Redskab til fastholdelse STRAF? – præventivt? sammen med lektiecafé, evt. med både lærere og ældre elever som hjælpere – hygge, fællesskab? Her er muligheder